"מזהים את השקר ממרחקים": החרדים מגיבים על הסרת הדרדסית מהשלט

"מזהים את השקר ממרחקים": החרדים מגיבים על הסרת הדרדסית מהשלט

לאחר שהרשת געשה בעקבות הדרדסית שהוסרה מהמודעה, כדי לא לפגוע ברגשות תושבי בני ברק. אנשי התקשורת החרדית מסבירים מדוע הפעם ההסרה לא קשורה לצניעות, אלא לחברת הפרסום שעשתה סיבוב על כולנו

author-image
לא בגלל הצניעות? הצד החרדי להסרת הדרדסית
  (צילום:מתוך יוטיוב)

לאחר שהרשת געשה אמש, בעקבות הדרדסית שהוסרה מהמודעה לקידום הסרט החדש 'דרדסים הכפר האבוד', כדי לא לפגוע ברגשות תושבי בני ברק. הצד החרדי בתקשורת, משמיע את קולו לעניין ומסביר למה המודעה לא צונזרה הפעם בגלל צניעות או התחשבות מנומסת בתושבים.

העיתונאי החרדי, ישראל כהן מכיכר השבת כתב לאתר 'אייס' " קשה להסביר לקורא חילוני ממוצע כמה האייטם הזה מופרך ועד כמה הכתבים והעורכים נפלו לספין שקוף של יחצני הסרט, במיוחד כאשר הוא כל כך שקוף, שמזהים את השקר ממרחקים".

מעבר לכך שאין שום בעיית צניעות עם דרדסית וחרדים מלכתחילה לא הולכים לקולנוע, ולכן גם מיותר לתלות בכלל את השלט.  חשף כהן "בדקתי עם עיריית בני ברק, ושם אמרו לי שהם כלל לא קיבלו פנייה בנושא וכי הצנזור לא היה על פי בקשת מחלקת השילוט של העירייה.
אין לנו – החרדים – בעיה עם זה שמערך יחסי הציבור של הסרט יעשה סיבוב על העיתונאים, אבל למה להפוך אותנו הציבור החרדי לנלעגים? תפרסמו את הסרט גם בבני ברק – גם עם איור הדרדסית – אבל למה לעשות צחוק על חשבוננו?"

המודעה המצונזרת

המודעה לפני הצנזור

גם איש התקשורת החרדי בניהו יום טוב פרסם פוסט חריף בחשבון הפייסבוק האישי שלו, שזכה למאות שיתופים ותגובות בו הסביר מדוע הסרת הדרדסית היא סה"כ פרובוקציה זולה של חברת היח"צ.

"לא פעם עיתונאים חרדים מקבלים 'צילומי תועבה' או 'חשיפה של חילול שבת' מטעם יחצ"ני החברות בעצמם שמתחננים לייצר פרובוקציה על רקע דתי ולקבל תהודה ברשתות". מספר בניהו "זה מה שקרה עם הידיעה ה'מרעישה' על הסרת השלט של 'הדרדסים'
שימו לב לכותרת: "דמותה של דרדסית הוסרה כדי לא לפגוע ברגשות התושבים"…חילוני שקורא כזה דבר מסנן לעצמו בכעס 'נדפקו לגמרי הדוסים האלה, דרדסית? דמות מצוירת? מה יש בה? הם עד כדי כך סוטים החרדים האלה שדמות מצוירת יכולה לבלבל אותם'?". הרשת סוערת בעקבות הידיעה, הכתבה הפרובוקטיבית השיגה את מטרתה והחילונים זועמים על הכפיה הדתית שגרמה להורדת השלטים"

"לא הצליחו למכור כמו שצריך"

בניה המשיך והסביר מניסיונו בעולם התקשורת והפרסום מה לדעתו קרה שם באמת: "יוצרי הסרט כנראה לא הצליחו למכור כמו שצריך, הם ישבו וחשבו איך אנחנו מעלים את הסרט הזה למודעות במהירות האפשרית ובלי להוציא הרבה כסף? ואז הבריק במוחם רעיון: נשים שלט ביציאה מבני ברק (ממתי בכלל מפרסמים סרטי קולנוע בבני ברק? אין בזה הרי היגיון כלכלי!) נוריד אותו אחרי יום יומיים ונוציא הודעה לעיתונות ש'החרדים רתחו מזעם' ואז בצעד אצילי כדי לא לפגוע ברגשותיהם – נוריד את השלט.

הם תלו את השלט, חיכו לפרובוקציה, משזו לא הגיעה, (מבירור שנעשה עם עיריית בני ברק הובהר שלא נתקבלה שום תלונה מצד התושבים) הם הורידו אותו ושיגרו הודעה לעיתונות. 'הארץ' ששמח על כל הודעה פרובוקטיבית כזו העלה ידיעה, הסעיר את הרשת ועכשיו כולם יודעים שאוטוטו הדרדסים עולים לאקרנים! מחר בטח נראה קבוצות פמינסטיות רדיקליות קונות כרטיסים בחינם לבאי הסרט, מרצ תממן אוטובוסים לסינמה, ופסלים של דרדסים יוצבו בכיכר הבימה.

אבל היום, בעידן הרשתות החברתיות, הכל צף, הציבור כבר לא שבוי, והשפיות לא נותנת לטמטום להשתלט על השיח.
יוצרי הדרדסים, חברת היח"צ שיצרה את הפרובוקציה – מוצר איכותי לא מוכרים בנגטיב, הוכחתם לעולם שאין לכם מה למכור חוץ מפרובוקציה, שיסוי ושנאה. לא הלך לכם הפעם, תחשבו חיובי בפעם הבאה".

חברת מרקעים חוצות זהב, המפרסמת את הסרט ממשיכה לטעון שהמודעה שונתה מטעם החרדים: "זו התגובה שלהם, אני לא יודע מה להגיד לך. אנחנו נאלצנו לשנות את הקמפיין, כי הם אמרו שהם לא יעלו את הפוסט המקורי". מסרו לאתר מאקו. ולטענה של תרגיל יחצנ"י מסרו כי "כלי התקשורת שפרסמו את זה לא הזכירו תרגיל יח"צני, אבל לכל אחד יש הזכות שלו. אנחנו רק רצינו להביא לידיעת התקשורת שיש מקום בארץ שבו לא רואים את הארט המקורי רק בגלל שיש בו את הדמות של דרדסית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו