בהיתר: המתיישבים צילמו בשבת; המאחז פורק - סרוגים

בהיתר: המתיישבים צילמו בשבת; המאחז פורק

פעילי שמאל הקימו בשבת האחרונה קראווילה בלתי חוקית ליד היישוב מחולה בבקעת הירדן. תנועת רגבים שיגרה למנהל האזרחי את התיעוד שצילמו התושבים היהודים בעיצומה של השבת – והמבנה פורק

בהיתר: המתיישבים צילמו בשבת; המאחז פורק
  (צילום: אלישיב גדות)

בשנה האחרונה ישנה נוכחות גוברת והולכת של פעילי שמאל קיצוני ואנרכיסטים שמייצרים פרובוקציות שונות באזור בקעת הירדן.

בשבת האחרונה היו אלו פעילי ארגון השמאל הקיצוני 'תעאיוש', שהגיעו יחד עם ערבים סמוך ליישוב מחולה שבבקעה, והקימו קראווילה בלתי חוקית – מבנה יביל במימון של האיחוד האירופי, שמאות מסוגו הוקמו בשנים האחרונות, בעיקר באיזור מעלה אדומים.

רבנים בכירים, ובראשם הרב דב ליאור, התירו בשנים האחרונות לצלם בשבת אירועי פרובוקציה מעין אלו, בהתאם להנחיית ההלכה בהלכות שבת, כי "גויים שצרו על עיירות ישראל… בעיר הסמוכה לספר אפילו לא באו אלא על עסקי תבן וקש מחללין עליהם את השבת".

השטח לאחר פינוי המבנה היום (צילום: אלישיב גדות)

ביום ראשון האחרון שיגר עו"ד אבי סגל מתנועת רגבים פניה דחופה למנהל האזרחי עם תיעוד האירועים, לצד דרישה לנקוט הליכי אכיפה מול המבנה הבלתי חוקי בטרם יאוכלס.

מסתבר כי התיעוד וההתרעה המיידית אכן עשו את שלהם. במהלך היום (שלישי) הגיעו פקחי המנהל האזרחי לשטח, ומסרו לתושבים הערבים צו הריסה, תוך שהם מתריעים בפניהם כי באם המבנה לא יפורק, הוא ייהרס בהקדם. מיד לאחר מכן החלו הערבים בפירוק המבנה, ופינו את חלקיו מהשטח.

עובד ארד, רכז איזור יו"ש בתנועת רגבים, משבח את התנהלותם של אנשי המנהל האזרחי. "הפקחים פעלו במקרה הזה במהירות, בנחישות וביעילות", אומר ארד. "האירוע הזה ממחיש שביצוע התיעוד והעברתו בזמן אמת, היה אכן קריטי ויעיל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
למה אי אפשר לצלם ביום ראשון .
שמוליק | 29-03-2017 0:57
סתם חילול שבת לא נחרבה ירושלים אלא מפני חילול שבת.........
נחרבה בגלל שמלאנים
| 29-03-2017 16:34