הבקשה ההזויה של הרבנות מזוג הסובל משיתוק מוחין - סרוגים

הבקשה ההזויה של הרבנות מזוג הסובל משיתוק מוחין

בני זוג מרמת גן הסובלים משיתוק מוחין, דורשים התנצלות ומאיימים להגיש תביעה אזרחית נגד המועצה הדתית ברמת גן, לאחר שלטענתם הם נדרשו להביא "אישור רפואי על צלילות", המעיד שהם "כשירים להינשא מבחינה קונגטיבית"

הבקשה ההזויה של הרבנות מזוג הסובל משיתוק מוחין
  (צילום: מתוך ynet)

אלדר יוסופוב (30) ודינה אלייב (25)בני זוג מרמת גן הסובלים משיתוק מוחין, דורשים התנצלות ומאיימים להגיש תביעה אזרחית נגד המועצה הדתית ברמת גן, לאחר שלטענתם הם נדרשו להביא "אישור רפואי על צלילות", המעיד שהם "כשירים להינשא מבחינה קונגטיבית", כך פורסם באתר ynet.

על פי הפרסום, הקשיים הפיזיים מעולם לא הפריעו לשניים להגיע להישגים שגם בני אדם בריאים היו גאים בהם. כך למשל  יוסופוב השלים בהצלחה לימודי תואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב, ולאחר מכן למד פרסום, וברשת ניתן למצוא סרטונים סאטיריים מצחיקים שיצר בעצמו. אלייב, קופירייטרית תושבת פתח תקווה, התנדבה לשירות צבאי מלא, למרות הפטור הרפואי, ואף הייתה מצטיינת נשיא המדינה ביום העצמאות של שנת 2013.

בתחילת השבוע הגיעו השניים למשרדי המועצה הדתית ברמת גן, כדי להירשם לנישואים, אך לתדהמתם הם התבקשו להציג מסמך רפואי המעיד על כשירותם הקוגנטיבית.

"הבקשה הרגיזה אותי"

"לפני פתיחת התיק, ביקשו ממני אישור רפואי שאני כשיר להינשא. הבקשה הזו הרגיזה אותי. היינו בהלם. בהתחלה חשבנו שהם רוצים אישור רפואי שאנו יכולים להוליד ילדים נורמלים. שאלנו אותם איזה אישור, והם אמרו: 'אישור רפואי על צלילות'", סיפר יוסופוב ל-ynet.

"עלבון צורב"

אלייב עצמה תיארה את האירוע כ"עלבון צורב": "זה פוגע מאוד, למרות שהסטיגמות האלו תמיד קיימות. אבל עדיין – מרתיח שמבקשים אישור שכזה. כשעוזר הרב יצא החוצה וביקש את זה, הייתי בהלם. אני רגילה לברוח תמיד להומור, אבל אלדר נפגע ואני נפגעתי, ומאוד כאב לי לראות את אלדר ככה. חוץ מזה שזה פוגע, זה גם לא נראה לי חוקי לבקש דבר כזה".

יש אישור, עוגמת הנפש נשארה

בני הזוג מספרים כי לבסוף הם הביאו את האישור המבוקש, והתיק נפתח, "אבל הכאב ועוגמת הנפש נשארו", אומר יוסופוב, שבתגובה פנה שוב למועצה הדתית ברמת גן, וביקש מהם לסגור את תיק הרישום לנישואים. "נלך על נישואים אזרחיים, והראשון שיציע – יחתן אותנו".

השניים סיפרו כי "הרב אמר שהוא מצטער, אבל הוא רק פקיד. סגן ראש העיר רמת רמת גן רצה לעשות סולחה ביני לבין המועצה הדתית, אבל דחיתי את זה". כעת מצפה יוסופוב להתנצלות רשמית, ואף שוקל להגיש תביעה בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו.

הרבנות: "לא נדרש אישור כזה"

במועצה הדתית ברמת גן בחרו שלא להגיב. עם זאת מהרבנות הראשית נמסר כי "על פי הנחיות הרבנות הראשית, לא נדרש אישור שכזה", והפנו למשרד לשירותי דת האחראי על עבודת המועצות הדתיות. מהמשרד לשירותי דת טרם נמסרה תגובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זוג מקסים אתם טועים וחבל.
דני דין | 25-03-2017 10:41
2000 שנה אבותינו חלמו על החופש שבו אנו חיים. אין לי בעיה עם אלוהים אלא עם נציגיו פה. אני מניח שלא תרצו לשבור את השרשרת. דווקא מהמקום בו אתם נמצאים אתם יכולים להבין. כאחד שנותן שירות, גם אני לעתים טועה, ומתנצל אתם לא מוכנים אפילו לסולחה וישר רוצים לתבוע... חבל הקארמה הזאת תביא אותכם למקומות לא טובים, בכל מקרה שיהיו לכם חיים מקסימים. אבל זו לא הדרך