גילה גמליאל מציגה: מהפכה בעולם הפסיכומטרי - סרוגים

גילה גמליאל מציגה: מהפכה בעולם הפסיכומטרי

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, יוזמת קורס פסיכומטרי חינם לכולם. "זוהי מהפכה של ממש שתאפשר נגישות להשכלה גבוהה לכל אזרחי ישראל באשר הם, מהפריפריה כמו מהמרכז"

author-image
גילה גמליאל מציגה: מהפכה בעולם הפסיכומטרי
  (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בחינת הפסיכומטרי בישראל משמשת זה שנים כסנן למועמדות ללימודים אקדמיים, כאשר מידי שנה ניגשים לבחינות הללו כ- 70,000 צעירים.

הבחינה, הנחשבת לקשה במיוחד, מצריכה את המועמדים לעבור קורסי הכנה שעלותם נעה בין 5,000-10,000 ₪. התחרות בין המכונים רבה, אך הביקוש גבוה אף הוא ושוק מכוני הפסיכומטרי מגלגל מידי שנה כ- 300,000,000 ₪. במציאות דברים זאת, קורסי הפסיכומטרי היקרים היוו חסם בעבור מועמדים משכבות סוציו אקונומיות נמוכות.

במטרה להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכל אזרחי ישראל, מהפריפריה ומהמרכז, הודיעה הערב (שלישי) השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל, הממונה על המיזם הלאומי 'ישראל דיגיטלית', כי החל משנת 2018 יאפשר המשרד לשוויון חברתי קורס פסיכומטרי בחינם לכל אזרחי ישראל המעוניינים בכך.

הקורס יתקיים בפלטפורמה אינטרנטית (מקוונת) ויספק מידי שנה לעשרות אלפי צעירים, מהפריפריה כמו מהמרכז, הזדמנות שווה להתמודד על מקום בספסלי המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

מערכי השיעורים בקורס יפותחו בשיתוף ובסיוע המרכז לבחינות והערכה ויתבססו על השאלות האמתיות של המבחנים, שכל אחת מהן עוברת פיילוט על אלפי תלמידים. השיעורים יועלו לאתר במתכונת של VOD, דבר שיאפשר למועמדים התאמה אישית לקצב ולצרכי הלימוד האישיים שלהם – בכך יתאפשרו תועלות רבות למועמדים ובכלל זה יוכלו ללמוד בכל שעה שנוחה להם, לעבוד ולהתפרנס במקביל ללימודים ועוד, כל זאת תוך חיסכון כספי משמעותי.

יצוין כי מעבר לקורס החינמי, יוצעו למועמדים גם שיעורים פרטיים או לחלופין שעות לימוד פרונטאליות בכיתה בסבסוד של 80%. בימים הקרובים, יפרסם המשרד לשוויון חברתי מכרז פומבי להפעלת המיזם.

השרה גמליאל: "זוהי מהפכה של ממש שתאפשר נגישות להשכלה גבוהה לכל אזרחי ישראל באשר הם, מהפריפריה כמו מהמרכז. קורס הפסיכומטרי המקוון יעניק שוויון הזדמנויות אמיתי לכל צעירי ישראל המעוניינים לרכוש השכלה ולהשתלב באופן משמעותי בשוק העבודה. זו תכלית המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, להסיר חסמים ולרתום את הכלים הדיגיטליים לשינוי חברתי אמיתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף כל הכבוד!
אביב | 22-03-2017 0:36
סוף סוף תהיה אלטרנטיבה לכל מי שרוצה ללמוד פסיכומטרי חינם. כל העולם עובר לקורסים און-ליין וכולם כבר לומדים מלא מקצועות אפילו באוניברסיטאות בעולם יש תארים שלומדים און-ליין עכשיו יהיה קורס פסיכומטרי גם למי שבפריפריה גם למי שאין לו כסף וגם למי שגר רחוק וקשה לו להגיע ולא יהיה יתרון לעשירים ושלא תגידו שמי שעושה קורס ביואל גבע הוא יקבל יותר כי זה לא נכון בכלל בפסיכומטרי מה שהכי חשוב זה ההשקעה של התלמיד ואם יש לו שיעורים באינטרנט וגם מורים פרטיים מסובסדים אם הוא רוצה כמו שיש בתיכון אז כל אחד יכול לקבל כל ציון הכי גבוה כבר היום יש כאלה שלומדים באינטרנט כל מיני קורסים ומצליחים אותו דבר כמו מי שלומד בכיתות זה סתם לזרוק כסף על המכונים ושסוף סוף יירגעו המכונים האלה עם 10000 שקל לקורס דופקים אותנו עם מחירים מופקאים כי הם יכולים אז זהו שמעכשיו הם כבר לא יוכלו!!!
2
מיזם מעולה סוף סוף הכסף חוזר לאזרח
גד | 24-10-2017 5:27
נשמע מעולה בהצלחה.