הסטודנטיות הדתיות הודרו דווקא בידי הצד הפמיניסטי - סרוגים

הסטודנטיות הדתיות הודרו דווקא בידי הצד הפמיניסטי

מנכ"ל ארגון חותם עמיטל בראלי תיאר בדיון בנושא הדרת נשים, כיצד הודרו הסטודנטיות הדתיות דווקא בידי הצד הפמיניסטי. "בשם אג'נדה קיצונית מונעים מציבור נרחב לממש את תרבותו"

הסטודנטיות הדתיות הודרו דווקא בידי הצד הפמיניסטי
  חרגה מסמכותה. דינה זילבר (יונתן זינדל/פלאש90)

הוועדה לקידום מעמד האשה דנה היום ביישום מסקנות דו"ח לשכת היועץ לממשלה בנושא הדרת נשים.

במהלך הדיון קראה המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר, להפנות ללשכתה כמה שיותר פניות בנושא, ואף תיארה כי היא רואה עצמה כאחראית בלעדית לטיפול בסוגיית הדרת נשים בכל אירוע המתרחש במדינה.

עמיטל בראלי מנכ"ל ארגון חותם הגיב בדיון לפעילותה של עו"ד זילבר וסיפר על הדרת הסטודנטיות הדתיות ממסיבה באוניברסיטה העברית, שהתבצעה דווקא בידי הצד הפמיניסטי.

דנה זילבר מגיעה להקצנה

"הסטודנטיות ביקשו בקשה מאוד טריוויאלית, לרקוד במסיבה יחד עם כולם, אבל בגלל הצורך המצפוני והדתי שלהן הן ביקשו לרקוד מאחורי מחיצה. הדבר הזה נאסר עליהן בשם הדרת נשים. כל מי ששומע את הדבר הזה מבין שאנחנו לקחנו את הנושא הזה של הדרת נשים למקום אחר לחלוטין ממה שהוא אמור להיות", אמר בראלי.

"כולנו מתנגדים להדרת נשים. שמענו את עורכת הדין דינה זילבר שעשתה הרבה מהלכים מעבר למחויבות הרגילה שתחת משרדה, ואנו רואים שהדרת הנשים עברה מטיפול בהדרת נשים, להדרת ציבורים נרחבים מהמרחב הציבורי, וסתימת פיות כיון שלא ניתן לחלק מהציבור להביע את הצרכים שלו בצד התרבותי ואפילו בצד הרוחני. הרוח הזו שעורכת הדין דינה זילבר מביאה איתה מגיעה להקצנה שאוסרת על ציבורם שלמים להביע את הצורך התרבותי שלהם בשם האג'נדה של הדרת נשים", הוסיף בראלי.

משרד המשפטים עובר על החוק

עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה הבהיר בדיון כי משרד המשפטים ולשכת היועמ"ש עוברים על החוק בצורת הטיפול שלהם בסוגיה. "באופן חד משמעי הם עוברים על החוק. לא רק אני אומר את זה. אומר את זה למשל היועץ המשפטי של עיריית תל אביב שאומרת שקיבל פנייה מעורכת הדין דינה זילבר המנוגדת לחוק שדורשת ממנו להשתמש בסמכות שאין לו".

עו"ד זילבר השיבה בסיום הדיון כי "אמנם המשפט אינו חזות הכל, והסוגיה אכן מורכבת, אך המשפטנים אינם פטורים מהחובה שלהם לפעילות אקטיבית של מניעת אפלייה וקידום השוויון".

במהלך הדיון הציגה נציגת התנועה הרפורמית מצגת בנוגע להדרת נשים ובה תיארה בין השאר את המצב ברדיו קול ברמה, בו נכנסו שדרניות בעקבות עתירה שהגישה התנועה הרפורמית בשם ארגון "קולך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זו אג'נדה נוצרית זה מסיון
צחי | 21-03-2017 19:25
ראו דב ברקוביץ בהרצאתו