הרב אבינר עונה לרוגל אלפר: האמנם כולנו בהמות - סרוגים

הרב אבינר עונה לרוגל אלפר: האמנם כולנו בהמות

חסד גדול עשה למין האנושי אותו עתונאי שיצא בעד שירות משותף של חיילים וחיילות ביחידות לוחמות, תחת הכותרת: "כולנו בהמות". אמנם, אין זו בשורה חדשותית, וזה טיבם של עיתונאים לתור אחרי חדשות, ובכל זאת זו אמירה חשובה מאוד, ויש להכיר לו טובה.

הרב אבינר עונה לרוגל אלפר: האמנם כולנו בהמות

[הרב שלמה אבינר מתייחס לטור "הרב טאו הוא בהמה" של רוגל אלפר שפורסם בעיתון הארץ]

חסד גדול עשה למין האנושי אותו עתונאי שיצא בעד שירות משותף של חיילים וחיילות ביחידות לוחמות, תחת הכותרת: "כולנו בהמות". אמנם, אין זו בשורה חדשותית, וזה טיבם של עיתונאים לתור אחרי חדשות, ובכל זאת זו אמירה חשובה מאוד, ויש להכיר לו טובה.

אך לפני שנסביר למה, נביא עוד כמה ציטוטים: "בהמיות היא מתנה שנתן הטבע, שאין כח שמסוגל לשלול אותו ממנו", "כולנו חיות ובהמות עם דחפים בהמיים", "דחף טבעי שנוצר בתהליך האבולוציה", "בהמה זה יפה", "שום הלכת צניעות לא מסוגלת להחליש את הדחף הבהמי שמפעם באדם".

דברים ברורים, שלעצמם נכונים הם, והבעיה אינה במה שנאמר, אלא במה שחסר. כי מומלץ לעתונאי להתעדכן מידי פעם, וכיון שהוא מרים על נס את תורת האבולוציה, עליו לדעת שמן בהמה נוצר מין חדש והוא האדם, שאמנם עדיין יש בו צד בהמי, אך יש בו גם צד אנושי עילאי שכלי. אם תרצו, אפשר לנסח את הדברים כמו בתחילת ספר התניא: נפש אלהית ונפש בהמית. ואם תרצו אפשר לכנות זאת: החיה שבאדם. אכן לא קל לאדם לאלף את הבהמה שבו, מצד אחד לא לדכאה, שהרי חייבים לאכול ולספק עוד תיפקודים בסיסיים, ומצד שני לא להשתעבד לה, אלא לזכור את גבורתו האנושית השכלית העילאית של האדם (ועיין בספר עין איה של מרן הרב קוק ברכות ט רמו).

הטור של רוגל אלפר בהארץ (באדיבות המצלם)

בזכות רוגל אלפר נחשפה התרמית

אכן מלאכה קשה היא זו, אך מה שמסבך מאוד את המאבק , הוא השקר והרמיה להציג אותה בהמיות כאידיאל האנושי, ולעטוף אותה במילים נוצצות. אכן כותב מרן הרב קוק שלעיתים רבות, השקר מתכסה בשמלת אמת ועדי זהב ומצודד נפשות, עד שסוף סוף נראית חרפתו וצחנתו, גם אם הוא עטוף בצעיפי נימוסים ודמיונות מתעים (עולת ראיה ב קעז).

עכשיו, בזכות אותו עתונאי, הכל ברור: אכן זו בהמיות. הוא לא מנסה לייפות, הוא לא מנסה לרמות, אלא מכריז בלי כחל ובלי שחק: אכן זו בהמיות, זו צחנה.

כידוע הקדמונים האליליים עבדו לבהמות ולחיות, לאריות ולנמרים, לפרות ולנחשים ועוד ועוד. אנו תמהים: עד כדי כך טיפשים היו לחשוב שהנחש הוא אל? שהפרה היא אלה? ודאי לא.אלא הם עבדו לחייתיות ולבהמיות שביצורים האלה אשר זיהו אותם כמין הברקה ממרומים שיש להימשך אחריה. כלומר האלהה של החיה שבאדם.

לפעמים אנשים שואלים: האמנם תורת האבולוציה נכנוכה היא והאדם בא מן החיה? אני משיב שאיננו יודעים. אמנם תאוריה זו אינה סותרת את התורה, אך לא די בכך להבטיח את אמיתותה. סך הכך היא תאוריה יפה מאוד, אם כי יש עליה גם קושיות. אך השאלה הזאת אם האדם בא מן החיה אינה מטרדת אותנו. מה שהיה היה, ואין מזכירים לבעל תשובה את מעשיו הראשונים. אך מה שמטריד אותנו הוא האם האדם כבר הגיע מן החיה, והתשובה היא שטרם הגיע, ועליו לא להירדם בשמירה.

אכן מזכיר מרן הרב קוק לאדם את מוצאו הבהמי למען "יחוש שבשחתו את דרכיו יוכל ליפול באותה השפלות החשכה" (אורות הקודש ב תקמג).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לא ניראה לי שרוגל אלפר קורא את האתר הזה
גלותי | 19-03-2017 18:00
אז למה אתה קורא באתר הארץ?
שטרנוגל היטלאפר הלואי יהא בוק עץ ולא יוכל לקרוא הכתבה
די לרוגל הגרמני | 20-03-2017 19:29
ערב רב מסריח.
2
יש לו זמן
יוסי | 19-03-2017 20:41
מענין שאבינר קורא את מאמרי הדעות בהארץ, כל יום. זה מה שמעניין אותו. ביטול תורה? זו התורה כולה. כך גם רמת התשובות הקצרות שלו.
כסיל כאוולתו
יהודי פשוט | 20-03-2017 12:33
ליוסי, 'אבינר' [כלומר: מו"ר הגר"ש אבינר] קורא את [המתועב] רוגל אלפר בגלל שהדור [כלומר אתה ואני] נחשף לו וממילא הדור זקוק למענה. לא רוגל הוא הענין [אתאיסט חסר תקנה לכאורה, וממחרפי אל מהגרועים, אוי לנו], אלא אנחנו. רמתו של הרב היא להצליח לנסח בקצרה ובדיוק את הנקודה. כשהוא מדבר ארוך בשיעוריו עמקותו נוראה לאין שיעור. מי שזכה [כמוני] לשאול אותו בהלכה ובפילוסופיה רואה אדם-מלאך, שיודע את כל התורה כולה וכל חכמת הגויים ועם זאת מחובר לדור בעומק סיבוכו ומשבריו, כמו רבותינו הקדמונים. מי יענה לרוגל? מי יעמיד את תורת מרן הרב מתאימה לדור ולפי כל פסקאותיו ולאור רבותינו הרצי"ה זיע"א ולהבחל"ח ר' צבי שליט"א? מי אם לא הגר"ש.
3
מאמר מעניין ומחכים
| 19-03-2017 21:02
4
הנה בדיחה מאוד נכונה שהתפרסמה באתר
אוראור | 12-04-2017 11:02
בא במייל: למה בפסח מנקים את הכל עם עיתונים? כי הם תמיד מוציאים את כל הלכלוך - חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח - כשחושבים על זה - זה עצוב קצת יותר ממצחיק. יום טוב וחג שמח לכולם.
5
אם אנחנו בהמות - רוגלך אלפר הוא פחות
אוראור | 24-07-2017 19:46
מבהמה - למרות שהוא חמור וחמור זה סוג של בהמה - אבל בכל זאת.