סערת "הגן המזרחי": נתניהו עורר סערה והתנצל - סרוגים

סערת "הגן המזרחי": נתניהו עורר סערה והתנצל

ראש הממשלה, פרסם התנצלות בעקבות הסערה שעורר לאחר שאמר אמש בפורום ראשי המפלגות כי "ביקשתי את דחיית שידורי התאגיד בחצי שנה בגלל שקפץ לי הגן המזרחי"

סערת "הגן המזרחי": נתניהו עורר סערה והתנצל
  (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם התנצלות בעקבות הדערה שעורר לאחר שאמר אמש בפורום ראשי המפלגות כי "ביקשתי את דחיית שידורי התאגיד בחצי שנה בגלל שקפץ לי הגן המזרחי".

דבריו של נתניהו עוררו כאמור סערה וגררו תגובות גינוי רבות, מה שהביא אותו להתנצל. "מתנצל על אמירתי אתמול. לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש. אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל ומוקיר את תרומתן הכבירה למורשת עמנו ולבניין ארצנו", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

מי שגינה את דבריו של נתניהו, הוא חבר הכנסת אורן חזן, אף הוא מהליכוד: "אדוני ראש הממשלה, קפץ לך 'הגן המזרחי'? אם באמת היה לך אחד כזה – לא היית פוגע בו. אני מבקש ממך להתנצל".

מוקדם יותר גם חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) אמר כי "נתניהו משתמש בתורת הגזע כדי לתרץ את הטירוף. שנתיים עברו מאז שהליכוד ניצח בבחירות, שנתיים מאז שנתניהו, רגב, חזן ומי לא אכלו לנו את הראש על הדברים של גרבוז ופתאום נתניהו מספר שיש גן מזרחי שגורם להפכפכות".

"האם עברנו מתורת השבטים לתורת הגנים? מתבייש בראש הממשלה שלי שזה מה שהוא חושב עלינו, זה מה שהוא חושב על חלק גדול מאזרחי ישראל ומתבייש עוד יותר בחבורת האפסים שמקיפה את נתניהו ושותקת על התבטאות מפלגת כזו".

המטה למאבק בגזענות פרסם אף הוא תגובה קשה: "האמירה של נתניהו על 'הגן המזרחי' מבישה, מכיוון שהיא תוצאה של הלך רוח שמייחס למזרחים תכונות של כעס ואלימות. ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו מחויבת המציאות, אבל חשוב ממנה, על נתניהו לנסות לאמץ לעצמו תפיסת עולם שלא מייחסת לאנשים תכונות כאלו או אחרות בהתאם למוצאם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו