הציונות הדתית חייבת לומר לליברמן תודה - סרוגים

הציונות הדתית חייבת לומר לליברמן תודה

נסו להזכר מתי בפעם האחרונה הרב בני לאו יצא להגנתו של אחד מרבני הציונות הדתית המובילים קו שמרני. לא הצלחתם? זו בדיוק הסיבה שאתם צריכים להודות לליברמן

author-image
הציונות הדתית חייבת לומר לליברמן תודה
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

חודשים לא פשוטים עוברים על הציונות הדתית. סערת ענף התודעה היהודית, פקודת הזקנים, פקודת השירות המשותף, גיוס הנשים וכעת סערת הרב יגאל לוינשטיין, גרמו לקיטוב שכמותו לא נראה שנים רבות בקרב הציבור הסרוג.

לעיתים היה נדמה כי כל סערה יצרה לה תת מגזר נוסף בציונות הדתית וקרעה את הציבור האידיאולוגי הזה לחתיכות נוספות.

אם פעם היו מדברים על חרד"לים, ישיבות מרכז וישיבות 'הקו', הרי שכעת ביטויים כמו לייטים, ליברלים דוסים ועוד, נראים כחלק בלתי נפרד מהדי.אן.איי של הציונות הדתית.

אך כל זה נראה רק כלפי פנים. מבחוץ כולנו נראים אותו הדבר; כיפות סרוגות. מי שלא בקיא במכמני המגזר ותתי המגזר החבויים בו, רואה בכולנו ציבור הומוגני.

כל זה היה נכון עד אתמול (רביעי), או יותר נכון עד הרגע שבו שר הבטחון אביגדור ליברמן, הכריז מלחמה על המכינה הקדם צבאית בעלי. האולטימטום שהציב שר הבטחון לרב יגאל לוינשטיין הפיל ברגע את כל המחיצות שנבנו בחודשים האחרונים בין תתי המגזרים בציונות הדתית.

לא רק הרב אלי סדן והרב דרוקמן, המובילים את הזרם החרד"לי יצאו להגנתו של הרב לוינשטיין. כמעט לראשונה היה אפשר לראות איך רבנים הנמנים על הציבור הליברלי, כדוגמת הרב בני לאו והרב דוד סתיו, "חוצים את הכביש" ועומדים לצידו של הרב לוינשטיין ושל כל מי שהתהליכים הקורים בצבא מדירים שינה מעיניו.

נסו להזכר מתי בפעם האחרונה הרב בני לאו יצא להגנתו של אחד מרבני הציונות הדתית המובילים קו שמרני. סביר להניח שלא תצליחו, וגם אם כן, לא מדובר ביותר ממקרים בודדים אשר התבטלו בשישים בתוך ים המחלוקות רחב הידיים.

וזו בדיוק הסיבה שאתם צריכים להודות לליברמן.

על מה תודה? בעיקר על זה שהוא עזר להפיל את המחיצות בין תתי המגזרים והזכיר לכל מי שחובש כיפה סרוגה על ראשו כי כולנו נלחמים את אותה מלחמה, גם אם לעיתים מאמינים שהדרך לנצחון שונה.

אז ליברמן, תודה. תודה רבה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
נו באמת...
| 16-03-2017 20:23
2
נחמד
| 16-03-2017 20:26
3
כל מילה בסלע
| 16-03-2017 21:07
4
האחדות נוצרת דווקא כשמפסיקים להשתחוות לעגל הזהב
יוסף | 16-03-2017 21:10
מעניין שנוצרה אחדות לא כשכולם רקדו ריקוד דגלים ביחד אלא דווקא כשכולם כולל הממלכתיים יצאו להגנת התורה ולמרד בעגל הזהב המכונה מדינת ישראל הגיע הזמן שהציונות הדתית תבין שהיא צריכה להיות קודם כל דתית ורק אחכ ציונית כן ירבו ימים כאלה
5
עד לסיבוב הבא
מאיר | 16-03-2017 22:09
קצת סבלנות אנשי הר המור שדאגו שהרב לוינשטיין ידבר כך וגם דאגו להוציא את זה לתקשורת כבר מכינים את המתקפה הבאה , הרי הרב טאו אמר לסרב פקודה ואמר גם מרי אזרחי , הם כבר מכינים את הקרב הבא
6
רק לאו יש עוד כמה לצנים....
| 16-03-2017 22:26
7
עכשו לא יתנו ללאו לדבר ברדיו כי הוא מצדיק הדרת נשים
| 17-03-2017 7:47
8
ממש לא אותה מלחמה
| 19-03-2017 0:43
בני לאו מייצג זרם ניאו רפורמי ובשם ערכים אוניברסליים שאינם קשורים ליהדות הוא מתייצב לצד לוינשטיין, בדיוק כפי שהיה מתייצב לצד שוברים שתיקה ובצלם בשם אותם ערכים.
9
אני מקוה שאתה לא רציני
רועי | 19-03-2017 19:57
ואם מחר איראן תחליט שהיא רוצה להשמיד את ישראל ואז גם הדתיים וגם החילונים יאמרו שהם נגד-נגיד תודה לאיראן? אין פה יותר אחדות ממה שהיה לפני המקרה הזה