הרב אמנון בזק: "סילוף מוחלט של לפיד, ובאופן הנבזי ביותר"

הרב אמנון בזק: "סילוף מוחלט של לפיד, ובאופן הנבזי ביותר"

סערת גיוס הבנות לצה"ל. הרב אמנון בזק, מישיבת הר עציון ומרבני בית הלל, אחד הרבנים שחתום על נייר העמדה של הרבנים הליברלים נגד גיוס לגדודים מעורבים, זועם על התגובה של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנייר העמדה שפרסמו: "טוב יעשה לפיד אם יתנצל במהרה בפה מלא על דבריו"

"סילוף מוחלט של לפיד, ובאופן הנבזי ביותר"

סערת גיוס הבנות לצה"ל. הרב אמנון בזק, מישיבת הר עציון ומרבני בית הלל, אחד הרבנים שחתום על נייר העמדה של הרבנים הליברלים נגד גיוס לגדודים מעורבים, זועם על התגובה של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

הבוקר פרסמנו בסרוגים כי בתגובה על המכתב של הרבנים, ראשי המדרשות והמכינות המועדדים גיוס בנות לצבא, אך לא ליחידות מעורבות, צייץ לפיד "נראה את הרבנים האלה מתייצבים מול משפחתה של סמל מאיה קופשטיין ז״ל שהמשיכה לטפל בפצועים בפיגוע בבית ליד למרות כל האזהרות מפיצוץ שני ונהרגה בעודה מטפלת בהם".

סילוף מוחלט ונבזי

בתגובה לציוץ פרסם הרב אמנון בזק: "לא רק שאין כל קשר בין הקריאה במכתב לבין התגובה, אלא שבמכתב גם הודגש בדיוק ההיפך: "יודגש כי דברינו נכתבים מתוך הערכה והוקרה כנה ואמיתית לכל חייל וחיילת באשר הם, התורמים את מיטב שנותיהם למען הגנה על ביטחוננו. בנוסף נבהיר כי אין בדברים הבאים התייחסות לעצם שילוב נשים במקצועות הלחימה השונים. בדברינו נתייחס אך ורק למציאות של עירוב והפרדה בין החיילים והחיילות במסגרות הצבאיות השונות".

"התגובה של ח"כ לפיד היא אפוא סילוף מוחלט של מה שנאמר, ובאופן הנבזי ביותר. כמי שרואה את עצמו כראש ממשלת ישראל בעתיד, טוב יעשה לפיד אם יתנצל במהרה בפה מלא על דבריו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הרב בזק לא בבית הלל
אורי | 16-03-2017 16:52
כמו רבים וטובים שהיו שם בהתחלה ופרשו - הרב וייטמן, הרב קנוהל והרב נבון. מעניין למה...
2
בושה לרבנים שחתמו על המסמך המביש הזה.
אשר | 16-03-2017 18:55
בפרט לרב מדן שאני מעריכו מאד מתוך סעיף 3, "בנוסף נבהיר כי אין בדברים הבאים התייחסות לעצם שילוב נשים במקצועות הלחימה השונים" . תראו איך הם מפחדים מהצל שלהם, אפי' חילונים כאביגדור קהלני רון טל ועוד אמרו את האמת שלהם נגד שירות קרבי לחיילות, ואלו הרבנים לא רק שלא יוצאים נגד אלא יוצאים בהבהרה מפורשת שאין בדברים שהם כותבים התייחסות לנושא, שחלילה לא יבוא מאן דהו ויפרש שהם נגד שירות קרבי לחיילות, כמה פחדנות ונמיכות קומה. סעיף 5, מסגרת עבודה משותפת של חיילות וחיילים שלא כוללת פעילות פיזית משותפת וקרובה, הינה חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים הן בצבא והן בחיים האזרחיים, "והיא ראויה ומותרת בהחלט". ראויה ומותרת ? בצבא ? האם ראוי שחיילת דתיה תשרת בצבא שהוא מלא בניבולי פה ודיבורים בוטים , גם אם לא ישנים באוהל אחד או בטנק אחד ? הנהגה של הציונות הדתית הנהגה של נמושות, לא פלא שהם הציבור שהכי תורם הפך לילד כאפות של המדינה, כולם יודעים שהם יתכופפו, במקום שילמדו קצת מהחרדים או מהערבים להשתולל מתי שבאמת צריך ממש גלותיים כמו החרדים, הם מתנהגים בשתדלנות כמושקה לפני הפריץ, וגם אתם כך, כל אחד ואמונותיו ולא חשוב כמה צבא תעשו ותטפחו לעצמכם על השכם , ברגע האמת אתם חיים בתודעה גלותית, והמכתב הזה הוא משל בזעיר אנפין.
ניבולי פה ?
ש.ג. | 07-06-2017 18:28
אולי בצבא שלך לא בשלי!!! בכל יחידה ששרתתי בה נתנו לי רספקט הכל תלוי באישיות האם היא חזקה או חלילה נמושה. בצבא לימדו אותי אייך שאתה פורס את הסדין כך אתה נראה.אם מלכתחילה אתה חוסף שיניים ומאיים אף אחד ואני מדגיש אף אחד לא ינבל את הפה לא בנוכחותך ובהמשך גם לא מאחורי גבך.
3
התרומה של החיילות לא מכסות את הנזק.
| 16-03-2017 23:18
חיילות מזיקות לחיילים דתיים.