הח"כית הסרוגה: "זה הקרב המאסף של החרד"לים" - סרוגים

הח"כית הסרוגה: "זה הקרב המאסף של החרד"לים"

חברת הכנסת הסרוגה, רחל עזריה, הגיבה לדבריו של הרב יגאל לוינשטיין נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל, ואמרה כי מדובר בחלק מנסיונם של החרד"לים למנוע מבנות להתגייס לצבא

הח"כית הסרוגה: "זה הקרב המאסף של החרד"לים"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חברת הכנסת הסרוגה, רחל עזריה (כולנו), הגיבה לפני זמן קצר (שלישי) לדבריו של הרב יגאל לוינשטיין נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל, ואמרה כי מדובר בחלק מנסיונם של החרד"לים למנוע מבנות להתגייס לצבא.

"אחוזי גיוס הנשים בכלל ונשים דתיות בפרט קפצו משמעותית בשנים האחרונות", מסרה עזריה ל'סרוגים'. לדבריה: "נשים דתיות רוצות לתרום למאמץ ההגנה על העם והארץ. במקום להשלים עם המציאות הזו שצה"ל צריך את הנשים והן מצידן רוצות להתגייס, הרב לוינשטיין מעדיף ללבות את האש ולהעמיק את השסע".

בהתייחסה לגופם של דברים אמרה עזריה כי "הפגיעה באמירותיו איננה רק בבנות שרוצות להתגייס, אלא גם בחוסנו של צה"ל. זהו הקרב המאסף של גורמים חרד"לים שמנסים למנוע מנשים דתיות להתגייס. המציאות מנצחת – הנשים הדתיות מתגייסות בהמוניהן למרות דבריו הבוטים של הרב לוינשטיין ושותפיו".

גם ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הגיבה לדברי הרב יגאל לוינשטיין נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל: "הרב לוינשטיין ודומיו הם חלק מקמפיין בוטה ומתמשך נגד גיוס בנות דתיות, ונגד צה"ל וערכיו. יש כאן ניסיון להטמיע אג'נדה אישית קיצונית ומזיקה, להלך אימים על אלפי בנות צעירות ולהרתיען מפני השתלבות בצבא".

"האמירות האלו חוטאות לאמת, פוגעות ומטעות נשים צעירות, ומחזירות את כבוד האישה ומעמדה הרחק לאחור. אולם הרכבת הזו כבר יצאה מזמן, וזוהי שירת הברבור של פלג קיצוני שמסרב להכיר בכך ששילוב נשים בצה"ל ובחברה הוא עובדה מוגמרת. יותר ויותר בנות דתיות מעידות על חווית השירות שלהן שהייתה מכבדת, מעצימה ותרמה רבות להתפתחותן ועתידן. מה שהן צריכות זה מעטפת תומכת בצורה מלאה לפני ובמהלך השרות, ולא קמפיין של הפחדות והכפשות".

"כנגד דברי הבלע האלו חייבים לעמוד ולומר לאותם גורמים בקול ברור: לא בשם היהדות אתם מדברים, אלא בשמכם בלבד".

מוקדם יותר פורסמו ב'סרוגים' דבריו של ראש המכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי, הרב יגאל לוינשטיין בהם תקף את גיוס הבנות לצה"ל, בייחוד את גיוס הבנות הדתיות.

בשיעור הכנה לצבא שנשא במכינת 'עצם' בשבוע שעבר, בפני התלמידים העומדים לפני גיוס קרא להם הרב יגאל לוינשטיין להתחתן כמה שיותר מוקדם, אפילו תוך כדי השירות הצבאי.

"זה שייך לבית משוגעים"

"אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה. בדוסיות. ודאי שהיא חמה כי היא אישה, אם לא שירתה בקרק"ל, אחרת איך תהיה חמה?", הוסיף הרב. "אז מה אם תהיה מפקדת פלוגה? שאלה של שיגעון, זה שייך לבית משוגעים. אבל זה ילדה דתית, עזבו את החילונים. שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי, כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות: בית, קריירה – ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
לא ממש חכמה החכית הזאת
| 07-03-2017 20:12
2
מה סרוג בה?
משה | 07-03-2017 20:53
כל אלו הם לא סרוגים ולא שטויות זה חולי נפש שמוכנים לשלול מילדים את הזכות לגדול עם אבא ואמא ביחד. מנוולים
3
איזה שטויות
| 07-03-2017 21:29
גם זה שיש אונסים זה עובדה מוגמרת. אז לא נלחמים בזה?! אמירה מטופשת לגמרי. דבר שני, מי לא יגיד דברים בשם היהדות אם לא הרבנים?! ואם כבר מדברים על החלשת הצבא, מי שמחליש את הצבא הוא דווקא מי שמגייס השים ומוריד את הכח של הצבא לשם ה"שוויון" המקודש שליט"א
4
החכית הסרוגה
גלעד | 07-03-2017 21:47
סרגה מחוטים של מרצ ושל אג'נדה פוסט מודרנית דולפת ומהרבה יומרה חסרת בסיס
5
מסורתית ליברלית במפלגה חצי שמאלנית
"חכית סרוגה" ?! | 07-03-2017 22:18
כל העולם הדתי נגד השתללות של אייזנקוט בקידום פמיניזם ולהטב לוחמני ו"זכויות האדם" בצהל. גם הרבה חילונים ומסורתיים מתנגדים לזה.
6
חוצפה
אריה | 07-03-2017 22:39
מי אתם שתדברו ככה אל הרב .. זה שאתן חברות כנסת לא הופך אתכם לסמכות כלשהי
7
בדיוק כמו שלא הולכים לביה"ס עם חילונים גם לא מתגייסים ע
עם חילונים | 08-03-2017 1:40
כשהצבא יהיה דתי-אז שיגייסו בנות שירצו.
8
עזריה איננה דתית - למה אתם קוראים לה סרוגה??
רחל | 08-03-2017 9:49
היא קרובה יותר לרפורמים
9
"הדתיים" החדשים בלי כיסוי ראש מגבים את הפמיניסטיות
דתי לא רפורמי | 08-03-2017 9:55
מסתירים מחקרים ( גם מחו"ל) שמראים את הפגיעה בבנות. מזלזלים ברבנים ראשיים שהתנגדו סותמים את הפה למי שלא חושב כמוהם. מזלזים במי שחינך אלפי לוחמים. נמאס ! פשוט נמאס!
10
ממתי רחל עזריה היא "הח"כית הסרוגה"?
שאול | 08-03-2017 13:44
באותה מידה אפשר להעניק לאלעזר שטרן או לאברום בורג את התואר "הח"כ הסרוג"
11
עמוסי
ישי | 08-03-2017 14:40
אני לא מבין מה כולם יוצאים עליו?! מה זאת הסתימת פיות הזאת?! מה זאת הדמגוגיה הזאת?! האם לרב אסור להגיד היום את דעת התורה במדינת ישראל? זאת דעת התורה, מה אתם רוצים?! הרבנות הראשית לכל דורותיה מחדשת את הפסק שאוסר לבנות להתגייס *לכל* מקום בצבא. 98%, אם לא יותר, מהרבנים אוסרים גיוס נשים! מי שתורת ישראל מעניינת אותו, לא צריכה להיות לו שום קושיא על הרב יגאל! צריכה להיות לו קושיא על ה2% רבנים שפוריצים גדר ומתירים את זה!
12
סרוגה?
סרוג מאד | 08-03-2017 21:52
אפילו כיסוי ראש אין לה.
13
הדתיים הלאומיים מקיימים את דת השמרנות ולא את דת
חרדי ליברלי | 10-03-2017 13:29
היהדות. בניגוד לחרדים שמקיימים את דת היהדות. הד"ל משתמשים ביהדות בשביל לקדם את דתם האמיתית שהיא השמרנות.