הרב אלי בן דהן: "היזהרו בקברי עניים, שמהם תצא ריבונות"

הרב אלי בן דהן: "היזהרו בקברי עניים, שמהם תצא ריבונות"

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן: "היזהרו בקברי עניים, שמהם תצא ריבונות". בימים של ניתוץ מצבות בארה"ב, בישראל משקמים את בית העלמין של עניי ירושלים

"היזהרו בקברי עניים, שמהם תצא ריבונות"

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, השתתף מוקדם יותר (ראשון) באזכרה לזכר החללים שמקום קבורתם לא נודע, בבית הקברות סמבוסקי בירושלים שידוע גם כבית הקברות לעניי ירושלים.

במהלך נאומו התייחס בן דהן לאירועי האנטישמיות האחרונים בארה"ב: "דווקא בימים אלו, בהם אנחנו שומעים על מקרים של ניתוץ מצבות בארה"ב, אם הדמוקרטיות, אנחנו נמצאים כדי לומר לא שכחנו את עניי ירושלים. אנחנו פה כדי לתקן כדי לשמר את המקום. בית הקברות הזה לא יהיה עוד בית הקברות של נשכחים ירושלים אלא בית הקברות של יקירי ירושלים".

בהמשך קרא בן דהן להחלת ריבונות על כל יו"ש: "גם הטמונים כאן, בעצם קבורתם במקום הזה, סייעו למאבק לשמירת ירושלים עיר הקודש, בירת ישראל הנצחית, בריבונות ישראלית. כשם שירושלים נמצאת בריבונות ישראלית מלאה, עלינו לפעול שכל חלקי ארץ ישראל על שלל אתריה התנ"כיים, כמו חברון, כמו כל חלקי יהודה ושומרון, יהיו בריבונות ישראלית מלאה".

"אבל דווקא כאן, מול קבריהם, אי אפשר שלא להיזכר באימרה התלמודית ממסכת נדרים: "היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה". ואני מוסיף: היזהרו בקברי עניים, שמהם תצא ריבונות. בית קברות בארץ ישראל אינו סתם מקום בו מוצאות העצמות מנוחה אחרונה בעלמא. יש לה גם משמעות רוחנית, לאומית. כאשר אברהם אבינו, אבי האומה, מבקש לעשות מעשה שיפגין את אדנותו על ארץ ישראל, את מימוש ההבטחה 'לזרעך אתן את הארץ הזאת', הוא קונה אחוזת קבר לקבור את שרה, את השדה ואת מערת המכפלה בחברון. קברי האבות הם האחיזה הממשית הראשונה של האומה בארץ ישראל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו