המדינה מתנגדת להריסת בתי מחבלים יהודים - סרוגים

המדינה מתנגדת להריסת בתי מחבלים יהודים

המדינה הגישה לבג"צ את עמדתה לפיה הריסת בתי מחבלים נעשית רק לצורך ההרתעה, ומכיון שבמגזר היהודי "אין תמיכה ועידוד להמשך ביצוע פעילות טרור המגיעים מתוך אותה קבוצה, אין מקום לנקוט בצעד של הריסת מבנים"

המדינה מתנגדת להריסת בתי מחבלים יהודים
  בית משפחתו לא ייהרס (יונתן זינדל/פלאש90)

המדינה הגישה היום (ה') לבג"ץ את עמדתה במסגרת העתירה המבקשת להרוס את בתיהם של רוצחי הנער הערבי מוחמד אבו ח'דיר.

בתמצית, בהודעה שהוגשה על דעת ראש הממשלה, שר הביטחון, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, נאמר כי שר הביטחון הגביל עצמו לעשיית שימוש בסמכות להורות על אטימתו או הריסתו של מבנה רק כאשר נסיבות הזמן והמקום הן קיצוניות ומחייבות זאת.

"השיקול של הרתעת מפגעים פוטנציאליים אינו יכול לעמוד לבדו… ועל כן גם אם בוצע פיגוע קשה ע"י יחידים מתוך קבוצת ייחוס שבה היקפי הטרור הם מצומצמים, וכאשר אין תמיכה ועידוד להמשך ביצוע פעילות טרור המגיעים מתוך אותה קבוצה, אין מקום לנקוט בצעד של הריסת מבנים".

קיימת הרתעה מספיקה

עוד נאמר בהודעת המדינה, שהוגשה באמצעות עו"ד אבינעם סגל-אלעד ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, כי שר הביטחון סבור שקיימת הרתעה מספקת במסגרת הצעדים הננקטים כיום, ואין מקום להפעיל את הסמכות בקבוצות ייחוס שונות נוספות, מעבר לפלסטינים תושבי איו"ש ותושבי מזרח ירושלים. ההבחנה בין קבוצות הייחוס השונות, מוסיפה המדינה, היא הבחנה מותרת וסבירה העולה בקנה אחד עם התכלית ההרתעתית שביסוד השימוש בתקנה 119.

"במידה שבעתיד תהא עלייה חדה ופתאומית של מעשי טרור חמורים, ופעולות טרור אלה יבוצעו ע"י מחבלים מקבוצת ייחוס נוספת, באופן שיוביל למסקנה כי נשחקה ההרתעה שעודה קיימת בימינו ביחס לקבוצת ייחוס זו, אזי יהיה מקום לבחון את הסוגיה מחדש, ושר הביטחון אינו שולל את אפשרות הפעלת הסמכות כלפי מפגעים מאותה קבוצת ייחוס, בהינתן נסיבות המצדיקות זאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שמעתי שנשות הכותל מוחות על...
לילי | 02-03-2017 19:44
שמעתי שנשות הכותל מוחות על... שבעשרת בני המן שתלו על העץ אין אפילו אשה אחת...
2
החולירות מבג"ץ לא הוציאו להורג עד עכשיו
אוראור | 09-07-2017 20:12
שום מחבל ששחט יהודים או שרף אותם - לכן אין להם שום זכות להרוס בתים של יהודים - והם גם ככה עושים את זה - הצוררים האלו יימח שמם ושם זכרם.
3
מה זה המונח האוקסימורוני הזה:" מחבלים יהודים?
אוראור | 14-11-2018 10:33
מה זה - אתם נהייתם לי שמאלנים עכשיו? מה פתאום אתם כותבים כזה מונח? לא יכולתם - אם כבר - לנסח את זה בצורה אחרת? מה אתם כותבים דבר כזה - יצאתם מדעתכם - או מה? לפחות הייתם מוסיפים מירכאות פה! באמת!