פינוי תשעת הבתים בעפרה: כוחות מיוחדים הוקפצו כדי להוריד את הנערים מהגג

פינוי תשעת הבתים בעפרה: כוחות מיוחדים הוקפצו כדי להוריד את הנערים מהגג

פינוי תשעת הבתים בעפרה. כוחות מיוחדים של משטרה ויס"מ הגיעו בשעה האחרונה לעפרה כדי להשלים את פינוי בית משפחת כפיר עליו מתבצרים נערים בנחישות. צפו

כוחות מיוחדים הוקפצו כדי להוריד את הנערים מהגג
  הנערים על הגג בעפרה (צילום: דוברות בנימין)

פינוי תשעת הבתים בעפרה. כוחות מיוחדים של משטרה ויס"מ הגיעו בשעה האחרונה לעפרה כדי להשלים את פינוי בית משפחת כפיר – הבית האחרון שפינויו טרם הושלם.

במהלך כל הלילה התבצרו מספר נערים (כ-7) על הגג וסרבו לרדת, גם לאחר הפצרות חוזרות ונשנות של ועד המאבק של הישוב עפרה. המשטרה פינתה את הנערים והתושבים שהיו בתוך הבית ונמנעה מהורדת המתבצרים על הגג.

בלילה צנחו הטמפרטורות, ואף החל לרדת גשם, אך הנערים בנחישות שאין כדוגמתה סרבו לכל הצעה לרדת כשהם מציינים: "על ארץ ישראל אין פשרות ואין ויתורים". בשעה זו כאמור הגיעו כוחות משטרה מצוידים בסולמות ובציוד הגנה כדי לטפס על הגג ולהוריד ממנו את הנערים האחרונים.

(צילום: דוברות בנימין)

במקביל, הושלמו הריסות הבתים האחרים, כך למשל נראה השלב האחרון של הריסת בית משפחת ברוט הבוקר

המשטרה – לא הופעלה אלימות

בעקבות תלונות מצד ארגוני ימין על האלימות שהופעלה אמש במהלך פינוי משפחת כפיר אומרים במשטרה: "כי משימת הפינוי בעפרה (וכפי שהיה גם בעמונה) בוצעה בשקיפות מלאה עם נגישות לכל כלי התקשורת ששהו בשטח וצילמו את כל שלבי הפינוי. הצילום התבצע מטווח אפס ומלב ההתרחשות. למותר לציין כי מדובר בדברי בלע שאין להם אחיזה במציאות ואלה נועדו לייצר מצג שווא."

עוד אומרים במשטרה: "לבתי החולים פונו אמש 10 פצועים כאשר 8 מתוכם הינם שוטרים שסבלו מחבלות ופציעות שונות. (בנוסף על אלו ישנם עוד שוטרים רבים שנחבלו, טופלו במקום ושבו לפעילות)

האלימות הופנתה אל ועל השוטרים, וכל מי שנכח אמש בעפרה או שנחשף לחומרי התיעוד הרבים מהפינוי, יכול היה להיווכח בעצמו לעובדה כי השוטרים והשוטרות ביצעו את משימת הפינוי, באיפוק רב ובמקצועיות, תוך הידברות, סבלנות וסובלנות.

עקב התנגדותם האלימה של המתבצרים, ובפרט בבית האחרון (שרובם המוחלט כלל אינם תושבי עפרה!). במצבים בהם המתבצרים בחרו להתפרע, לתקוף ולהתנגד באופן אקטיבי לפינויים, לא הייתה ברירה אלא להפעיל כוח סביר ומידתי אשר היה דרוש לשם הרחקתם מהבתים והשלמת המשימה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו