נער ערבי שעיוור נער יהודי באמצעות ירי גולה לא ישב יום אחד במאסר

נער ערבי שעיוור נער יהודי באמצעות ירי גולה לא ישב יום אחד במאסר

עונש מקל במיוחד לנער ערבי שירה גולה על נער יהודי וגרם לעיוורון בעינו. למרות שלאחר האירוע הסתבך התוקף בעבירות נוספות בהן אף הורשע, נגזרו עליו עבודות שירות בלבד. ארגון חוננו: "סיפור מקומם"

author-image
ערבי שעיוור נער יהודי לא ישב יום אחד במאסר
  למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש90)

צעיר ערבי שירה ברוגטקה לעבר יהודים שצעדו בעיקר העתיקה וגרם לעיוורון בעינו של אחד מהם, לא ישב אף לא יום אחד במאסר, כך עולה מגזר הדין של השופטת אביטל מולד מבית משפט השלום לנוער בירושלים.

האירוע התרחש לפני כחמש שנים. שלושה נערים יהודים חסידי ברסלב צעדו לכותל המערבי של הר הבית. בעת שעברו באחת מסמטאות העיר העתיקה, התגרו בהם מספר נערים ערבים. בדרך חזור, שהו הנערים הערבים באותו המקום והחלו לצלוף בנערים היהודים גולות באמצעות רוגטקות. אחד הנערים נפגע מגולה בעינו, פונה למרכז הרפואי הדסה עין כרם שם שהה מספר ימים, עבר ניתוח ואיבד כמעט לגמרי את הראיה באחת מעיניו.

ששה חודשי עבודות שירות

הנער פנה לארגון חוננו, שם החלו לפעול למימוש זכויותיו כנפגע עבירה, ובעקבות פניית חוננו הוכר הנער כנפגע פעולות איבה, נקבעה לו קצבת נכות והמדינה שילמה על ההוצאות הרפואיות הכבדות עמן התמודדה המשפחה.

בחוננו אף עקבו אחר המשפט שהתנהל כנגד התוקף הערבי, אף הוא בן 13, שנעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין חבלה בנסיבות מחמירות תוך שימוש בנשק קר, וכן בגין ניסיון פציעת הנערים הנוספים. למרות האירוע החמור שוחרר התוקף, ובהמשך הסתבך באירועים נוספים של התפרעות ותקיפת שוטר.

לפני כשבועיים עודכן עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של חוננו, המטפל בתיק, כי כנגד התוקף, כיום בן 18, נגזרה שישה חודשי עבודות שירות בלבד, וזאת על אף שצירף לתיק זה גם אירועים נוספים בהם הואשם והורשע. על פי גזר הדין התוקף הערבי לא ישהה ולו יום אחד במאסר למרות האירוע החמור.

עו"ד מנשה יאדו המלווה את משפחת הנפגע מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "מדובר בעונש מגוחך שאינו פרופורציונאלי לנזק ולחומרת המעשים שביצע אותו תוקף. העונש אף אינו עונה על צרכי ההרתעה כנגד האלימות הלאומנית הערבית הגואה, אשר חלק נכבד ממנה מבוצע בידי קטינים. לצערינו גזר הדין הזה עלול להתפרש כרישיון לפגוע ביהודים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מצוין.
אבי | 28-02-2017 6:42
"כך צריך לנהוג" בטרוריסטים!!! צריך "לנהוג באיפוק" בטרוריסטים. חחחחחחחחחחחחח מעניין מה היתה התגובה של הימין עם בזמן שילטון של השמאל היו נוהגים ביד כה רכה בטרוריסטים!!!
2
נראהשאבא שלו ינקום בביצי הערבי ובעין[ביצה עין]שיהיה צדק
לא לוותר. | 11-05-2017 22:22
אם המדינה לא תעשה פה צדק כמו בהרבה פעמים אז בסוף בנזק לערבושים יהיה גדול במאות מונים.
3
משהו נדפק במדינה הזו איך יתכן שאלה "שופטים בישראל
משה | 29-06-2017 18:37
מחפשים את חלם - מדינת חלם זה פה !! שופטים רופסים ופחדנים !