יעלון מגלה: למה רצתי לתקשורת אחרי הירי במחבל - סרוגים

יעלון מגלה: למה רצתי לתקשורת אחרי הירי במחבל

שר הבטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, התייחס לגזר דינו של החייל הלוחם אלאור אזריה, והסביר כי הוא, בתיאום עם ראש הממשלה והרמטכ"ל, יצאו בהודעה לתקשורת מספר שעות אחרי התקרית בכדי "למנוע התלקחות", כלשונו

יעלון מגלה: למה רצתי לתקשורת אחרי הירי במחבל
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

שר הבטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, התייחס הערב (שלישי) לגזר דינו של החייל הלוחם אלאור אזריה, והסביר כי הוא, בתיאום עם ראש הממשלה והרמטכ"ל, יצאו בהודעה לתקשורת מספר שעות אחרי התקרית בכדי "למנוע התלקחות", כלשונו.

בדברים שנשא בכנס רו"ח בים המלח, אמר יעלון: "לפני הכל, תרשו לי לשתף אתכם בתחושותיי: מצד אחד גאווה בצבא ערכי ונחוש, צבא לוחם שיודע להגן היטב על מדינת ישראל אבל גם על ערכים אנושיים – ערכי העם היהודי".

"מצד שני", הוסיף יעלון, "חמלה כנה על אלאור ומשפחתו, שנפלו קורבן, ככלי משחק בידי גורמים אינטרסנטיים, אשר במקום להוביל את אלאור במסלול המקובל והנכון, לקחו אותו לזירות שגויות שרק הכבידו על הנטל הנפשי והבריאותי של אלאור ובני משפחתו. האריכו וסיבכו את ההליך המשפטי ויצרו קרע מיותר ומסוכן בין צה״ל לחלקים בציבור".

יעלון התייחס גם להאשמות לפיהן גזר דינו של אזריה נגזר מספר שעות לאחר התקרית כשהוא, יעלון, התראיין לכלי התקשורת ואמר כי מדובר בחייל שסרח: "לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולי היה ברור מיד בתום התחקיר המבצעי הראשוני כי מדובר באירוע חריג. לכן, בהחלטה משותפת יצאנו יחד בהודעה מספר שעות לאחר האירוע וזאת כדי למנוע התלקחות בשטח. כדי למנוע שימוש באירוע כהוכחה לתיאוריית עלילת הדם שהפלשתינים מנסים שוב ושוב להעליל על מדינת ישראל וחיילי צה"ל, של הוצאה להורג ללא משפט".

"מתוך אחריות לביטחון המדינה עשינו זאת", הבהיר יעלון. "התבטאויות אלה של ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושלי היו עוד בטרם החלה החקירה הפלילית".

"נכון, התבטאתי גם בהמשך, כשראיתי את חברי הכנסת ליברמן וחזן מסתערים על בית המשפט הצבאי, יחד עם גופשטיין, מרזל ופייגלין, והזהרתי שאת הוראות הפתיחה באש של צה"ל יקבע הרמטכ"ל ולא מתלהמי הכנופיות. עשיתי זאת מתוקף אחריותי כשר הביטחון. גם דבריי מעל דוכן הכנסת, באותו שבוע, באו בתגובה להתקפות של כל מיני פוליטיקאים חסרי אחריות, על צה"ל, מפקדיו ובראשם הרמטכ"ל, שהפכו אותו לאחשוורוש, וקראו לו להתפטר".

"מי יגן על צה"ל אם לא שר הביטחון?", אמר יעלון. "מי מכל המתלהמים, גיבורי האח הגדול, הפייסבוק והטוויטר ייתן לי שיעורים במלחמה בטרור? במה זה אויב? בלנצח? במוסר לחימה? מי מכל המתלהמים ראה יותר חיילי אוייב ומחבלים, ונאלץ להרוג אותם, יותר ממני? מי?".

"ניצחנו ונמשיך לנצח כל אויב מר בנחישות ובתעוזה, באומץ וברוח לחימה אבל לא בהפקרות, לא בהתנהגות של מיליציות, אין לנו דבר חשוב יותר מצה"ל, לא ממפקדיו ולא מחייליו".

"בית הדין גזר את דינו, וגם התחשב בחייל, ובנסיבות הארוע. אני מקווה שאולי עכשיו אלאור ומשפחתו יקבלו החלטה מושכלת להרחיק מהם את אותם גורמים אינטרסנטים ששיחקו בהם ופגעו באלאור, ויגישו בקשת מחילה וחנינה. ואני משוכנע שהיא לא תיפול על אוזניים ערלות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אל תנסה להיבחר לכנסת עדיף לך !!!
יחיאל | 21-02-2017 19:41
הקריסה שלך הסופית תהיה בקלפי ומשם תעוף חזרה לביתך .עוד לא הפנמת מה העם מצפה משר ביטחון !!!!
2
האחריות לפעמים דווקא לשתוק
| 21-02-2017 20:10
אבל אהבת הערבים שלך גרמה לך לדבר .חילוני לא יכול לשפוט נכון כי כל מציאותנו כאן זה עניין דתי.
3
ינעל הבוק הרסת משפחה
| 22-02-2017 0:50
במקום לנזוף בחיל ולסגור בפנים השתלחת בחייל שסרח בכל כלי תקשורת ובעולם מה הרווחת מזה אתה חוזר הבייתה גם הצד השני רוצה ליטבוע את המדינה שאם זה פשע זה עונש קל זה לא יגמר פה
4
אדם שלא מוכן
אפרים | 22-02-2017 9:18
להודות בטעותו לא יכול להיות מנהיג אגו זה הדבר הכי מסוכן אצל מנהיג ואצל האדם הזה יש בכמויות