גם לגור במרכז העיר וגם במחיר שפוי - חפשו את התמ"א 38 הקרובה לביתכם

גם לגור במרכז העיר וגם במחיר שפוי - חפשו את התמ"א 38 הקרובה לביתכם

בעוד מחירי הדיור ממשיכים לנסוק, ניתן היה לרכוש דירה חדשה בפחות מ-1.6 מיליון ₪ בערי הביקוש בחודשים האחרונים - בעיקר בפרויקטים שנבנו במסגרת תמ"א 38: "הבניין הישן-מחודש מאפשר לגור במרכז אבל במחיר ריאלי"

חלון הזדמנויות לרכישת דירה - תמ"א 38
  גם לגור במרכז העיר וגם במחיר שפוי - חפשו את התמ"א 38. אילוסטרציה. צילום:Yonatan Sindel/Flash90

בשנה החולפת, מחירי הדיור המשיכו להאמיר עם עלייה בשיעור של כ-10% ברמה הארצית. כמו כן, באוגוסט 2016 דווח כי המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים בתל אביב יפו עבר את רף ה-3 מיליון ₪.

סקירה של אתר 'מדלן תמ"א 38 ופינוי בינוי' מראה שלמרות הנסיקה המתמשכת במחירים, ניתן היה לרכוש דירה חדשה בפחות מ-1.6 מיליון ₪ בערי הביקוש בחודשים האחרונים – בעיקר בפרויקטים שנבנו במסגרת תמ"א 38.

על פי בדיקת היקף העסקאות לרכישת דירה במסגרת תמ"א 38 בפחות מ-1.6 מיליון ₪ שבוצעו בחודשים 5-11/2016, העיר חולון הובילה מבין ערי המרכז עם כ-110 עסקאות רכישה שנסגרו באותה התקופה.

גם ברמת גן היקף העסקאות לרכישת דירות ששווקו במסגרת תמ"א 38 במחיר הנמוך מכ-1.6 מיליון ₪ היה גבוה ועמד על כ-70 עסקאות רכישה (בעיקר של דירות בנות 3 חדרים).

דוגמאות לעסקאות רכישת דירה שנבנתה במסגרת תמ"א 38 במרכז ב-2016 עד 1.6 מיליון ₪

יובל שמרת, ראש חטיבת התחדשות העירונית באתר מדלן: "פרויקטים הנבנים במסגרת תמ"א 38 נתונים בדרך כלל למגבלות תכנון הנובעות מגדלי מגרש קטנים או הוספת דירות חדשות בבניין קיים. מגבלות אלו מובילות לכך שהדירות שנבנות מאופיינות במפרט פשוט יותר מאשר דירות בפרויקטים שנבנים בשכונות החדשות".

"בניגוד לדירות שנבנות בפרויקטים חדשים המציעות חניה או שתיים ומחסן לכל דירה, שטחי מרפסות בגודל מקסימלי ופיתוח סביבתי מלא, דירות שנבנו במסגרת תמ"א 38, יציעו לדייר בדרך כלל חניה אחת לכל היותר, פיתוח סביבתי בסיסי, מעלית קטנה ומחסור במחסן. לפיכך, רמת המחירים של דירות שנבנו במסגרת תמ"א 38 תהיה בדרך כלל נמוכה יותר מאשר דירות בפרויקטים חדשים".

עוד עולה מהבדיקה כי קרוב לכמחצית מעסקאות לרכישת דירה במסגרת תמ"א 38 שבוצעו בערי המרכז במחצית השנייה של 2016 הן בטווח מחירים של 1.6-1.9 מיליון ₪, וכ-9% מהן במחיר נמוך מ-1.3 מיליון ₪.

לעומת זאת, בבחינת עסקאות רכישה של דירות בפרויקטים חדשים (כלומר לא במסגרת תמ"א 38) נמצא ששליש מהעסקאות באותה התקופה היו בטווח של 1.6-1.9 מיליון ₪ ורק כ-3.5% מהן היו במחיר הנמוך מ-1.3 מיליון ₪.

אלינור ינושבסקי רוזן, מנהלת תחום התחדשות עירונית בינושבסקי ייזום ופיתוח: "חשוב לזכור שמרבית  פרויקטי התחדשות עירונית מתבצעים במרכזי הערים במקומות בהם כבר אין עתודות קרקע פנויות. על כן האפשרות העומדת בפני רוכשי הדירות למגורים היא קניית דירה בפרויקט חדש בעיקר בשכונות החדשות שנבנות בשולי העיר, ובמרחק ממוקדי העניין העירוניים".

"העובדה כי תמ"א 38 במסלול של חיזוק ותוספת מציעה דירות חדשות בבניין ישן, אך מחודש לחלוטין, יוצרת חלון הזדמנויות לרוכשים אשר מעוניינים לגור במרכז אבל במחיר ריאלי".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו