תחקיר התרסקות המטוס: נחיתה א-סימטרית - סרוגים

תחקיר התרסקות המטוס: נחיתה א-סימטרית

ממצאי תחקיר ההתרסקות בה נהרג רב-סרן אוהד כהן-נוב ז"ל הוגשו השבוע למפקד חיל האוויר. כהן-נוב נהרג בעת שחזר מהפצצה בעזה, ומטוסו התרסק במהלך אחד משלבי הנחיתה

author-image
תחקיר התרסקות המטוס: נחיתה א-סימטרית
  (צילום ארכיון נתי שוחט/פלאש90)

ממצאי תחקיר ההתרסקות בה נהרג רב-סרן אוהד כהן-נוב ז"ל הוגשו השבוע למפקד חיל האוויר. כהן-נוב נהרג בעת שחזר מהפצצה בעזה, ומטוסו התרסק במהלך אחד משלבי הנחיתה.

התאונה ארעה בעת "הליכה סביב", לאחר נחיתה בתצורה א-סימטרית בתום גיחה מבצעית. מממצאי התחקיר עולה כי למרות שהצוות פעל על פי ההנחיות המקצועיות המוגדרות ולא נמצא כשל טכני, התפתח חוסר יכולת שליטה במטוס. הצוות נטש את המטוס והטייס, רב-סרן אוהד כהן נוב ז"ל, נהרג במהלך הנטישה.

מהתחקיר עולה כי חיל האוויר, לאורך השנים, הבין באופן בלתי מספק את הסיכונים הטמונים בתפעול מצבי נחיתה בתצורה א-סימטרית. בדיעבד, הוראות החיל וההכשרות שהתקיימו, לא היו בהלימה מספקת לפוטנציאל הסיכון.

מפקד חיל האוויר קיבל את מסקנות צוות התחקיר וציין כי מדובר בתאונה קשה.

אהד כהן-נוב ז"ל (באדיבות דו"צ)

בסיכום חקירת האירוע הנחה מפקד חיל האוויר על שינוי נקודת העבודה בנושא נחיתה בתצורות א-סימטריות על-ידי הגדלה משמעותית של שולי הבטיחות. משמעות השינוי – בחינה מקצועית הנדסית, ניסויי טיסה והתאמת כשירות אנשי צוות האוויר. עד השינוי, ימשיך החיל לטוס במגבלות שנקבעו מיד לאחר התאונה. בנוסף, ציין מפקד חיל האוויר כי חיל האוויר ימשיך לפעול לשיפור תהליכי הלמידה בדגש על אירועי בטיחות. עוד הנחה כי הלקחים והמסקנות מאירוע זה יוטמעו לכלל הלוחמים, גורמים נוספים רלוונטיים, ויכללו בקורסי הכשרה פיקודיים בחיל, על מנת לחזק גישה ביקורתית אשר תסייע לאתר את שאינו מובן מאליו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מודיעין
c_da | 19-02-2017 20:37
אני לא מבינה האם לא ידעו שצריך איזון במטוס אם יש תחמושת שצריכה להשתחרר? מה צריך ללמוד את זה זה לא ברור??? לא חבל על חייל צהל שנהרג בנסיבות כאלו??. פשוט לבכות על המקרה...