היישוב הראשון שניצל מפינוי בזכות חוק ההסדרה - סרוגים

היישוב הראשון שניצל מפינוי בזכות חוק ההסדרה

לראשונה מאז חוקק בכנסת, המדינה צפויה להשתמש בחוק ההסדרה בכדי למנוע את פינויו של היישוב עדי-עד שבבנימין, שלטענת ארגון 'יש דין' נבנה על קרקע "פלסטינית"

היישוב הראשון שניצל מפינוי בזכות חוק ההסדרה
  עדי עד (צילום: פלאש90)

לראשונה מאז חוקק בכנסת לפני מספר שבועות, המדינה צפויה להשתמש בחוק ההסדרה בכדי למנוע את פינויו של היישוב עדי-עד שבבנימין, שעל פי טענות של ארגון 'יש דין' נבנה על קרקע "פלסטינית".

על פי הדיווח בעיתון 'ישראל היום', בתגובה שהגישה המדינה לבג"ץ אתמול כתבו נציגי הפרקליטות כי "אשר למבנים הבלתי חוקיים המצויים מחוץ לאדמות המדינה המוכרזות, תבקש המדינה לציין כי בהינתן חקיקתו של החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, נדרשת המדינה לבחון את שאלת השלכותיו של חוק זה על המבנים‭."‬ מדובר הן על מבנים שנבנו על קרקע פרטית והן על מבנים שנבנו באופן חלקי על אדמות מדינה.

היישוב עדי עד הוקם ‭ 1998-ב‬ סמוך ליישוב שילה. לדברי העותרים, המאחז נבנה בחלקו על אדמות פרטיות של תושבי הכפרים הפלשתיניים תורמוס עיא, אל-מוע'ייר, קריות וג'אלוד. ‭ 2014-ב‬ עתרו ראשי המועצות של אותם כפרים לבג"ץ באמצעות ארגון השמאל "יש דין" בדרישה לפינוי 11 מבנים מהמאחז.

בספטמבר הודיעה המדינה על הכוונה לנסות להסדיר את המאחז, שבו מתגוררות 60 משפחות. בתגובת הפרקליטות נכתב עוד כי רק חמישה מבנים נבנו על קרקע פרטית.

כעת מבקשת הפרקליטות שבית המשפט יורה על מחיקת העתירה בכל הנוגע לבנייה על אדמות מדינה, כשם שעשה בשבוע שעבר בעתירה לפינוי המאחז הבלתי מורשה תפוח מערב. אולם, בניגוד להחלטה מהשבוע שעבר, הפרקליטות מבקשת שלא להורות על פינוי המבנים על קרקע פרטית.

מ"יש דין" נמסר בתגובה כי "בהודעה אחת מתרכזות כל הפרקטיקות הפסולות שמדינת ישראל נוקטת ביחס לבנייה הבלתי חוקית בגדה המערבית‭."‬ לדבריהם, "המאחז עדי עד הוקם כולו באופן בלתי חוקי‭.‬ במקום שהמדינה תאכוף את החוק ותפנה את המאחז, היא פועלת להכרזה על עוד ועוד אדמות כעל קרקעות מדינה, שאותן היא מייעדת אך ורק למתנחלים, ובנוסף מחפשת כל דרך להימנע מהשבת אדמות פרטיות לבעליהן הפלשתינים‭."‬

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו