אפילו יותר קיצוני: המחליף של הנייה – יחיא סינוואר

הבחירות בעזה העלו לשלטון את יחיא סינוואר, שר הבטחון של חמאס, הנחשב קיצוני אפילו יותר מהנייה, שמועמד לרשת את חאלד משעל בלשכה המדינית של הארגון

אפילו יותר קיצוני: המחליף של הנייה - יחיא סינוואר
  הולך הביתה. הנייה (עבד אלרחים חאטיב/פלאש90)

ושוב תושבי עזה מראים כי הם בוחרים בחמאס, ובפלגים הקיצונים שבו.

עם סיום הבחירות הפנימיות למוסדות והנהגת חמאס ברצועת עזה, נבחר יחיא סינוואר למנהיג חמאס ברצועת עזה, במקום איסמעיל הנייה, שמתעתד לרשת את חאלד משעל כראש הלשכה המדינית של חמאס.

 למי שהייתה לו האשליה כי החמאס הולך ומתמתן, נכונה הפתעה. סינוואר שימש עד לאחרונה כשר הבטחון של חמאס בעזה, והוא נחשב בכיר משוחררי עסקת שליט. בהשקפותיו הוא קיצוני אפילו יותר מהנייה. עם שחרורו לעזה ב-2011, אמר סינוואר: "אנחנו מרגישים שהשארנו את לבנו מאחורינו, השארנו אסירים רבים מאחור. מדובר בניצחון גדול של העם שלנו וההתנגדות שלנו".

משנתו הבטחונית-מדינית היא "שחרור אסירים יתאפשר רק באמצעות חטיפת יהודים והחלפתם". לפי סינוואר, "שחרורם של האסירים קרוב בהרבה ממה שכולם מדמיינים".

מקורב למוחמד דף

בניגוד לראשי חמאס היום, שלא היו חלק מהזרוע הצבאית, סינוואר, נחשב מקביל לרמתו של מוחמד דף – המחבל שישראל ניסתה להתנקש בחייו מספר פעמים – בהצלחה חלקית. על פי ההערכות סינוואר יקדם מחדש את את הברית של חמאס הסוני עם איראן השיעית, מה שדי הופסק לאחרונה, בעיקר באמצעות סיכולים של ישראל.

לתפקיד סגנו של סינוואר נבחרה דמות קיצונית לא פחות חליל אל-חיה שוהיה חבר בצוות המשא ומתן של חמאס בעסקת שליט. בנו של אל-חיה נהרג במהלך מבצע צוק איתן כשחיל האוויר תקף את ביתו.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גם זמנו קצוב,הוא יצטרף לרנטיסי יאסין אחמד ג'עברי ואחרים
ש | 13-02-2017 13:30
2
כמה חכמה יש לנו
ידין | 13-02-2017 15:58
התענוג והמכאוב אולם כשנתבונן במעשיו של היחיד, נמצא אותם כהכרחיים. ובעל כרחו יעשה אותם, ואין לו כל אפשרות של בחירה. והוא דומה בזה, לתבשיל השפות על כירה, שאין לו כל בחירה, והוא מוכרח להתבשל, כי ההשגחה חבשה את כל החיים בשני מוסרות, שהם התענוג והמכאוב. ואין לבעלי החיים שום בחירה חפשית, לבחור ביסורים, או לדחות את העונג. ומותר האדם על בעלי החיים הוא: שהאדם יכול להסתכל למטרה רחוקה, זאת אומרת: להסכים לקבל עתה שיעור ידוע של מכאובים, מתוך בחירתו את העונג, או התועלת שעתידה לבא אליו לאחר זמן. בעל הסולם מאמר החרות