מחקר ב'שערי צדק' בודק פתרון לא ניתוחי ל"מרפק טניס" - סרוגים
צרכנות, שווה לדעת, תוכן שיווקי

מחקר ב'שערי צדק' בודק פתרון לא ניתוחי ל"מרפק טניס"

מחקר חדש שנערך בימים אלו במרכז הרפואי 'שערי צדק' עשוי למצוא פתרון תרופתי למטופלים הסובלים מ"מרפק טניס" ובכך לייתר את הצורך בניתוח.

מחקר ב'שערי צדק' בודק פתרון לא ניתוחי ל"מרפק טניס"

"מרפק טניס" היא אבחנה נפוצה הפוגעת בטווח רחב של גילאים, בין 30-70 ומתבטאת בכאב במרפק בזמן אחיזה בחוזקה והרמת דברים. הכאב מגיע מהגיד ומתמקד בצד החיצוני של המרפק.

למרות השם, מרבית האנשים הסובלים אינם ספורטאים כלל. בקרב  80% מהסובלים ממחלת ,מרפק טניס" הכאב עובר ללא טיפול וב-20% הנותרים, הכאב הופך להיות כרוני. עבור חולים אלה אין מנוס מטיפול כירורגי.

מנהל היחידה לכירורגיה של היד במרכז הרפואי שערי צדק, ד"ר גרשון זינגר, בחן בחמש השנים האחרונות שימוש בחומצה היאלרונית (HA), הניתנת למטופלים בהזרקה והתוצאות מצוינות. "התמריץ למחקר זה נולד בעקבות טפול בזריקות למטופלים שאינם אתלטיים ומסיבות שונות אינם כשירים לעבור את הניתוח", אומר ד"ר זינגר ומציין "מבין 40 מטופלים כאלה שקיבלו את הזריקה, כ-85% החלימו".

החומצה ההיאלרונית מופקת מכרבולת של תרנגול או באופן סינטטי במעבדה ומשמשת כיום לטיפול בדלקת ברכיים וגם שימוש נרחב בטיפולים קוסמטיים. לאור ההצלחה הוחלט להרחיב את היקף הניסוי, וכיום מגייס המרכז הרפואי מטופלים נוספים הסובלים מתסמונת "מפרק טניס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו