תכירו: רשת תקשורת של איש אחד - אליהו אליוביץ מנהל קבוצת העיתונאים רוטרניק

תכירו: רשת תקשורת של איש אחד - אליהו אליוביץ מנהל קבוצת העיתונאים רוטרניק

השם אליהו אליוביץ מוכר לכל העיתונאים. איש התקשורת החרדי שהקים קבוצת תקשורת עצמאית בווטסאפ בשם רוטרניק המאגדת ומסייעת לאלפי עיתונאים, דוברים ויח"צנים

author-image
תכירו את רוטרניק: רשת תקשורת של איש אחד
  השם שמוכר לכל העיתונאים. אליהו אליוביץ - רוטרניק

פינוי עמונה: מאחורי הקלעים של התקשורת – רשת רוטרניק.

את המידע, התמונות והסרטונים מרגע תחילת מבצע 'גן נעול2' קיבלו רבים מכלי התקשורת דרך קבוצת ווטסאפ מרשת 'רוטרניק' אותה מפעיל אליהו אליוביץ' – איש תקשורת ויחסי ציבור חרדי המתגורר בירושלים.

מה שהחל כקשר עם עיתונאים בתוכנת המחשב מסנג׳ר, התקדם עם הקמת אפליקציית הווטסאפ לקבוצות תוכן לפי נושאים עד להפיכתו לרשת ענקית. כיום, כשבכל קבוצה ניתן לצרף עד 256 חברים, מפעיל אליוביץ למעלה מ-60 סוגי קבוצות בכל הנושאים, האזורים והמגזרים.

כך למשל יש קבוצות לכתבי הכנסת, כתבים המכסים שטחים כמו כתבי הצפון, כתבי חוף, כתבי ירושלים וכתבי הדרום. קבוצות לפי נושאים: כמו ספורט, מזג אוויר, רווחה, חינוך וכלכלה, וגם קבוצה לאיתור מספרי טלפון עבור מפיקים או אפילו שאלות ותשובות או שערי עיתונים. בקיצור, כל מה שצריך בעולם התקשורת להתנהלות היומיומית.

"לרשת רוטרניק מחוברים אלפי משתמשים בהם אנשי תקשורת, דוברים, יועצים, יחצנים ועוד" מספר אליוביץ לסרוגים, כשהמטרה היא "לחבר ולסנכרן בין כלל תאי הכתבים, הדוברים והכתבים. ברשת ניתן להיעזר בקבלת מידע בשיתוף החברים, אנשי קשר, טלפונים לראיונות, תמונות, וידאו ואודיו, ועוד".

רוטרניק: השריפה בכרמל והלווית שמעון פרס

את הרשת מפעיל אליוביץ ללא תמורה. אליוביץ מקפיד שהקבוצות לא ייפעלו בשבת, ומדי יום שישי שולח עדכון על חידושים בקבוצות ובכלל בתפקידים השונים של המשתתפים. הקבוצה האחרונה שהוקמה מביאה את הכותרות ששודרו ברשתות הרדיו השונות, לטובת קידום נושאים עברו אלה שלא נחשפו אליהם.

הפך למותג תקשורת. רוטרניק

עם התקרבות פינוי עמונה, בתחילת השבוע פתח אליוביץ קבוצה חדשה ברשת ״קבוצת העיתונאים רוטרניק״ בשם "רוטרניק עתיד עמונה״ אליה צורפו דוברי משטרה, בתי חולים, גורמי רפואה, ישובים ומועצות, יועצי ומטה עמונה, ועוד ועוד. לאורך כל היום עדכן כל דובר בתחומו, ולקבוצה צורפו כלל הדסקים של מערכות התקשורת, כתבים, צלמים, מפיקים ואנשי שטח. כך למשל חיברו בין כתב ערוץ 2 בעמונה, לבין דוברת בתי החולים הדסה, דובר המשטרה ומפיקה מגל"צ.

 

תחילת המבצע (בוקר יום רביעי) בקבוצת "רוטרניק עתיד עמונה"

 

אליוביץ מספר על הקבוצה האחרונה "בעקבות ההתעניינות של הציבור והסיקור התקשורתי הרחב, החלטתי לפתוח ברשת רוטרניק קבוצה אליה חוברו כלל הגורמים בהם גורמי ההצלה השונים, ישובים ומועצות, ועוד ועוד. הקבוצה פועלת בהצלחה רבה וכבר כעת לקראת סיום הסיקור החברים שלחו את ברכתם על הצלחתה. לצערי זה כבר נהפך לנוהל, כאשר יש אירועים גדולים וחריגים כאשר אני נאלץ להקים קבוצה במטרה לסנכרן בין כלל הגורמים והתקשורת במקום אחד. הקבוצה פעלה 24 שעות ביממה״.

לקראת סיום המבצע (ה') לאחר פינוי בית הכנסת

זו אינה הפעם הראשונה, בה מפעילים ברוטרניק קבוצה לפי נושא. הפעם האחרונה הייתה אירוע השריפות לפני כחודשיים, ובעיקר השריפה בחיפה, קבוצה שריכזה מאות אנשי תקשורת. אירוע נוסף הייתה הלוויתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, אירוע שהחל עם פטירתו, והסתיים שלושה ימים לאחר מכן – וכלל את התיאומים על הגעת עשרות האורחים מחו"ל, תמונות ודיווחים מנתב"ג הכנסת והר הרצל.

אתה עובד מול עיתונאים או דוברים, מה עושה מי שרוצה לצרוך חדשות, אבל אינו בעל תפקיד רשמי? איך הוא יכול להצטרף לרשת?

התקבלו פניות רבות בעבר בנושא, הופתעתי לגלות שהרבה אנשים רוצים לשבת בקבוצות הידיעות הטריות, אבל הצירוף שלהם אינו אפשרי. מי שבכל זאת רוצה להתעדכן, יכול לעקוב אחרי עמודי הפייסבוק והטוויטר שמתעדכנים בחלק גדול מהמידע מתוך הקבוצות ברשת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לאליהו-פשוט תותח !!!
עיתונאי | 02-02-2017 21:37
2
יש לקבוצות האלה יותר רייטינג מהמהדורות שלי
יונית לוי | 02-02-2017 22:12
3
כל הכבוד זה איש מדהים . עוד נראה הצלחות
אלברט לוי | 02-02-2017 22:51