הרס עמונה - תפסיקו להאשים את הבית היהודי - סרוגים

הרס עמונה – תפסיקו להאשים את הבית היהודי

לפני שרצים להאשים את בנט, שקד, ליברמן או כל אחד אחר, כדאי שנעצור לבחון את הדינמיקה הכמעט קבועה שבכל פעם מחדש מצמקת את גוש הימין האידיאולוגי לגודל שכלל לא משקף את כוחו האלקטורלי בפועל

הרס עמונה - תפסיקו להאשים את הבית היהודי
  בחרת יחד או ליכוד? אל תבוא עכשיו בטענות לבית היהודי (יונתן זינדל/פלאש90)

דווקא עכשיו, עם סיומו של פינוי עמונה, הזמן לומר תודה לכל מי שאפשר אותו:

תודה לעשרות האלפים שזרקו לפח את קולותיהם כשהצביעו למפלגת יחד של שטבון וישי ו"לקחו" בין שניים לשלושה מנדטים מהבית היהודי, וגם עזרו להכניס על הדרך עוד ח"כ או שניים מהרשימה המשותפת, שנכנסו בזכות איבוד רבבות קולות אלה.

תודה לעשרות, אולי אפילו מאות האלפים, שהצביעו לליכוד בשנייה האחרונה, שנגסו גם הם כמה מנדטים.

כבר שנים, בכל מערכת בחירות, רבבות אנשים מצביעים למפלגת הליכוד או למפלגה הקיקיונית התורנית שלא עוברת את אחוז החסימה, ואחר כך מקוננים על אוזלת ידם של מנהיגי המפד"ל. בשם אותה תפיסה בלתי מתפשרת של "או הכל או כלום" הם הולכים פעם אחרי פעם אחר הניסיון להשיג הכל – ומשיגים בפועל כלום.

בפוליטיקה צריך כח לא שירי 'תפילה לעני'

והרי החדשות – עם שמונה מנדטים לא מצילים את ארץ ישראל, בפוליטיקה צריך כח פרלמנטרי, לא רק שירי "תפילה לעני" ואמונה בצדקת הדרך.

הציפייה שהם יהיו שם בשבילכם כשבכלל לא הצבעתם להם- היא הרבה מעבר לכשל לוגי, היא פשוט צביעות. לא הצבעתם לבנט? זכותכם. אבל אל תצעקו אחר כך – "אתה לא ימני אמיתי , אתה לא מייצג אותנו" – נכון, הוא לא, אם היית בוחר בו, אולי הוא היה יכול לייצג אותך…

לא באתי כאן לערער על חופש הבחירה או לקרוא להצביע למפלגה זו או אחרת.

תצביעו פעם אחר פעם למרזל או קליינר, מצידי תצביעו לעלה ירוק, למפלגת גמלאי מכון טיהור שפך הירקון או  לשאלתיאל קוואק ומפלגת הברווזים הנועזים, אבל כשמגיעים שוב ושוב לאותם נקודות קריטיות בהם אין די כח פוליטי למחנה הימין לעצור מהלכים שכאלה – תחסכו מאיתנו את הנהי והבכי, אתם יכולים לבוא בטענות בעיקר לעצמכם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
33 תגובות - 27 דיונים מיין לפי
1
הבוחר הישראלי הוא ימני ברובו והתעמולה הבולשביקית הפרו--
ברוכי | 02-02-2017 16:51
פלשתינית מגעילה את הבוחר היהודי ולכן הבוחרים ממשיכים ימינה והשמאל שוקע בחרא של עצמו
2
לא נוותר על האמונה בגלל שיקולים אלקטורליים
אורי | 02-02-2017 17:05
הביתהיהודי מתפשר בנושאי הדת ושותף לחורבן בית כנסת. לא התעקש על סעיף 7, ולא התעקש על סעיף ההתגברות. וא בכלל לא אופציה למי שלא מוכן להתפשר על הדת. לכן האלטרנטיבה ליחד או לברוך מרזל היא לא להצביע ולא להיות שותף לפשעים הללו ורבים נוספים שממשלת הליכוד בית יהודי עושה.
טיפשים שימושיים
דנה | 04-02-2017 20:49
לדבר על טיפשות??? אני בטוחה שמרוב גאונות גם לא שמת לב למצע של בנט האידיאולוג הגדול שמקדם אוטונומיה בשטחי א' ב' ובטובו הגדול כי רב-תמורת סיפוח ג'-רחמנא ליצלן-הוא מציע אזרחות ישראלית מלאה לחברה הבלסטינית....
ככה בדיוק נשמעים הטפשים השימושיים
| 02-02-2017 18:15
3
חברי ליכוד הם בעד שתי מדינות
אבי | 02-02-2017 17:06
למה מאות אלפים אולי זה מיליונים? יגיעה הזמן שלא תתלבשו על הליכוד כאילו הם ימין קיצוני. אני חבר ליכוד (נכון שאני נגד בית המשפט של מרץ) אבל אני לא מסכים עם הסגנון של המתיישבים ביו"ש.
4
מי שלא הצביעו ליחד הם האשמים ! כי אין ימין אחר !
יערה | 02-02-2017 17:39
כשבן ארי וגופשטיין ובן גביר ומרזל לא בכנסת, זה בדיוק מה שקורה
רק כוח רלקטורלי גדול
יוסי | 02-02-2017 23:05
גם לו מפלגת ביחד היתה מקבלת שני מנדטים, הם לא היו יכולים למנוע את הרס עמונה. יש לשאוף לכוח אלקטולי גדול ולמצוא את המכנה המשותף הגדול. פילוג לרסיסי מפלגות רק מזיק. ראו הבחירות האחרונות ולפני אחרונות ולפני לפני אחרונות.
מ.ש.ל
בנימין | 02-02-2017 18:59
5
לא יודע מי אתה אבל אתה חתיכת סמרטוט רצפה תמשיך להצביע ל
nhf | 02-02-2017 17:43
6
איילת שקד דווקא פימפמה כל הזמן ש'יחד בטוח עוברים'
ההתקפות נגד יחד - דמגוגיה זולה ובעיקר שקרית | 02-02-2017 17:46
כדי להסביר למה 'יותר חשוב להכניס את אורית סטרוק מאשר את טרבלסי', ורק דקה אחרי שיחד לא עברו החבר'ה מהבית היהודי שינו את הטון ב-180 מעלות ל'הזהרנו אתכם שאין לכם סיכוי לעבור'...
7
יא מנוול !!!!!!! בחיים לא אצביע לניאו-רפורמים !!!!!!!!!
חרדלניק מתנחל | 02-02-2017 18:17
ומי שאשם בעמונה זה כל חברי הבית של גויים ששיקרו לציבור ולתושבי עמונה ודבקו בכיסאות ולא באידאולוגיה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שלא לדבר על הכנסת 2 עברייני מין סלומיאנסקי ומגל !!!!!!!!!!!! אכן בית של גויים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8
לעולם לא נצביע לבנט וסמוטריץ השקרנים
יעל קדומים | 02-02-2017 18:32
אבל סמוטריץ מקדומים(:
משה | 05-02-2017 13:47
9
שהרבנים שקראו להצביע לבנט יתנו את הדין !!!
בצלאל | 02-02-2017 19:08
מה בדיוק הבית היהודי הביא לעם ישראל??? תורה??? שבת??? חינוך יהודי??? ישובים??? שמירה על הכותל???? הוקעת הרפורמים??? דת בצה"ל???? גיוס בנות??? כל הרבנים שתמכו בבנט שיקומו בבוקר ויסבירו לציבור להם הם שוב נכשלו בהמלצות שלהם
10
לא הבנתי
| 02-02-2017 19:29
הם עוד רוצים שנבחר בהם אחרי הכשלונות האין סופיים?!?! בפעם הבאה ההתלבטות היחידה תהיה יחד או פייגלין, אשמח אם הם יאחדו כוחות- ימין אמיתי!
11
אתה צודק במאה אחוז!! יישר כוח!!!!
אלי | 02-02-2017 19:54
12
הכתב טועה בגדול
אברהם | 02-02-2017 20:19
היה בידו של הבית היהודי להציל עמונה בקלות כי ביבי וליברמן בכלל לא רוצים בחירות עכשיו. אבל עדיף לבנט לא לסכן את כיסאו ושררות שלו . לכן היא לא מוכן להוריד את הממשלה על ענין עמונה. דיבורים ואיומים ע"י בנט אבל סוף היום הוא רק פוליטיקי שפל. ואתה הכתב, לא מבין כלום חוץ להצביע ל "המבפדל" החלש הזה. ממלכתית בלי שכל שלא מבין מה זה קידוש ה' - רק לציית למדינה ולשים את חוקי המדינה מעל חוקי הקב"ה.
13
לא נכון...
שמעון | 02-02-2017 20:29
כל מי שהצביע לבית היהודי ובכך האמין לבנט שאמר שבממשלה שבה הוא חבר, יהודים לא ייעקרו מבתיהם - יש לו חלק בפשע
14
בנט אולי תמכור פלאפל במחנה יהודה
שלמה | 02-02-2017 22:33
ותשים עמבות לכל דורש?? ככה לפחות לא תזיק ולא תשקר
15
בנט שכח שיש לו גם בוחרים דתיים ודוסים
אלחנן | 03-02-2017 0:28
ומה עם הכותל שהולך עכשיו לרפורמים שבנט לא הזיז אצבע בשבילו, ושמירת השבת שבארץ כאילו שזה הבייבי של החרדים ולנו לא אכפת! מה הפלא שאחר כך החרדים לא סופרים אותנו ואנחנו חפיפניקים. ארץ ישראל חשובה לנו מכח התורה ואם לא מכח התורה אז השמאל צודק ואנחנו כובשים אנרכיסטים גזענים שצריכים לעוף מפה. ואם אנחנון נלחמים על ארץ ישראל מכח התורה אז השמירת שבת בארץ הצניעות בצבא היהודי והמלחמה ברפורמים זה פי 1000 יותר חשוב! אם בנט יבוא מכח התורה ובשם התורה לא יהיה פינוי עמונה הבא! ויהיו לבנט עוד מנדטים. עכשעיו אין הבדל בינו לבין ביב, רק שהוא לא יושב על כיסא ראש הממשלה. ולדאבוננו אנחנו כבר שבעים מראשי ממשלה ימניים שהוכיחו לנו שכאשר אין נאמנות מוחלטת לתורה אז גם על ארץ ישראל מוותרים ובגדול!!
16
בנימין יקר, כנראה שלא הבנת אותי נכון. אז ברשותך:
יערה | 03-02-2017 3:31
קודם כל תודה שקראת את תגובתי (כי ראיתי שהגבת לי) מה שאני אומרת זה דבר מאד פשוט: אתה טועה ומטעה. מדוע? כי לו באמת חשבת על טובת כוחו האלקטורלית של הימין ומניעת זריקת קולות רבים לפח, היית מבין שכל קול ליחד בבחירות האחרונות היה הרבה יותר קריטי וחשוב כדי להציל 4 מנדטים לימין, מאשר חצי מנדט יותר או פחות לבנט. אני חלוקה ביותר על דרכם של הבית היהודי ואני מבינה שאתה לא, אבל אם אנחנו עוזבים לרגע אחד את המחלוקת האידאולוגית ועוסקים בשאלה מה היה כדאי לאיש הימין הממוצע, מהבחינה הפרקטית נטו, להצביע בבחירות האחרונות, אז העובדה שיחד התנדנדו בסקרים סביב אחוז החסימה דווקא הייתה נימוק מרכזי למה כן כדאי מאד להצביע להם, ולא להיפך ...
17
בוחרי הימין אשמים-כנסו להסבר
האמת הכואבת | 03-02-2017 3:50
הצבעתם לביבי כי ריחמתם עליו שהתקשורת רודפת אותו, היה לכם קשה להצביע לבית היהודי-כי שם מידי הרבה דתיים, גם מקרב הדתיים לא הצביעו לבית היהודי-כי סמוטריץ דתי מידי בשבילם. עם כל הכבוד, לקלפי לא מצביעים מתוך רגש-אלא שכל. לא הסתכלתם על המכלול-ביבי תמך בהתנתקות בעבר ובעד 2 מדינות היום. ביבי התנגד להחלשת כוחו של בג"צ, התנגד לחוק העמותות-שממריץ אותם לפנות לבג"צ כל הזמן, התנגד לכפות על כחלון משמעת קואליציונית לכלול סעיף עמונה בחוק ההסדרה, התנגד לאמץ את דו"ח אדמנוד לוי לספח. עם 8 מנדטים של ימין לא ניתן לעשות הרבה . כחלון וליברמן זה ימין בתחפושת. הליכוד זה ימין חוץ מביבי שמאלץ את כל המפלגה להיות שמאל. בפעם הבאה בקלפי-להפעיל שכל ולא רגש!!!!
אין שום הבדל ביניהם ...
בנט=ביבי | 04-02-2017 19:54
להחליף מנהיג אופורטוניסט אחד במנהיג אופורטוניסט אחר? אז מה בדיוק עשית כאן?
18
כשל בנקודת מוצא
אנונימי | 04-02-2017 21:53
המשוואה של יותר מנדטים= יותר כח היא נכונה אך לא מדויקת. החרדים במשך שנים עם 6 מנדטים ופחות הופכים עולמות כי הם עקרוניים כנ''ל מרצ! עם הבן של בנט היה גר שם עם 5 מנדטים הוא היה מציל אותו!
19
קול שפוי
חנן | 04-02-2017 22:21
פעם ראשונה שמעיזים לכתוב את האמת כן, לא קבלנו את מנין קולות הבוחרים בכל קלפי בישובי יהודה ושומרון הבית היהודי , מחוייב למי שתמך והצביע לו , למי שלא נטש ישר כוח לכותב חזק ואמץ. מי שקורא את התקפות על בנט מצד עוזרו של מי שעמד בראש מפלגת איחוד לאומי מבין שצריך להתנתק מכל הימניים שיודעים לצרוח , ולחזור להיות מפלגה דתית אמיתית . כשלא מחזקים בקלפי- אין זכות לתקוף בהפגנות
20
לשקד ובנט
שעשו "כמעט" הכל | 05-02-2017 0:40
יכולתם להתנגד להעברת התקציב אלמלא הסדרת עמונה. יכולתם להתנגד למס הדירה השלישית של כחלון אלמלא הסדרת עמונה נתניהו היה מבקש ממנדבליט להגן על החוק בבג"צ כולל סעיף עמונה-כי היה חשוב לנתניהו מאוד העברת התקציב
21
מי שהצביע הבית יהודי וליכוד הוא האשם
דוד | 05-02-2017 8:10
פעם הבאה תעשו חושבים לפני שמצביעים, תצביעו למפלגה שהולכת לפי דעת רבנים. הצביעו יחד! אני כל כך שקט שהייתי חזק ולא הצבעתי לבית היהודי, ומנעתי מעצמי כל נקיפות מצפון שבגללי הפינוי. הם לא הוכיחו עצמם בכלום! מסגן שר ביטחון שלא עושה כלום, ועד שרת משפטים שמפחדת לעשות שינויים גדולים.
22
רק כדי להדגים את הטעות
של הכותב | 05-02-2017 9:39
בנט ושקד וכו' טוענים שלממשלה הנוכחית לא היתה מה לעשות בגלל פסק דין חלוט של בג"ץ. להזכירך, החלטה זו התקבלה כשלבית היהודי היו 12 (!) מנדטים ולא שמונה. זה עזר להם לשנות את עמדת הפרקליטות??? ליברמן עם חמישה (!) מנדטים ולא שמונה מכתיב בנושאים אלה מדיניות הרבה יותר מהשמונה של הבית. ועוד לא דברנו על סגן שר הבטחון הנכבד, שעל פי הסכמים קואליציוניים המנהל האזרחי אמור להיות נתון למרותו. זה משנה משהו???
23
תגובה
הלל אראל | 05-02-2017 13:32
24
תגובה
הלל אראל | 05-02-2017 13:38
אני ממש מסכים איתך שאי אפשר להתלונן על בנט אם לא הצבעת לו אבל מצד שני יש הרבה בוחרים של בנט שכן מאוכזבים ממנו כי הוא לא השקיע מלא מאמץ בשביל למנוע את פינוי עמונה כמו שהחרדים יודעים לעמוד על שליהם כגון חוק הגיוס ואם הם לא מקבלים משהו הם מפרקים את הממשלה ככה הבית היהודי צריך לעשות ותאמין לי שביבי לא רוצה ללכת לבחירות ואין לו את מי להכניס אז הוא יעשה הכל כדי שעמונה תישאר הל ההר....
25
כנשיאת בית המשפט אימה בהתפטרות שקד היתה צריכה לדרוש ..
צחי | 05-02-2017 20:14
שתפטר היא רק מזיקה למדינת ישראל בבחירת השופטים ובכלל
26
אף אחד לא בא בטענות
אסף | 07-02-2017 0:38
רק אומרים לכם שוב ושוב בקול גדול:"אמרנו לכם"!! הייתי מצביע גם היום למפלגת יחד ולא לבנו, כל פעם השטויות האלה כאילו הם הצליחו ליצור משהו, ותוך כדי הדיבורים עוד פינוי. שלא לדבר על הרפורמים והכולל וכו. חלאס עם השטויות של זריקת קולות לפח- כאילו נקודת המוצא היא שאצביע לבית היהודי, ואם לא אז אני צריך לא לבוא בטענות. תפסיקו לבלבל את המוח ותתעוררו כבר. זה לא עובד.
27
אני אורתודוכסי אדוק אבל טוען שהכותב בנימין קרפלס צודק ב
יוסי | 07-02-2017 14:47
ב100%