הבחירות מתלהטות: משה ברניקר הגיש תלונה במשטרה נגד שלמה נאמן

הבחירות מתלהטות: משה ברניקר הגיש תלונה במשטרה נגד שלמה נאמן

הבחירות בגוש עציון. מטהו של המועמד משה ברניקר הגישו תלונה במשטרה נגד המועמד שלמה נאמן, בגין פרסום תוצאות סקר באופן שעובר על חוק הבחירות

הבחירות מתלהטות: תלונה במשטרה נגד שלמה נאמן
  תלונה במשטרה. ברניקר (יח"צ)
הבחירות בגוש עציון. היום (ג') הוגשה תלונה במשטרת ישראל על ידי נציגי מטה הבחירות של משה ברניקר – אחד המועמדים לראשות המועצה – נגד מועמד אחר, שלמה נאמן, בגין פרסום תוצאות סקר באופן שעובר על חוק הבחירות.

בין היתר פנה משה ברניקר לועדת הבחירות המרכזית בתלונה בה כתב "בתאריך 26.1.17 פורסם באתר האינטרנט "ערוץ 7" ואתר 'כיפה' סקר מטעמו של מר שלמה נאמן ללא כל אזכור של שם עורך הסקר.

בפנייתנו, לערוץ 7 ולאתר כיפה ביקשנו לדעת מי ביצע את הסקר ונאמר לנו כי "מבראשית תקשורת" הם אלו שפרסמו את הסקר. ומאוחר יותר, ערוץ 7, אף הוסיף את שם הסוקר לכתבה. בבדיקה שלנו עם מספר חברות סוקרים התברר שאין חברת סקרים כזו. אופן הצגת נתוני הסקר אינו תואם את האמור בחוק הבחירות. ברצוננו לציין כי מדובר בנתונים שקריים, בהטעיית הציבור ובמעבר על חוק הבחירות. אנו דורשים מכם כי תתערבו בנעשה, ותפעלו כנדרש בחוק על מנת למנוע פרסומים שקריים כאלו בעתיד."

לא מכירים את חברת הסקרים

יש לציין כי הפנייה למשטרה התקיימה לאחר פנייה ליו"ר ועדת הבחירות האזורית הרב רפי אוסטרוף בבקשה לטפל בשתי התלונות ועל מנת למנוע פרסום של סקרים שקריים בעתיד ולאחר שהתלונה לא טופלה, פנה ברניקר למשטרה.

משה ברניקר ציין כי "מבירור מעמיק שביצענו עם מיטב הסוקרים בישראל, איש מהם לא מכיר את חברת הסקרים מבראשית ונראה כי התבצע פה מהלך שמטרתו לסלף את המצב בשטח על מנת לייצר מציאות לא מדויקת ותמונת מצב שקרית. אפילו בחיפוש קל בגוגל אין זכר לחברת בראשית. בכל מכון סקרים רציני עומד בראשו פרופ' בעל שיעור קומה או מומחה לסקרים ונראה כי המצב כאן אינה כזה.

לאחר פנייה ליו"ר ועדת הבחירות בדבר עבירה על חוק הבחירות, נאלצנו לפנות למשטרת ישראל בנדון. כולי תקווה שמסע הבחירות הזה ימשיך להתנהל ללא רבב וללא סילופי נתונים".

ממטהו של שלמה נאמן נמסר כי מדובר בתלונת סרק.

בתוך הערב פרסמנו בפרסום ראשון, סקר של מכון מאגר מוחות החוזה נצחון מוחץ למשה סוויל בבחירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו