הבית היהודי נגד ברקת: "מחזיק את הציבור הירושלמי כבני ערובה"

הבית היהודי נגד ברקת: "מחזיק את הציבור הירושלמי כבני ערובה"

יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים הרצל יחזקאל תוקף את ניר ברקת והשביתה שלדבריו נועדה "לקדם את הפריימריז שלו על חשבון כולנו". דורש מינוי חשב מלווה לעירייה

הבית היהודי במתקפה נגד ניר ברקת
  הרצל יחזקאל (באדיבות המצולם)

השביתה בירושלים. אחרי פרישת סיעת 'ירושלמים' מהקואליציה, גם יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים עו"ד הרצל יחזקאל תוקף את ברקת וקורא לנציגי הציבור הדתי לאומי לפרוש מהקואליציה העירונית.

"נודע לי שהאוצר הסכים להעביר תקציב לחינוך ולרווחה וראש העיר לא מסכים לקבל תקציב צבוע כדי להשתמש בכספים כראות עניו.
לצערי ברקת מחזיק את הציבור הירושלמי כבני ערובה על מנת לקדם את הפריימריז שלו על חשבון כולנו", כך אומר הרצל יחזקאל לסרוגים.

יחזקאל, המשמש כיועצה של שרת המשפטים איילת שקד, הוסיף כי פרישתם של של חברי סיעת 'ירושלמים' ראויה לשבח. במקביל הוסיף כי הוא תומך במינוי חשב-מלווה לעירית ירושלים "במיוחד כשמדובר בראש עיר המתמודד בפריימריז של הליכוד ויש חשש שינהג שלא בשיקול דעת הנדרש".

נציין כי יחזקאל – חבר מרכז הבית היהודי, נמצא במקום השני ברשימת הבית היהודי לעירייה, אחרי דב קלמנוביץ' מהאיחוד הלאומי. המפלגה קיבלה רק מקום אחד בבחירות לעירייה, וכך מצא את עצמו יחזקאל מחוץ למועצת העיר. לפני כחצי שנה החליטו חברי הסיעה מטעם הבית היהודי להדיח את קלמנוביץ' מראשות הסיעה, אך הוא נותר חבר במועצת העיר ונושא בתפקיד המשנה לראש העיר.

'ירושלמים' פרשה מהקואליציה

מוקדם יותר, פרסמנו בסרוגים כי סיעת 'ירושלמים' על פרישה מקואליציה בעיריית ירושלים, וזאת בעקבות מה שהם מכנים "כוונתו של ניר ברקת לפגוע במערכת החינוך במסגרת השביתה של העירייה"

המשנה לתיק החינוך, הרב אהרון ליבוביץ אמר כי "המהלכים האחרונים של ברקת הם נגד העיר ונגד התושבים, והובילו לאבדן אמון בו. מי שדואג למערכת החינוך ולהורים העובדים – לא מחזיק אותם כבני-ערובה במלחמה פוליטית, ולא עושה את הדרך מכיכר ספרא לעבר פריימריז בליכוד על הגב שלהם."

נציין כי סיעת ירושלמים הוקמה על ידי רחל עזריה, שאף נבחרה לסגנית ראש העיר בבחירות המוניציפליות האחרונות, אך פרשה כדי להיכנס לכנסת ברשימת 'כולנו'. אמש תקפה עזריה בחריפות את התנהלותו של ברקת.

האשפה באזור מחנה יהודה (לייזר סמט ואבי יודקאווסקי, סוכנות הידיעות חדשות 24)

ברקת: הפרישה חסרת כל משמעות

מלשכת ברקת נמסר בתגובה למהלך: "הפרישה של אנשי כחלון מסיעת ירושלמים חסרת כל משמעות, לברקת קואליציה רחבה ויציבה של 27 מתוך 31 חברים והיא תסתדר מצויין גם ללא סיעתו של כחלון-עזריה. חבל שפעילי כחלון בעיר מעדיפים את האינטרס הפוליטי הקטן על פני התמיכה בירושלים.

סביב המאבק לעתידה של ירושלים מאוחדים חברי העירייה יחד עם ההסתדרות, וועדי ההורים והמינהלים הקהילתיים בחזית אחידה עד שנבטיח תקציב ראוי לבירה והורדת הנטל הכלכלי מההורים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו