שקד מאשרת: יש מגעים להקמת ממשלה חלופית - סרוגים

שקד מאשרת: יש מגעים להקמת ממשלה חלופית

שרת המשפטים מאשרת כי אכן מתרחשים מגעים קואליציוניים להקמת ממשלה חלופית, במידה וראש הממשלה יאלץ לעזוב את תפקידו בעקבות החקירות המתנהלות נגדו

author-image
שקד מאשרת: יש מגעים להקמת ממשלה חלופית
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי) מאשרת כי אכן מתרחשים מגעים קואליציוניים להקמת ממשלה חלופית, במידה וראש הממשלה יאלץ לעזוב את תפקידו בעקבות החקירות המתנהלות נגדו.

בראיון לגל"צ אמרה שקד כי "זה בלתי הגיוני לטלטל את המדינה הזו לבחירות כל שנתיים, אני כן מסכימה שיש תזזים ורחש בחש". עם זאת שקד הדגישה כי "'הסנריו' שמדברים עליו זה 'סנריו' שיוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום, וזה לא 'סנריו' של התפרקות הקואליציה מעצמה, כי הקואליציה היא קואליציה מאוד חזקה. אני מציעה שנישאר עם התרחישים לעתיד לבוא, בתקווה שלא נגיע לשם".

בנוסף התייחסה שקד לכניסתו של טראמפ לבית הלבן והסבירה כי ישראל צריכה לקחת את המושכות: "זה לא 'מה הם יכפו עלינו', עלינו להחליט מה אנחנו רוצים. טראמפ כבר עשה צעדים ראשונים של עצירת סכום עתק שהנשיא אובמה רצה להעביר לפלסטינים".

בניגוד לשקד, יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, התייחס לתרחיש לפיו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייאלץ לפרוש במידה ויוגש נגדו כתב אישום, ואומר כי במצב כזה הוא אינו מתכוון לאפשר הקמת ממשלה חלופית אלא לתמוך בהקדמת הבחירות.

"גם אם נתניהו ייאלץ ללכת – לא נסכים להקמת ממשלה חלופית", אמר בנט בדבריו שהובאו באתר 'מאקו'.

משמעות הצהרתו של בנט היא שנתניהו יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה גם תחת כתב אישום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
איזה מזל שבוגי התפטר מהליכוד
בעל שם | 27-01-2017 9:44
2
אז מי אומר אמת - אילת או נפתלי?
אבי | 27-01-2017 10:17
אף אחד מהם!
תמים | 29-01-2017 0:58
3
הבית היהודי והליכוד זה היינו אך
יערה | 27-01-2017 11:52
חייבים עוצמה יהודית בכנסת ! ימין אמיתי זה רק ד"ר בן ארי !
הבית היהודי והליכוד זה היינו אך
יעקב אהרוני | 28-01-2017 19:52
אם זה נכון אז למה הבית היהודי מתנהג בגסות נגד ראש הממשלה , בסה״כ שניהם לא דואגים למדינת ישראל אלא לאנשיהם, גורמים נזק בל יימחה לצה״ל ולמפקדים, מזניחים את ישובי הפריפריה והחקלאים בישראל לטובת ערימת מתנחלים שלא תורמים דבר לביטחונה וצביונה של המדינה ויותר מכך לישראל כמדינת דמוקרטית ומדינת חוק, נלחמים בביה״מ ובמוסדות השיפוט , כמו גם מונעים אפשרות קיום חוקה שממילא תצמצם התערבות ביה״מ העליון, אלא במקרים מאד חריגים, זאת מפני שהם ״מקווים״ ש״ההלכה״ תשתלט על מערכות המשפט והצדק. נוסף לכל נותנים ריהביליזציה לשחיתות שילטו נחת שמפא״י הזכורה לטוב כמקיימת המדינה נראית כחגב מול השחיתות דהיום !
4
החלפת השלטון
רוני | 29-01-2017 8:02
דמוקרטיה אוהב החלפת השליט כל 4 שנים אלא העיקרון שהשליט שווה בפני החוק לכל אדם. בנוסף לעם יש זכות למרוד בשליט שמעל בתפקידו גם אם נבחר. השליט נבחר כדי לשרת את העם ולא כדי להמשיך לשלוט באמצעים פסולים כמו הפעלת לחץ ושיחוד של כלבי השמירה של הדמוקרטיה.