דו"ח המבקר על צוק איתן: מוטי יוגב מגבה את נתניהו - סרוגים

דו"ח המבקר על צוק איתן: מוטי יוגב מגבה את נתניהו

בעוד בנט תוקף את נתניהו ויעלון על התנהלותם במבצע צוק איתן, דווקא חברו לסיעה ח"כ מוטי יוגב משבח את התנהלות נתניהו לאורך המבצע ואף חשף "ראש הממשלה אף אמר לנו שקיים קושי בדיוני הקבינט משום שמה שנידון שם מודלף ומסכן את החיילים ואת המערכה"

author-image
דו"ח המבקר על צוק איתן: מוטי יוגב מגבה את נתניהו
  נתניהו פעל כראוי. יוגב (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בעוד בנט תוקף את נתניהו ויעלון על התנהלותם במבצע צוק איתן ויעלון מגיב חזרה, דווקא חברו לסיעה ח"כ מוטי יוגב משבח את התנהלות נתניהו לאורך המבצע.

יוגב, מ"מ יו"ר ועדת חוץ וביטחון ואל"מ במיל' הגיב היום (ג') לראשונה לדו"ח מבקר המדינה על לקחי צוק איתן וטוען כי בעוד איום המנהרות הוזנח על ידי מערכת הבטחון במשך 15 שנה, התנהלותו של נתניהו במבצע הייתה עניינית ושקולה.

"כמי שישב בועדת המשנה ונפגש עם ראש הממשלה במהלך 'צוק איתן' פעמים רבות. כמי ששימש כראש מטה אוגדת עזה, אני יכול לומר שהטיפול במנהרות משך 15 שנה לקה בחסר. לאחר ההתנתקות הוא קיבל סדר עדיפות נמוך מהאיומים שסביבנו, במקביל לאבדן המודיעין שלנו בעזה, גם זה תוצאה של ההתנתקות." מסר יוגב לסרוגים.

"יחד עם זאת, כבר בפברואר 2014, כחצי שנה לפני צוק איתן, היה זה ראש הממשלה שהאיץ במערכת הביטחון ובצה"ל ודיווח לנו, למקד מאמצים להתמודדות עם איום המנהרות שנחשף כמשמעותי הרבה יותר."

"היו דיונים פתוחים וענייניים"

על ניהול נתניהו את המבצע אמר יוגב: "במהלך המבצע דווחנו מראש הממשלה בתדירות של אחת לכעשרה ימים, על מטרות המבצע, על הלבטים ועל אופן סיומו. הדיונים היו פתוחים וענייניים מאד. ראש הממשלה אף אמר לנו שקיים קושי בדיוני הקבינט משום שמה שנידון שם מודלף ומסכן את החיילים ואת המערכה." חושף יוגב.

"יש לי ביקורת, על חוסר טיפול הגורמים שהיו צריכים לתת פתרונות משך השנים במערכת הביטחון, מפא"ת וגורמים אחרים. בנקודה זו, צדק השר בנט שהיה מאלה שהתעקשו על הטיפול במנהרות. לצערי גם כיום לא ממצה מערכת הביטחון את כל האפשרויות העומדות להתמודדות עם איום המנהרות."

את דברי הגיבוי שלו סיים במילים: "יחד עם זאת, ניהולה של המערכה, עם כל המגבלות ואי הודאות, היה באופן מאורגן, שקול ומכוון להסרת האיום והרתעת החמאס ככל שניתן היה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
תיכף בנט מעיף את יוגב שהעז להתבטא נגדו
כל הכבוד ליוגב שלא מחפש רק לייקים אלא את האמת | 24-01-2017 13:37
בנט לא דיקטטור
דוד | 24-01-2017 14:29
מוטי יוגב נבחר על אפו ועל חמתו של בנט
זה לא פעם ראשונה שיוגב יוצא עליו. בניגוד לכל הפחדנים
משה | 24-01-2017 14:29
יוגב היחיד שיש לו עמוד שדרה