רגע לפני שעזב: המתנה שהעניק אובמה לאבו מאזן - סרוגים

רגע לפני שעזב: המתנה שהעניק אובמה לאבו מאזן

שעות לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית – הספיק הממשל של קודמו, ברק אובמה, להעביר 221 מיליון דולר לרשות ה"פלסטינית"

author-image
רגע לפני שעזב: המתנה שהעניק אובמה לאבו מאזן
  (צילום: Issam Rimawi / FLASH90)

אם למישהו עדיין יש ספק, לאחר שמונה שנים, שבסכסוך הישראלי-"פלסטיני" נשיא ארצות הברית היוצא, ברק אובמה, תפס צד, באו שעותיו האחרונות בתפקיד והוכיחו כי כל העת העדיף אובמה את האינטרס ה"פלסטיני" על פני זה הישראלי.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות AP שהובא באתר ynet, שעות לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית – הספיק הממשל של קודמו, ברק אובמה, להעביר 221 מיליון דולר לרשות הפלסטינית".

ראוי לציין כי למרות שהקצאת הכספים ל"פלסטינים" אושרה על ידי הקונגרס ב-2015 וב-2016, הצעד הוקפא לאחר ששני חברי קונגרס רפובליקנים נקטו במהלך שמנע את העברתם, והכספים הוחזקו בידיהם במשך תקופה ארוכה. זאת כצעד ענישה בעקבות פעולותיה של הרשות הפלסטינית להצטרפות למוסדות האו"ם השונים.

על פי הדיווח, בשישי בבוקר, יום כניסתו של טראמפ לתפקיד, ממשל אובמה הודיע באופן רשמי לקונגרס על העברת הכספים. יום לפני כן, מזכיר המדינה היוצא, ג'ון קרי, יידע בכך כמה חברי קונגרס, זמן קצר לפני שעזב את תפקידו.

על פי ההודעה שנשלחה לקונגרס, הסכום אמור לשמש לסיוע הומניטרי בגדה המערבית ובעזה, לתמיכה ברפורמות פוליטיות וביטחוניות ולסיוע בהחלת שלטון החוק במדינה הפלסטינית העתיד.

נוסף על הקצאת הכספים לרשות הועברו ביום שישי בבוקר גם ארבעה מיליון דולר לפרויקטים הנוגעים למאבק בהתחממות הגלובלית ו-1.25 מיליון דולר לארגונים שונים של האו"ם – מהלך שגם הוא אינו עולה בקנה אחד עם האג'נדה של הממשל הנכנס. כזכור, טראמפ הטיל ספק כמה פעמים בתיאוריית שינוי האקלים, והצהיר כי יבחן מחדש את סוגית המימון האמריקני לאו"ם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מאמרי חז"ל
גדי הרוש | 24-01-2017 8:47
אין אמונה בגויים,צריך לבטוח רק בה' יתברך אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים