העיר רעננה מצמצמת פערים בבנייה עבור זוגות צעירים

העיר רעננה מצמצמת פערים בבנייה עבור זוגות צעירים

אחרי שנים של קפאון בנייה, כשהיא רואה את כפר סבא והרצליה עוקפות אותה בהתחלות בנייה ובמחירי הדיור, העיר רעננה מאשרת כמות יחידות מאסיבית. האם היא תצליח לכבוש את השרון מחדש? תחקיר מרענן במיוחד של מדל"ן

23.01.17 15:21  כ"ה בטבת תשעז
כבר לא רעננה: האם הבנייה בעיר קופאת?

בשנים 2008-2016 רשמה רעננה עליית מחירים מתונה יחסית. בעוד שעליית המחירים ברמה הארצית באותן השנים עמדה על כ-105%, ברעננה שיעור העלייה הכללי במחירי הדיור עמד על כ-60%, בכפ"ס על כ-70% ובהרצליה על כ-80%.
בעוד שבשנת 2008 המחיר הממוצע לדירת 3 חדרים יד שניה במרכז העיר רעננה היה גבוה בכ-15% מדירה דומה במרכז העיר הרצליה, בשנת 2016 התמונה התהפכה, עם פער של כ-5% לטובת הרצליה. בהשוואה לכפר סבא, בשנת 2008 מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שניה במרכז רעננה היה גבוה בכ-27% ממחיר דירה דומה במרכז כפר סבא כשבשנת 2016 הפער הצטמצם לכ-14% בלבד.

בשנת 2008 המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים יד שניה במרכז רעננה היה גבוה בכ-7% ביחס לדירה דומה במרכז הרצליה. לעומת זאת, ב-2016 יחס המחירים התהפך, מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים במרכז הרצליה גבוה בכ-5% ביחס לדירה דומה במרכז רעננה. כמו כן, בעוד שהפער בין מחיר דירת 4 חדרים יד שניה במרכז רעננה לבין דירה דומה במרכז כפר סבא עמד על כ-27% ב-2016 הפער הצטמצם לכ-14%.

רוה איתן, סמנכ"ל המחקר באתר מדלן: "הביקוש לערי השרון הוא איתן ויציב לאורך השנים, בפרט לאור רמת החינוך הגבוהה בהן לצד הקרבה למרכז. בעוד שלפני מספר שנים, רעננה הייתה ממותגת כעיר הנחשבת בשרון, כיום התמונה מאוזנת יותר. בהובלת השכונה הירוקה בהרצליה, רמת המחירים בעיר עקפה את מחירי רעננה, בעוד כפר סבא והוד השרון צמצמו באופן ניכר את הפערים. סיבה אפשרית לכך היא תנופת הבנייה בכפר סבא הרצליה והוד השרון, לצד קיפאון יחסי ברעננה בעשור האחרון".
על פי חוקי הכלכלה היבשים, יחס של היצע נמוך של דירות חדשות ברעננה לצד עלייה בהיצע הדירות בשכונות חדשות ערים הסמוכות, היה אמור להגדיל את פער המחירים של דירות ברעננה בהשוואה לשכנותיה.

אולם בפועל ראינו שהשכונות החדשות בערי השרון שינו את מפת הביקושים: הזוגות הצעירים שהסתערו על אותן שכונות הזרימו דם חדש לערים ומיתגו אותן כאלטרנטיבה מבוקשת בשרון.

בשנים האחרונות רעננה נשארה לעמוד במקום והפכה לפחות אטרקטיבית בקרב הזוגות הצעירים. יחד עם זאת, שכונת נוה זמר החדשה וריבוי פרויקטים של תמ"א 38 ברעננה, לצד שינוי תחברותי אדיר שייקצר את זמני הנסיעה לתל אביב, עשוי לייצר דחיפה לעיר בשנים הקרובות.

ליאור בכר מנכ"ל ובעלים קבוצת בכר: "האחראיות" לשינוי במגמות המחירים בין הרצליה, כפר סבא ורעננה הן התחלות הבנייה. העיר רעננה קפאה על שמריה בשנים האחרונות, שכן כמעט ולא היו בה התחלות בנייה לעומת הערים הרצליה וכפר סבא.

כיום, רעננה סוגרת פערים עם בנייה ואכלוס של שכונת נווה זמר הכוללת כ- 4500 יחידות דיור והיא צפויה להתרחב לעוד מתחם בעתיד. בראיה קדימה, עתודות הקרקע של הרצליה ורעננה מתמעטות ולכן כובד המשקל עובר יותר למגרש של ההתחדשות העירונית.

העיר שתאשר כמות יחידות מאסיבית במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית ותגדיל את ההיצע, תצליח לסייע במאמץ להוזלת מחירי הדירות וכך להגירה חיובית של  זוגות צעירים לעיר".

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות