הרבנים החרדים בקריאה: כל אישה מגיל 50 תלך להיבדק לגילוי מוקדם של סרטן השד

הרבנים החרדים בקריאה: כל אישה מגיל 50 תלך להיבדק לגילוי מוקדם של סרטן השד

הרבנים החרדים שוברים את הטאבו סביב סרטן השד וקוראים לנשים החרדיות ללכת ולבצע בדיקות ממוגרפיה "כל אישה מעל גיל 50 תלך להיבדק על ידי רופאה"

הרבנים החרדים שוברים טאבו ביחס לסרטן השד
  כל אישה מגיל 50 צריכה להיבדק. ממגורפיה (שאטרסטוק)

סרטן השד היא אחת המחלות הקשות הפוגעות בנשים. הסטטיסטיקה מלמדת כי אחת מכל 9 נשים עלולה לחלות בסרטן הקטלני, אך מאידך, גילוי מוקדם של המחלה עוד בשלביה הראשונים, מעלה את הסיכוי לנצח ולהחלים.

בשל בעיות צניעות כלי התקשורת החרדיים, נמנעים מלדבר על המחלה ואפילו שמה של המחלה נמצא בטאבו כשהיא נקראת "סרטן נשים" וכדומה.

לפני מספר שנים החליט סגן המנהל הרפואי בבית החולים מעייני הישועה, ד"ר מנחם חיים ברייר, להחתים רבנים חרדים כדי שאלה יקראו לנשים לעשות בדיקת ממוגרפיה – הבדיקה הבסיסית לגילוי מוקדם של סרטן השד. לאחרונה הושלמה המלאכה כאשר תשעה מהרבנים בגווני הקשת בציבור הדתי והחרדי חתמו על העצומה.

מכתב הרבנים לבדיקת ממגורפיה

לאור זאת, הוחלט בבית החולים מעיני הישועה לצאת בסדרת הרצאות וכנסים ברחבי הארץ כאשר הראשון שבהם התקיים השבוע בבית החולים בהשתתפות מנכ"ל בית החולים, המנהל הרפואי פרופסור מוטי רביד, סגן המנהל הרפואי ד"ר מנחם חיים ברייר, ד"ר אלונה סובוצקי מנהלת מכון הממוגרפיה בבית החולים, ד"ר יהודית בירנבוים כירורגית בכירה ב"מכבי שירותי בריאות", נציגות של עמותת "אחת מתשע" ועוד. האולם היה מלא בנשים שהגיעו מכל ערי המרכז ללמוד על הנושא. בסיום הכנס הועמדו במקום עמדות לקביעת תורים מהירים לבצוע הבדיקה החשובה.

(דוברות המרכז הרפואי מעיני הישועה)

כעת עמלים בבית החולים לקראת הכנסים הבאים שיתקיימו ברחבי הארץ על מנת להגיע לכמה שיותר נשים ולעורר אותן להיבדק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף! נשים חרדיות מתו בגלל בורות!!
חולת סרטן שד לשעבר | 17-01-2017 13:25
2
אני מכיר א' מהבנות ויכול להעיד שהיא ממש צנואה!!!
להתפלל לקב"ה | 18-01-2017 17:43
אותם חרדים קיצוניים מחכמי ירושלם ובית שמש נ"י ויזרח לעד! המפגינים יכולים להיקרא חרדים - כי הפירוש המילה חרדי-' חרד לדבר ד'- שאומר שעושה את כל מה שהקב"ה מבקש ממנו, ופה הם עושים ממש זאת, בגלל שהם מפגינים לקדש שם שמים וקוראים ליהודים אחרים, חיילים, ושוטרים, בשם הכי נורא שאפשר לקרוא להם, כמו בשם 'נאצים', וחרדקי"ם וגם זריקת אבנים, שמסכנת חיי אדם, ומאיר נשמתם לחזור בתשובה שלמה, וגם להחזיר בתשובה התושבים שגרים באזור, באוטובוסים, וכו' הקירות זועקות שחור על גבי לבן -על 3 נערות חרדיות צעירות שנעצרו באשמת עריקות משירות צבאי. שבפועל, הן חרדיות ממש לכל דבר בעולם. וכאן הבן שואל, האם בשביל בנות שהולכות ברחוב בצניעות אין צריך להבעיר את רחובות ירושלים? [חייבים להפגין] בשביל כאלה בנות יוצאים להפגין ולשרוף פחי אשפה ? [חייבים להפגין] וכדאי שבתקשורת החרדית מגבים את ההפגנות ונותנים לזה במה!!! עד לשמים.