שו"ת: הבריכה המעורבת והעלבון לנשים - סרוגים

שו"ת: הבריכה המעורבת והעלבון לנשים

שו"ת: חייל סירב להיכנס לבריכה מעורבת. הטיחו כנגדו שבכך הוא מעליב חיילות ואינו מתנהג בצורה תרבותית. מה יש לענות כנגד טיעון זה? הרב שלמה אבינר משיב

author-image
שו"ת: הבריכה המעורבת והעלבון לנשים
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

[ראיין: הרב מרדכי ציון]

ש: חייל סירב להיכנס לבריכה מעורבת. הטיחו כנגדו שבכך הוא מעליב חיילות ואינו מתנהג בצורה תרבותית. מה יש לענות כנגד טיעון זה?

ת: בדיוק להיפך, בריכה מעורבת היא היא העלבון.

ש: עלבון במי?  לא העליבו אף אחד?!

ת: זה עלבון טהרת עם ישראל, עלבון טהרת כל הדורות, עלבון התורה בטהרתה.  עךבון כללי, עלבון ענק, עלבון נורא.

ש: איפה זה כתוב?

ת: בספר אורות התשובה: "…הצער על העלבון הגדול שנעלב הרוח הגדול האצור בכל מה שהנחילונו אבותינו, שאין שעור לעוזו לכבודו" (ד ט).  משל למה הדבר דומה, למעליב את המלך, פשע של Lese-Majesty.  כך בריכה מעורבת היא עלבון במלכות ד' שבעם ישראל.

ש: מושג לאומי?

ת: לאומי רוחני.  יחד עם התחיה הלאומי, צריך תחית הקודש, ולא החרבת הקודש, וכן בספר אורות: "עתה בא הקץ, הננו קרואים בתחיתנו הלאומית לתבע את עלבון האדם כולו, עלבון הנשמה האלהית, שבידינו הופקדה לרוממה ולשגבה, נשמת אלהים חיים" (אורות קא).  זה לא רק עלבון רוח ישראל אלא אף עלבון הרוח הטהור של כל המין האנושי ,שלא מזמן אפילו בין המקולקלים שבהם בכל זאת היתה נשמרת הצניעות.

ש: אבל מה זה קשור ללאומיות?

ת: יש מאמר בספר אורות "נשמת הלאומיות וגופה" (עמ' קלב).  כשם שאדם אינו רק גוף, כמו בהמה, אלא יש לו נשמה, כך אומה צריכה נשמה.  אם לא, היא תיפול.  המדינה, הצבא, היא הכנה, היא בסיס (עיין אורות עמ' קס סעי' ז).  אך אם אינה מכינה לכלום, היא נופלת.  כך נפלה מלכות שאול, כי ראתה עצמה כחזות הכל ולא כהכנה למלכות עליונה יותר.  כך אויבנו רוצים להפיל אותנו.

ש: אלו אויבים?!

ת: חסרים לנו אויבים?!  הרבה יש עולם.  ניסו להשמידנו בדרך מלחמתית ולא הצליחו.  ב"ה ד' הצילנו דרך צה"ל עבדו הנאמן.  אז הם מנסים עתה שמד תרבותי, ומציפים את ארצנו בתרבות הקלוקלת ביותר, מחדירים אותה בכל מקום, ובמיוחד בצה"ל.

ש: אז מה נעשה כדי לא ליפול בפח מוקשים זה?  נלמד שולחן ערוך?

ת: די לנו ללמוד את המילה הראשונה בשולחן ערך: "יתגבר". יתגבר!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לתשומת לב העורכים - בחירה מאוד לא מוצלחת של תמונה
סתם אחד | 15-01-2017 12:58
למה? לפי המאמר כל אישה בבגד ים כלי של האויבים
מאור | 15-01-2017 14:17
2
רשעים מחטאי הרבים
יהודה בן מתתיה | 16-01-2017 12:37
עד מתי תספחו על 2 הסעיפים!!! תלמידי מנלאוס! אם ה' הוא האלוקים אז לא שייך תמונה לא צנועה אדרבה לכלות אותה! ואם ה' לא האלוקים בעיניכם אז אתם יותר גרועים מכל האתרים החילונים כי אתם יוצרים בלבול בין קדושה לטומאה.. והורסים את הנוער שלנו.. נ.ב. חבל מאד חשבתי כבר שאתם אתר טוב..
3
אבל למה תצלום של אישה בבריכה?
| 18-01-2017 17:18
זה נראה שיש מאמץ להפוך את האתר ללייט. חבל.
4
התמונה ממש אינה במקומה!!!
פלוני | 19-01-2017 21:43
5
מה לענות? זוהי דתי! ואני מוכן להכנס לכלא
מאן דאמר | 11-07-2017 16:59
מה זה "עלבון" עאלק? נמאס כבר מתחושת הקרבן הנצחי שמטפחות הפמיניסטיות. ואת החייל לא מעליב שמאלצים אותו לעבור על מצוות דתו? שיגיד אני אכנס לכלא ובלבד שלא אעבור על מצוות דתי! ויושיט את ידיו לקבלת האזיקים.