תלמידי ישראל יבצעו מחקרים בתחנת החלל הבינלאומית - סרוגים

תלמידי ישראל יבצעו מחקרים בתחנת החלל הבינלאומית

בין הניסויים המתחרים על ההזדמנות: חקר תאים סרטניים בסביבה ללא כח משיכה, יצור ויטמינים וגידול צמחי מאכל ללא מים, ובדיקה אם יין שיוצר בחלל משנה את טעמו

תלמידי ישראל יבצעו מחקרים בתחנת החלל הבינלאומית
  (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

קבוצות תלמידים מרחבי הארץ יתחרו על האפשרות לבצע ניסוי ישראלי בתחנת החלל הבינלאומית במרחק 400 קילומטר מפני כדור הארץ, במסגרת ארוע הגמר של פרויקט "רמון ספייסלאב" של קרן רמון.

התחרות תיערך ב-29 בינואר באוניברסיטת בר אילן בנוכחות 700 תלמידי רשת אורט מכל הארץ. ניסויים המשתתפים בתחרות בתחום הבריאות כוללים שליחת תאים סרטניים לבדיקה אם שהייה בחלל מאטה את התפתחותם, יצור אינסולין לחולי סוכרת בתנאי תת-כבידה ושיפור יעילות של משחות רפואיות בחלל.

בתחום התזונה יתחרו פיתוחים ליצור מזון מחוץ לכדור הארץ ביניהם הפקת ויטמינים מהטפחת שמרים בסביבה ללא כח כבידה, גידול צמחי מאכל ללא צורך במים, בחינה אם יצור יין בחלל משנה את טעמו ועוד.

ארוע הגמר מתקיים לזכר שלמה טירן בשיתוף פעולה בין קרן טירן הפועלת לעידוד יזמות ויצירתיות של הדור הבא, וקרן רמון לזכרם של אילן ואסף רמון המלווה את התלמידים שלוקחים חלק בתכנית.

לדברי רונה רמון יו"ר קרן רמון: "התוכנית עושה שימוש בעולם המרתק של החלל כדי לעורר בתלמידים השראה ומוטיבציה, לחלום הכי רחוק שניתן תוך מיצוי הפוטנציאל האישי והחברתי הטמון בכל תלמיד."

קבוצות תלמידי רשת אורט יציגו את הניסויים לשיפוט בפני אסטרונאוטים של נאס"א שישתתפו בארוע ובפני נציגים של סוכנויות חלל מובילות בעולם שיבחרו את הניסוי בעל הפוטנציאל הגדול ביותר להשפיע. הזוכים ישתתפו בשיגור הניסוי וילוו אותו בעת השהייה בחלל.

הארוע יתקיים ביום ראשון ה- 29 בינואר, בשעות 10:00-14:30, ב"וואהל סנטר", אונבירסיטת בר אילן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו