לפיד: יש לנו ממשלה לא טובה, סקטוריאלית ונסחטת - סרוגים

לפיד: יש לנו ממשלה לא טובה, סקטוריאלית ונסחטת

יאיר לפיד ממשיך ותוקף את הממשלה: "יש כסף כדי לבנות את העתיד הישראלי, רק שהכסף הולך למקומות אחרים. לסחטנות פוליטית במקום לחינוך, למפלגות במקום לאזרחים"

לפיד: יש לנו ממשלה לא טובה, סקטוריאלית ונסחטת
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד נאם היום בפתח ועידת התעשייה 2017 בתל אביב ותקף כמובן את הממשלה על חוסר יכולתה לקדם את הכלכלה.

בפתח נאומו אמר לפיד כי יש למקד את התעשייה בחדשנות אך לא ניתן לעשות זאת כאשר הממשלה לא מתפקדת: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפיכה תעשייתית. ברור לכולם שהמטרה היא למקד את התעשייה בחדשנות. חדשנות היא המפתח להצלחה. רק שהמעבר לחדשנות לא יכול לקרות בלי ממשלה יעילה, מתפקדת, שממוקדת בזה שהתעשייה הישראלית תהיה הכי חדשנית בעולם.

כי זה התפקיד של נבחרי הציבור. לא לשחק בפוליטיקה, לא להתעסק כל היום בתקשורת, אלא לקום כל בוקר ולשאול מחדש את השאלה הכי חשובה, השאלה שבשבילה קיימת ממשלה: איפה אנחנו רוצים להיות עוד חמש שנים, ואיך נגיע לשם?

בנאומו הציג לפיד את התוכנית שלו לפיתוח התעשייה הישראלית ומה הצעדים שיש לעשות על מנת לשלב את החדשנות בתעשייה כפי שעושות מדינות אחרות בעולם ועל מנת להשקיע בתעשייה ובכך לקדם את הכלכלה הישראלית. לפיד טען בנאומו כי כיום הממשלה לא עוסקת בפיתוח התעשייה מכיוון שהיא עסוקה רק בעצמה ולא מבצעת את תפקידה ואמר שעם תוכנית עבודה אחרת והנהגה אחרת אפשר להוביל את פיתוח התעשייה הישראלית.

"הבעיה בישראל היא הממשלה. זו לא אמירה פוליטית, זו אמירה מקצועית. יש לנו ממשלה לא טובה, לא יעילה, לא חושבת על העתיד, סקטוריאלית, נסחטת." הוסיף ותקף לפיד, "יש כסף כדי לבנות את העתיד הישראלי, רק שהכסף הולך למקומות אחרים. להסכמים קואליציוניים במקום לטכנולוגיות חדשות, לסחטנות פוליטית במקום לחינוך, למפלגות במקום לאזרחים. עם חזון אחר ועם הנהגה אחרת, אנחנו יכולים בעוד חמש שנים להוביל את המהפכה התעשייתית הרביעית."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו