בנט לתלמידי בנ"ע: "אל תחזרו על הטעות שעשיתי" - סרוגים

בנט לתלמידי בנ"ע: "אל תחזרו על הטעות שעשיתי"

יו"ר הבית היהודי נפגש עם מאות שמיניסטים ושמיניסטיות הלומדים בישיבות ובאולפנות בני עקיבא וקרא להם לא לחזור על הטעות שהוא עשה בגילם

בנט לתלמידי בנ"ע: "אל תחזרו על הטעות שעשיתי"
  (צילום מסך)

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נפגש היום (רביעי) עם מאות שמיניסטים ושמיניסטיות הלומדים בישיבות ובאולפנות בני עקיבא וקרא להם ללכת ללמוד תורה לפני שהם מתגייסים לצבא או הולכים לשירות לאומי.

בדבריו, שהובאו באתר ynet, התוודה בנט כי הוא מצטער על בחירתו להתגייס לצה"ל מיד עם סיום בית הספר התיכון, והציע להם שלא לחזור על טעותו. "אני ממש זוכר את עצמי בגיל שלכם חושב איפה נהיה, איפה נשרת, מה נעשה", אמר, "אני לא מתחרט על הרבה דברים בחיים, אבל אחד הדברים הבודדים זה שהלכתי ישר לצבא".

שר החינוך פנה לבני הנוער וחילק להם המלצות: "הדבר הראשון – וזו המלצה אישית שלי – זה לפני הצבא להשקיע לפחות שנה בהכנה, בלימוד תורה". בנט ציין בפני התלמידים כי הלימודים התורניים בתיכון אינם ממניעים "טהורים", משום שהם נועדו להשגת תעודת בגרות ולא באים מתוך בחירה חופשית, ולכן יש להוסיף תקופת לימוד משמעותית "לשם שמים".

"היום אני מעביר גיבושים לסיירת מטכ"ל", הוסיף בנט – בעצמו בוגר ישיבת "בני עקיבא". "יש ראיון קצר של 5 דקות, ואני יכול להגיד לכם שכשאני רואה מי היה בישיבה או במכינה קודם, ומי לא – זה מדהים הקשר בין איכות המועמדים אם עשו שנה לפני הצבא או אם לא עשו. זה נותן מימד אחר לגמרי של השירות הצבאי".

בנט גם קרא להם להתמיד בלימוד גם לאחר הצבא, לאורך כל החיים, ו"לקבוע יתד לתורה": "גם אני עושה את זה כל שבוע, וזה חיוני. היום-יום מושך אותנו מאוד חזק – אתה סטודנט, צריך לפזר את הילדים בגן, צריך להתפרנס, ואם אין לך יתד קבוע בלו"ז לתורה, אתה יכול כמו כדור פורח לברוח ולאבד את המצפן".

יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות "בני עקיבא", הרב חיים דרוקמן, אמר לשמיניסטים כי מוטב אם יבחרו ביותר משנה אחת של לימוד לפני הגיוס: "לכל אחד מאיתנו יש שליחות בעולם הזה. כל כך חשוב שאחרי שאתם מסיימים את התקופה הזו, תעשו כמה שנים את מה שאתם בוחרים. אתם הולכים לישיבה כי אתם החלטתם, אתם לומדים תורה כי אתם החלטתם ולא חייבו אתכם. לשם שמיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לנפתלי בנט. אמירה כזאת מהמקום שלו - היא נפלאה
שמואל הקטן | 11-01-2017 21:11
2
התורה היא חיינו
סיגל | 11-01-2017 21:27
פשוט מדהים שמילים נשגבות אלו יצאו מפיו חזק ואמץ
סיגל ,אפשר לצאת אתך ?
רווק | 12-01-2017 0:42
3
מחזק מאוד-יישר כח לבנט!!
אלי | 12-01-2017 0:28
חזק ואמץ
4
ישר כוח. דברים מחזקים על כוח התורה בחוכמה ובכוחות נפש
שיפעת | 12-01-2017 10:15
מקסים לקרוא ולשמוע מבנט שמעיד על האיכויות של אלה שלמדו, לא רק בתוספת הקפדות הלכתיות אלא בבניין האישיות המידות וכוחות הנפש.
5
לקרוא ולא להאמין
בן תורה | 12-01-2017 12:04
יפה לך בנט, הישיבה בכנסת עם עוכרי התורה גרמה לך ליישר קו.... ראית כמה שקר יש בלפיד ושות'..... או אולי הסמיכות לח"כים החרים עוררה בך את היהודי שבך? לא משנה מה אבל אמרת דברי חכמה.
6
אני בהלם חיובי כל הכבוד לך בנט קידשת שם שמים אתה צדיק
פרח | 14-01-2017 20:08
יצאת צדיק תמשיך ללכת ממקום למקום לעורר את הנוער הנפלא שמלבד צבא והשכלהיש את התורה הקדושה יש לנוער הנפלא יכולות ואתה אין מילים תמשיך לחזק גם את החילוניים ואת כל החכי"ם שלט יודעים מה היא פרשת שבוע ומה המתיקות של דף גמרא ומוסר