צפו: הדרך הגאונית בה תפס החקלאי את הגנבים - סרוגים

צפו: הדרך הגאונית בה תפס החקלאי את הגנבים

כשהתלונות למשטרה בעקבות ונדליזם מתמשך וגניבת דבש בשווי אלפי שקלים, לא הועילו, הציב הכוורן ממושב גמזו מצלמה נסתרת שתיעדה בשבת האחרונה את הכנופיה. 'חקלאים בחזית': "הראיות שהועברו למשטרה – חד משמעיות"

author-image
צפו: הדרך הגאונית בה תפס החקלאי את הגנבים
  רגע יידוי האבנים (צילום מתוך מצלמת האבטחה

אחרי חודשים שסבל מהרס כוורות וגניבת חלוקת דבש, לצחי גולדנברג, חקלאי מהמושב גמזו שבשפלה, פשוט נמאס. כמו חקלאים רבים אחרים, גולדנברג (38), בעל משק דבש, ואביו – המגדל פירות הדר, סבלו מפעם לפעם אירועי פשיעה חקלאית כמו גניבת פרי וציוד ונזק לציוד חקלאי ולכוורות, אבל לאחרונה הגיעו מים עד נפש.

"בחודשיים האחרונים סופי השבוע הפכו לחגיגה של "קטיף עצמי", פגיעה במטעים, ניפוץ כוורות וגרימת נזקים כגון עקירת נטיעות צעירות, וונדליזם וגניבת ציוד", הוא מספר. "בדרך כלל מדובר בערבים מרמלה-לוד שמגיעים עם ג'יפים וטרקטורונים, ולאורך השנים רואים שעזות המצח שלהם גדלה. אם הם בחבורה הם ממש עלולים לתקוף חקלאים שמגיעים לשטח".

בחודשיים האחרונים נגרמו נזקים לארבעה מקבצים שונים של כוורות, כאשר הנזק הממוצע לכל כוורת שהושמדה עומד על 3000 ₪ – מחיר הכולל רכישת כוורת חדשה, אובדן יבול הדבש השנתי, ואובדן הכנסה של שירותי ההאבקה שמבצעות הדבורים.

"מכיוון שזה הפך לאירוע מדי שבוע, החלטתי להציב מארב מצלמות על מנת להגיש ראיות למשטרה. לצערי החקלאים נאלצים לעשות גם את עבודת איסוף הראיות עבור המשטרה", הוא אומר בביקורת.

(צילום: תנועת רגבים)

לקראת כניסת השבת שעברה, הציב גולדנברג מצלמה אוטומטית בתוך כוורת ריקה, והמתין בחורשה סמוכה. מלכודת הדבש אכן עשתה את שלה, ותיעדה קבוצה של שישה-שבעה ערבים שהגיעו על ג'יפ, ובמשך מספר סבבים שערכו במקום – הם גנבו תפוזים, זרקו אבנים על הכוורות והפכו חלק מהן. שלוש כוורות ניזוקו באופן שהאוכלוסיה חוסלה והמלכה מתה.

בעקבות האירוע בשבת, פנה גולדנברג למיזם "חקלאים בחזית", שהקימה תנועת רגבים בעקבות פרשת הירי בפורץ במושב בית אלעזרי, על מנת להעניק ייצוג משפטי חינם לחקלאים הסובלים ממגיפת הפריצות.

"ספגתי נזק של 8000 ₪ רק באירוע הזה", אומר גולדנברג. "לאחר שהתלונות הקודמות שהגשתי למשטרה הסתיימו בלא כלום, ביקשתי שעורכי הדין של 'חקלאים בחזית' ילוו את תיק החקירה, על מנת לוודא כי הפעם, העבריינים יועמדו לדין פלילי, ואוכל להגיש נגדם תביעה אזרחית".

"מאז פרשיית בית אלעזרי, נחשפנו לעשרות סיפורים חדשים ולחקלאים שביקשו ייעוץ משפטי בנושא חדירות לשטחים חקלאים ולחצרות חקלאים במושבים ובקיבוצים", אומר עמיחי יוגב, רכז השטח של תנועת רגבים בשפלה ובדרום. "הראיות שהועברו למשטרה הן חד משמעיות, ומציפות את העובדה שחקלאי גמזו ומושבי הסביבה, סובלים באופן תדיר מפגיעה על ידי ערבים שמגיעים בסופי השבוע מאיזור רמלה ולוד. המתקפה שרואים בסרטון גרמה לכוורן נזק כבד של אלפי שקלים, אבל הוונדליזם המכוון שנראה כנובע ממניעים לאומניים, מרתיח לא פחות מהנזק הכלכלי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
התיק נסגר עקב מספר סיבות
בצלם | 11-01-2017 21:27
1. חוסר ראיות 2. אין בדבר מעשה פלילי כלשהו. 3. חוסר ענין לציבור. 4. חומר שצולם בעיצומה של שבת ועוד ביוזמת אזרח מישוב דתי, אינו קביל לחלוטין.
וואו, מישהו כאן לא מבין סרקאזם
שטח | 06-02-2017 17:56
זה לא ברור מתגובתו כי הוא משתמש בלשון סגי-נהור ע"מ להראות אילו תירוצים חופרים "מתחת לאדמה" החולירות השמאלניות כדי להגן על החולירות הערביות? ולענייננו - אם היה פוגש אותם כוח של 10 חקלאים חמושים בנק"ל אוטומטי, משמיד אותם עד האחרון ומחלט את הטנדר לצורך פיצוי ללא כל סנקציה פלילית כלפי החקלאים, הייתם רואים איך מקרים אלו פוחתים לאפס.
הבנת הנקרא - מצלמה אוטומטית
הבנת הנקרא | 15-01-2017 22:30
אם היית קורא כמו שצריך היית מבין שמדובר במצלמה נסתרת עם חיישן תנועה שמצלמת באופן אוטומטי ו"תושב היישוב הדתי" לא צילם בשבת. אני כותב זאת מידיעה אישית של הסיפור. חבל שאתה מוציא לעז על אנשים. בגלל שינאת חינם חרב .......
2
אפשר למלקד מספר...
| 12-01-2017 7:00
אפשר למלקד מספר כורות ברימונים נראה אז מה יהיה
3
הפשיע החקלאית
א | 12-01-2017 8:39
גם לפעמים אצילנו בשבות מגעים יהודים שאינם שומר תו"צ וקוטפים וחשבים ואלה כמה כבר אני קוטף אבל זה קבוצה ועוד קבוצה והנזק ענק
4
לשלוח אותם לסופשבוע בסוריה. תנו לדעש לנצח
בן | 12-01-2017 9:42
5
לא רק חקלאים סובלים
עסק | 07-02-2017 20:57
גם חנויו
6
לא רק חקלאים סובלים
עסק | 07-02-2017 21:00
גם חנויות ובעלי עסקים סובלים מפריצות של ערבים בשבתות. ימח שמם. המשטרה לא עושה כלום