"אסור שבה"ד 1 יהיה מקום שאסור לנו להיות בו" - סרוגים

"אסור שבה"ד 1 יהיה מקום שאסור לנו להיות בו"

בראיון בלעדי, מתייחס ראש ישיבת ההסדר בשדרות, לרבנים שטוענים כי ערכו בדיקה ולא מצאו בעיות צניעות בבה"ד 1: "מי שזועק זה סימן שהוא חי"

"אסור שבה"ד 1 יהיה מקום שאסור לנו להיות בו"
  (צילום: דוברות הבית היהודי)

ראש ישיבת ההסדר בשדרות, ואחד הרבנים שנכח בפגישת רבני הציונות הדתית עם הרמטכ"ל, הרב דוד פנדל, מתייחס בראיון בלעדי ל'סרוגים' לטענות הרבנים לפיהן הם בדקו וגילו שאין בעיות צניעות בבה"ד 1.

"אם יש שמועות בתקשורת על בנות שמעירות בנים, על שינה באותה קומה ובעיות אדירות של לוחמות בתוך הגדודים, אז חובתנו להתריע על כך וחלילה שלא יהיה מצב שבה"ד 1 יהיה מקום שאסור לנו לשלוח אליו את הילדים שלנו", אומר הרב פנדל ל'סרוגים'.

לדבריו: "יש קונצנזוס בקרב הציונות הדתית שיש לבדוק מה קורה בשטח. זו לא זכותנו, זו חובה, לתת את המענה ולעורר בעיה ולא חלילה לטשטש אותה, והכל כמובן במטרה שמיטב בחורינו יצאו לקצונה".

הרב פנדל מתייחס לטענות לפיהן בדיקות שערכו רבנים לא העלו עדויות לבעיות צניעות ואומר כי "צה"ל הוא מקום גדול. התלונות לא הגיעו יש מאין והן קיימות, וייתכן שמה שנחשף חייל פלוני חייל אחר לא נחשף. אנחנו יודעים שיש מה לתקן וחובתנו לתקן. מדובר במדרון חלקלק והכנסה של לוחמות לגדודי חי"ר תיצור בעיה. התורה לא בחרה סתם לדבר על הלכות צניעות וטהרת המחנה דווקא במציאות של מחנה צבאי".

הרב פנדל מבקש להדגיש כי המטרה היא "להיות פה להרבה מאוד צוערים שמפחדים שיעיפו אותם מהקורס ומבליגים על דברים מסויימים. מכיוון שענייני צניעות זה הרבה רוח המפקד צריך לבדוק טוב שרוח המפקד זה לא כמה שיותר עירוב, ויש גורמים שרוצים שזה יהיה".

הרב פנדל טוען כי יכול מאוד להיות שהסיבה שרבנים מסויימים לא נחשפו לבעיות היא שהחיילים שמרגישים לא בנוח עם אווירת המתירנות פשוט לא הגיעו לבה"ד 1: "יש מקרים רבים של חיילים שלא מתקדמים לקצונה כי האווירה המעורבת לא מתאימה להם, וזו בדיוק הסיבה שהרבנים שבודקים לא נפגשים איתם. כי הם בכלל לא נמצאים שם. ואנחנו רוצים שהם יהיו שם ושהאווירה תתאים להם, מתוך אמונה ותקווה שצה"ל מעוניין להתאים את עצמו לחיילים הדתיים".

ואולי זה רצון הצבא. אולי הצבא רוצה לדחוק את הדתיים החוצה?

"יש הרבה גורמים בצבא ואם זה היה הגורם המכריע אז לא היה לנו מה לחפש שם. אבל מכיוון שאנחנו יודעים שיש הרבה גורמים שמעוניינים ורוצים שזה יהיה צבא העם, לכן אנחנו נזעקים. מי שזועק אומר שהוא חי ושזה אכפת לו. אם היינו מאמינים שיש גורמים שרוצים את הדתיים מהצבא היינו נכנעים, אבל אנחנו מאמינים שלא זה המצב".

האם אנחנו שוב עדים למקרה בו הציונות הדתית מקריבה ערכים גדולים על מזבח הממלכתיות והאהבה לצבא?

"אני אומר ההיפך הגמור. הרבנים שזועקים, ואני בכללם, עושים זאת מתוך ממלכתיות, מתוך אהבה, ומתוך הבנה ואמונה שאפשר לשנות ולשפר. ככל שאנחנו מזדעקים יותר אנו מרגישים שזה מעיד שאכפת לנו מהצבא ושאנחנו אוהבים אותו ואת הרמטכ"ל. הזעקות שלנו הן מתוך ערך הממלכתיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שולחים את מיטב הלוחמים-ומתנהגים כמו אורחים
אחד | 11-01-2017 23:47
משהו במבנה האישיותי של ציבור "המזרחי" דפוק. הם כל הזמן מתנצלים על עצם קיומם
2
ישר כח
| 12-01-2017 5:07
להסתכל למציאות בעיניים ולא לנסות לעצןם עיניים כדי לא לראות מה שלא רוצים שיהיה במציאות
3
"להיות פה להרבה מאוד צוערים שמפחדים שיעיפו אותם מהקורס"
מגיב | 12-01-2017 9:13
או אולי הגיע הזמן לחנך את ילדינו בצורה ברורה - התורה מעל הצבא והמדינה. ממילא, אין מה לפחד שיעיפו אותך מהקורס. בלי לשרת בצה"ל אפשר להיות יהודי מאמין, אבל בלי לקיים את ההלכה אי אפשר. אם הצבא לא רוצה אותנו, זו לא חתונה קטולית, אומרים שלום והולכים.
4
תלמדו מאיסוף קרבי
ידידיה | 15-01-2017 11:19
בואו ללמוד מאיסוף קרבי. (מוד"ש) כבר שנים ארוכות שיש שם קורסים פיקודיים מעורבים שמשתתפים בהם גם ביינישם. לכו ללמוד איך לשלב בצורה נכונה רגישה ומכבדת. אל תצעקו סתם. תשנו!!