"להחזיר אישה להיות עגונה? שומו שמים" - סרוגים

"להחזיר אישה להיות עגונה? שומו שמים"

השופט אליקים רובינשטיין מתח בקורת חריפה על כוונת הרב יצחק יוסף לדון בגט שקיבלה אישה מבעלה שנמצא במצב צמח: "בית הדין אינו מקום לסימפוזיונים"

"להחזיר אישה להיות עגונה? שומו שמים"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין, מתח הבוקר (רביעי) בקורת חריפה על הכוונה לדון בגט שניתן לעגונה מצפת על ידי הרב אוריאל לביא לפני מספר שנים. מחוץ לדיון נערכה הפגנה בה השתתפו עשרות מפגינים נגד הכוונה לדון בגט. בין המפגינות היו חברת הכנסת עליזה לביא ומנכ"לית ארגון 'מבוי סתום' בתיה כהנא דרור.

"יחזירו אותה למצב של עגונה? שומו שמים! למה?! ומה היה קורה אם היא הייתה נישאת בינתיים?". כך תהה רובינשטיין בפתח דבריו.

רובינשטיין ביקש להביע הבנה לקיום דיון עקרוני בנוסשא אך הבהיר כי "בית הדין אינו מקום לסימפוזיונים אלא להכרעה בדין. עשה ימי עיון, כתוב מאמרים – אבל למה להתעסק עם זה?".

רובינשטיין אף הטיח ביועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים: "אדוני מכיר מקרה אחד מהעבר שבו בא אדם מן הרחוב שלא שייך לתיק כהוא זה ומגיש ערעור ובית הדין דן בזה? היו מראים לו את הדלת מיד. מי היה נוגע בזה? איזה מעמד יש לו בסיפור הזה? להביא 11 דיינים והכול? אני מבין שזה ויכוח הלכתי, מאה אחוז, אבל בהליך בבית הדין?".

ימים לא פשוטים

אתמול שברה העגונה שתיקה וסיפרה על הימים שעוברים עליה: "אלה ימים לא פשוטים של המתנה מורטת עצבים", אמרה ש' – בשיחה לאתר 'מאקו'. "ההרגשה היא של חוסר צדק מוחלט. לפני כמעט שלוש שנים פשוט עצרו לי את החיים. לאחר שעברתי תהליך מאוד קשה בכדי לקבל את הגט, בא אדם שכלל לא מכיר אותי וביקש פשוט להחזיר אותי את כל הדרך אחורה, להיות עגונה שוב".

"צריך להבין שמשחקים פה בחיים של נשים שבסך הכל רוצות להיות מאושרות", הוסיפה ש'. "אני פונה לכל העגונות שהותרו – היזהרו, הגט שלכם עלול להתבטל על ידי כל אדם מהרחוב שכלל לא מכיר אתכן".

ש' הבהירה כי היא "מצפה מבג"ץ שלא ייתן יד לביטול הגט שקיבלתי, אלא יקבל את העתירה שהוגשה ויסיר את הערעור על הגט שקיבלתי לאחר שנים ארוכות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אני מכיר מקרה כזה
| 11-01-2017 13:39
בא מישהו מהרחוב והגיש ערעור לבג"ץ על מקרה של ביטול גט שלא קשור אליו בכלל ובג"ץ אשכרה דן בזה
אל תבלבל
תדייק | 11-01-2017 14:09
את העתירה לבג"ץ הגישה הגרושה ,כדי למנוע מבית הדין הרבני לדון בעניין. בתי המשפט בישראל לא ידונו בעתירה של אדם שאינו צד במקרה,בניגוד לבתי דין הלכתיים ששם הכל מתנהל בהפקרות כמו בשטיבל. אבל אותך זה לא מעניין
2
נא לדייק : ביטול נישואין
משה | 11-01-2017 13:57
צמח לא יכול לתת גט. השאלה האם בית דין יכול לבטל נישואין היא שאלה עקרונית שלא בית דין בודד יכול לקבוע בה תקדים.
מעשה בית דין אינו משחק
כן | 13-01-2017 1:19
שאלותיו של השופט רובנשטיין צודקות. מי שקבע שהיא מותרת הוא ביה"ד, ואין שום סיבה לפסול הגט.א. משום שספק אם הבעל ללא המכונות חי יותר מכמה דקות וממילא הוא "ספק חי" ב. בית הדין הרבני קבע שהיא מותרת אחרי ברור הצדדים וזיכה לה גט. חתמו על זה כמה רבנים גאונים בנוסף כמו הרב הגרז"נ והרב ליאור . ג.אם נערער על הפסק הזה למה לא נערער על כל שאר הפסקים של הרב לביא?
טעות
משה | 12-01-2017 13:04
מה שכתבתי זו טעות. בית הדין הדין אכן נתן גט בדם הבעל. וזה חידוש עצום שלא על בית דין בער שדה לחדש.
זה לא נכון. השאלה אם זכין לו לתת גט במצב כזה.
יוסף בנימין | 11-01-2017 18:45
אי אפשר לבטל נשואין של שנים ועוד שהבעל אינו אשם בכך שנהיה צמח כמו בסיפור שבגמרא. חכמי בית הדין מצפת חידשו שבאופן כזה מן התם היה מעדיף לשחרר את אשתו ולכן מתן הגט נחשב זכיה בשבילו וזכין לאדם שלא בפניו
זו הלכה ידועה ומוסכמת -
מ. | 11-01-2017 16:05
· יבמות · קי א · ההיא עובדא דהוה בנרש ואיקדישה כשהיא קטנה וגדלה ואותביה אבי כורסייא ואתא אחרינא וחטפה מיניה ורב ברונא ורב חננאל תלמידי דרב הוו התם ולא הצריכוה גיטא מבתרא אמר רב פפא בנרש מינסב נסיבי והדר מותבי אבי כורסייא רב אשי אמר הוא עשה שלא כהוגן לפיכך עשו בו שלא כהוגן ואפקעינהו רבנן לקידושי מיניה אמר ליה רבינא לרב אשי תינח דקדיש בכספא קדיש בביאה מאי שויוה רבנן לבעילתו בעילת זנות:
3
אליקים רובינשטיין הוא הסמל של "מקום המשפט שמה הרשע"
| 11-01-2017 14:12
4
שבית הדין מאבד את השכל בא בית המשפט ומחזיר אותו למקומו
חכם מחלם | 11-01-2017 14:52
בית הדין הזה הוא חילול בשם
דעת עמי ארצות
נוטר הכרם | 11-01-2017 16:28
בא כומר ואומר ליהודי אתה לא יהודי אלא נוצרי שופך עליו קצת מים מלוכלכים והפך לגוי, כך בא "רב" ואומר לאישה נשואה, את לא נשואה אלא גרושה והנה נייר. זו בערך המשוואה. מי שההלכה לא מעניינת אותו כמו רבים מהמגיבים כאן שההלכה בשבילם זה פולקלור אז גם המושג עגונה לא מקובל עליו ויעשה מה שבא לו, מהם אני לא מצפה לכלום אבל ממי שמתיימרים לחיות לפי ההלכה אז בבקשה. קדושת חיי המשפחה בישראל היא חשובה ואל תפרצו בה פרצות
5
שר"י
ינון | 11-01-2017 16:27
אליקים רובינשטיין הוא בכיר פרות הבאושים של הציונות הדתית. אוי לו ואוי לנשמתו.
6
לראובן ולאתר
שערוריה חדשה גרועה יותר | 11-01-2017 17:02
פרשה חדשה שערורייתי!!!! ישנה אשה שבעלה לא צמח, שהיתה עגונה בתימן כי בעלה לא נתן לה גט, ובוודאי לא התחתן על דעת שוטי ישראל. באה לכאן, וראה זה פלא היתירוה לינשא ללא גט כלל ועל סמך שקרים הזויים. דיינים מכל החוגים ומפורסמים, הוציאו פסק שאומר שזה אשת איש, אך החתן סומך על הרב י.ר. בלבד, שהתירה, אחרי ״שבדק שבועיים הנושא״ ו״גילה״ שבתימן בני הזוג מעולם לא היו יחד פיזית... דא עקא, שיש להם 2 בנות, אך, הרי אמר מי שאמר, אמרתי מה שאמרתי, אל תבלבל אותי עם עובדות.... כלומר, כדי להתיר ממזרים עתידיים, עשו מהבנות מהראשון - ממזרות וכאילו אינם מבעלה שבתימן... ומהאשה עשו פרוצה, כדי להתיר עריות לבעלה השני אברך בן תורה רח״ל בנוסף, נכתב בפסק שלא היו עדים כשרים בחתונה, כאשר תמונות החתונה של הראשון מראות שהיו הרבה עדים כשרים. ומעניין, שאת העדות שהיו רק עדים פסולים, הדיין לקח מ...עדים פסולים... והכל שחור על גבי לבן!!!! לראובן ולמערכת האתר הזה, הפרשה רגע לפני התפוצצות, אשמח להעביר לכם החומר ופסקי הרבנים ותראו בעצמכם, ותקחו את הקרדיט הראשונית לגילוי, אני שולח את זה גם לאתרים אחרים, מי שייענה ראשון, הוא לבדו יקבל את כל החומר. מערך יוחסין פנימי דחוף! כי אי אפשר יותר לסמוך על מערכת שקרית ולא הלכתית הרב שכטר הראש של כשרות ou מעורב בכך, ואפילו הוא אמר ששיקרו עליו בעובדות, והוציא מכתב חריף בנושא על היתר אשת איש. אשלח הכל למי שיפנה אלי. ולרב ראובן - מתחיל להיווצר צורך במערכת יוחסין שחלק מגדולי הרבנים נתנו תמיכתם משנים קדמוניות, ואז כל מי שחושב שהתירו את אשתו נגד ההלכה, הנושא ייבדק על ידי המערכת, ואם יימצא שזה שוב בחינת רבנים מטעם עם פסקים של סדום ועמורה, יירשמו את הסיפור במלואו, וכמובן, או שישובו בתשובה או שישיבו תשובה להערות המערכת, ואז כל מי שיירצה להתחתן יידע לבדוק גם דרך אותה מערכת, האם אשה מסויימת או ילדיה מותרים הם ואין בעיות. אין מה לעשות. אינני חווה דעת על מקרה של צפת, אינני יודע, רק מה שכן, סיפור בת תימן הינו גרוע לאין ערוך, וההשתקה באה בגלל שמור לי ואשמור לך, ובגלל קשרים ווקשרי משפחה, ולא כישורי וכשרי תורה. ליתר פירוט וכל הרוצה את כל החומר לחשיפת העניין, מוזמן ליצור קשר chulentny gmail com
7
ולזרוק אדם מביתו אפשר בקלות
| 11-01-2017 22:11
8
מה היא באמת אשה עגונה על פי התורה
משיח אלהים | 12-01-2017 7:26
http://tora.us.fm/tnk1/messages/prqim_t2901_1.html קראו נא היטב ודעו מה היא אשה עגונה ותבינו כי אם המרן הארור שלכםייתה קללה בפיו כל היום גולת הכותרת שלו שהתיר את העגונות הלא הארור הזה בכלל לא ידע מה זה אשה עגונה