בעלי זקן הוצאו ממשמר הכבוד בהלוויות הנשיא פרס - סרוגים

בעלי זקן הוצאו ממשמר הכבוד בהלוויות הנשיא פרס

עדויות שהגיעו לארגון 'צו 1', חושפות כי חיילים בעלי זקן ופאות נדרשו להתגלח או לפנות את מקומם בטקס ההלוויה הממלכתי של שמעון פרס. דובר צה"ל: "הטענות אינן נכונות"

author-image
בעלי זקן הוצאו ממשמר הכבוד בהלוויות הנשיא פרס
  למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

עדויות שהגיעו לארגון 'צו 1', מעלות כי לאחר ההודעה על פטירתו של הנשיא, שמעון פרס, הוחלט להעמיד משמר כבוד של חיילים, צוערים מבה"ד 1. מפקדי הבסיס בחרו בקפידה 18 צוערים, ממגוון הגדודים שיש בבסיס.

בין החיילים נבחרו גם מספר חיילים דתיים וחרדים, מ'נצח יהודה', אשר היו עם זקנים ופאות. לאחר 4 ימים של הכנות, שכללו חלוקת מדים ונעליים חדשות, והוראות מיוחדות של העמדה, נעמדו החיילים למסדר אחרון לפני יציאה.

במהלך המסדר נבחנו בקפידה החיילים וניתנה הוראה מפורשת כי חיילים בעלי זקן ופאות חייבים להתגלח. חיילים שיתגלחו יוכלו אחר כך לגדל שוב את זקנם. חיילים שיסרבו, יוחלפו בחיילים אחרים. ואכן, חיילים סרבו, והוחלפו בחיילים אחרים.

מהעדויות עולה כי חיילים וחבריהם בבסיס, ראו את הדברים בחומרה רבה ואף חשו עלבון. בפנייתם לעמותה הם סיפרו כי הדבר צרם מאד מאחר ומדובר בהלוויה ממלכתית עם נכבדים מכל העולם, שאף הם כיבדו את המעמד בכיפות ובסמלים דתיים אחרים.

תלונה זו הועברה לידי גורמים שונים בצה"ל ובבה"ד 1, ללא מענה או תגובה למידע.

מדובר צה"ל נמסר ל'סרוגים': "טענות הכתב אינן נכונות. במשמר הכבוד בטקס הלוויתו של הנשיא לשעבר, שמעון פרס ז"ל, השתתפו 18 חיילים המשרתים בבה"ד 1 ואף אחד מהם לא חויב לקצץ את זקנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אמת. גפן 45.
| 11-01-2017 17:48
2
זה כבוד גדול - לא להשתתף בהלוויה של רשע מרושע
שאול | 11-01-2017 19:04
זה כבוד גדול - לא להשתתף בהלוויה של רשע מרושע