מבוכה בפרוייקט שח"ר: חשד: קצין חרדי הטריד אשת חייל - סרוגים

מבוכה בפרוייקט שח"ר: חשד: קצין חרדי הטריד אשת חייל

קצין חרדי, המשמש בתפקיד מרכזי בפרויקט "שילוב חרדים", פרש מצה"ל על רקע טענות אחד מחייליו כי ניסה לחבק את אשתו ופנה אליה בהצעות מגונות. דובר צה"ל: "הקצין השתחרר מיוזמתו"

מבוכה בפרוייקט שח"ר: חשד: קצין חרדי הטריד אשת חייל
  אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (Yonatan Sindel/Flash90)

קצין צה"ל בדרגת סרן המשמש בתפקיד מרכזי בפרויקט "שילוב חרדים" (שח"ר) בצה"ל פרש לאחרונה מהצבא בעקבות טענות שהעלה אחד מחייליו החרדים לפיהן הוא התנהג בצורה בלתי הולמת כלפי אשת החייל הנשוי.

על פי הדיווח באתר ynet, מצ"ח פתחה בחקירת המקרה. בצה"ל טוענים כי הקצין השתחרר היום (ג') מרצונו מהשירות הצבאי, אך הדבר עורר מבוכה גדולה במסלול השח"ר בצה"ל ובזרוע בה שירתו החייל והקצין.

סיפור המקרה: ההחייל חווה משבר בנישואין, ושיתף בכך את מפקדו – חרדי בעצמו. המפקד – מוסמך לרבנות ורב צבאי בהכשרתו – הציע לנסות לגשר בין בני הזוג ולהשכין "שלום בית" – והשניים הסכימו. על פי החשד, את הקשר שנוצר בעקבות כך עם האישה כיועץ זוגיות ניצל הקצין החרדי כדי לנסות להתקרב אליה.

על פי טענות החייל, הקצין ניסה לחבקה בניגוד לרצונה בביתה ובמקום עבודתה ופנה אליה טלפונית בהצעות מגונות ובהודעות כתובות בוטות. כאשר ביקשה ממנו לחדול ממעשיו איים עליה כי אם תספר עליהם לבעלה או לכל אדם אחר הוא יטען כי שכבה איתו.

בינתיים, החייל הצליח לשקם את הנישואים עם אשתו – והוא זה שהתלונן נגד הקצין. בידי המשטרה הצבאית עדויות של חיילים נוספים ביחידה התומכות בטענות. בשל כך דרש מפקדו של החשוד כי יעזוב את תפקידו ויפרוש משירות לאלתר, והיום הוא השתחרר מצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הקצין ביקש להשתחרר ביוזמתו ובקשתו אושרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תמיד חרדים ישארו ככה
ק. | 10-01-2017 23:01
2
זה המחיר של ההשתלבות
קובי בוכריס | 11-01-2017 13:04
ככה זה עובד. - אין מה לעשות.