"כולנו בשוק": ישראלית טבעה למוות בגואטמלה - סרוגים

"כולנו בשוק": ישראלית טבעה למוות בגואטמלה

מטיילת מישראל טבעה למוות בנהר קהבון באיזור התיירות הפופולרי 'סמוק שמפיי' בגואטמלה. לפי הידוע, הישראלית הייתה במהלך תרגול קיצוני של תרגיל בשם "צינורות"

"כולנו בשוק": ישראלית טבעה למוות בגואטמלה
  הנהר שבו טבעה הישראלית (צילום: מתוך ynet)

מטיילת מישראל טבעה למוות בנהר קהבון באיזור התיירות הפופולרי 'סמוק שמפיי' בגואטמלה. לפי הידוע, הישראלית הייתה במהלך תרגול קיצוני של תרגיל בשם "צינורות", סמוך לשמוק שמפיי, אחת האטרקציות התיירותיות המפורסמות ביותר של המדינה שבמרכז אמריקה.

תרגיל 'צינורות', המוכר גם בשם 'אבוב', הוא תרגיל ספורט שמתבצע על צינור צף בנהרות, שלג או אוויר.

משרד החוץ אישר את דבר מותה במהלך ספורט אתגרי.

אחת המשתתפות בטיול, לירון אלדר, סיפרה ל-ynet: "זה לא טיול אקסטרים. זה כמו לעשות אבובים בירדן בקיץ. הצוות טיפל בה במהירות אבל כולנו עדיין בשוק".

לדבריה, הקבוצה הגיעה לגואטמלה בשבת, וביום שני בבוקר החלו בטיול בשטח שבסיומו הגיעו לנהר קהבון. "יש שם אטרקציה קבועה, לא משהו אקסטרימי, לא משהו משוגע, אטרקציה קלילה של אבובים. כיוון שהאבובים האלה נתפסים בחוליות אנושיות, כלומר – כל מי שעל אבוב נתפסת בחברה שמאחוריה, התחלקנו לשתי קבוצות. אני הייתי בקבוצה השנייה, הגענו לסוף הגדה, הכל היה בסדר, יצאנו בשלום. אבל כשיצאנו התברר פתאום שהקבוצה השנייה בעצם התפזרה. ואז התברר שמישהי התהפכה".

לדבריה, "מיד, תוך שניה, הגיע כוח חילוץ רפואי. התקתוק עבד בצורה משוגעת – תוך שלוש שניות בערך מאז שהבנו מה קרה, כל הכוחות וכל המשאבים הופעלו, גם אמרו לנו שמיד יצרו קשר עם לווין ועם המקומיים והם הביאו אמבולנס. ממה שאני ראיתי, התיפקוד היה לעילא ולעילא". אלדר אמרה כי המטיילים "התכנסו באיזשהי נקודה והצוות וכל מי שצריך התרכז בה להרבה זמן. אחרי שחזרנו פשוט העבירו אותנו למלון ובגלל שכבר הייתה שעה מאוד מאוחרת ההחלטות יתקבלו מאוחר יותר. הספקנו להכיר אותה מצוין, הייתה דינמיקה מעולה ואווירה מעולה. היא הייתה מקסימה, חיובית מאוד".

מחברת הטיולים אישרו את הפרטים ומסרו: "אנחנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. ברגעים אלו המקרה נמצא בבירור מול הצוות המקומי והקבוצה תחזור לארץ בהקדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו