בגלל שאין סיפוח: חוק השקיות לא חל ביו"ש - סרוגים

בגלל שאין סיפוח: חוק השקיות לא חל ביו"ש

מתנחלים דורשים מרשתות השיווק להפסיק לגבות 10 אג' לשקית בגלל חוק השקיות. הסיבה: בגלל שהשטח לא סופח, החוק לא חל עדיין בלא חתימת אלוף הפיקוד

author-image
בגלל שאין סיפוח: חוק השקיות לא חל ביו"ש
  (צילום: פלאש90)
 חוק השקיות, לא צריך לחול ביהודה ושומרון.

כתב ידיעות אחרונות אלישע בן-קימון מפרסם היום (ב') כי "הפורום המשפטי לישראל ציונית ודמוקרטית" שיגר מכתב לרשתות השיווק הפועלות מעבר לקו הירוק, בדרישה להפסיק את גביית התשלום על שקיות גופיה בהתאם לחוק החדש.

"הואיל וחוק זה לא הוחל בצו אלוף ואינו מהווה חלק מהמשפט העותומני והירדני החלים בשטחי יהודה ושומרון, אין חוק זה חל בשטחים אלו, ובשל כך אין חבים סניפי הרשתות ביהודה ושומרון בהיטל זה", נכתב בפנייה של הפורום.

דוד, תושב קרית ארבע העורך קניות בסניף 'רמי לוי' בצומת הגוש, סיפר לסרוגים כי מאז שנכנס החוק לתוקף, גובה הסניף מהלקוחות 10 אג' על כל שקית, כמו בשאר הארץ. "מאז שנכנס החוק, פיטרו את כל האורזים שעמדו בקופות. התוצאה הישירה היא כמה עשרות עובדות שאיבדו את הפרנסה, ובנוסף, יש תור ארוך יותר, כי אין מי שיעזור לארוז את השקיות".

במשרד להגנת הסביבה הצדיקו את הפנייה כשמסרו בתגובה: "חוק השקיות לא עבר את ההתאמות הנדרשות לאזורי ההתישבות הישראלית באיו"ש, ולא נחתם צו אלוף להחלתו שם. אי לכך חובות החוק אינן חלות על הקמעונאים באזור זה. הנושא יטופל על פי סדרי העדיפות של המשרד בשיתוף המנהל האזרחי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו