מה גרם לרשתות האופנה לדרוש שנשלם יותר?

גם אתן גיליתן את השמלה שרציתן במחיר הרבה יותר משתלם באינטרנט, מאשר בחנות, והצלחתן לחסוך לא מעט שקלים מהעניין? רשתות האופנה פחות אוהבות את העניין ובמקום להוריד מחירים ולגרום לכן להעדיף לקנות בחנות הם בוחרים להילחם בלקוחות הקטנים על ידי בקשה להעלאת מיסים על קניה בחו"ל

08.01.17 18:30  י' בטבת תשעז
מה גרם לרשתות האופנה לדרוש שנשלם יותר?
  (צילום:שטארסטוק)

גם אתן גיליתן את השמלה שרציתן במחיר הרבה יותר משתלם באינטרנט, מאשר בחנות, והצלחתן לחסוך לא מעט שקלים מהעניין? רשתות האופנה פחות אוהבות את העניין ובמקום להוריד מחירים ולגרום לכן להעדיף לקנות בחנות הם בוחרים להילחם בלקוחות הקטנים על ידי בקשה להעלאת מיסים על קניה בחו"ל.

על פי הדיווח ב'גלובס' רשתות בכירות בענף האופנה וקניונים לא מרוצים מהפריחה במכירות האופנה באינטרנט. בכירים בענף פנו לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה כי יבטל את הפטור ממע"מ שיש על הזמנת חבילות מחו"ל, ובעיקר על מוצרי אופנה והנעלה. בפגישה השתתפו בין היתר גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקסטרו; הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת פוקס; ואורן רוזנבליט, מבעלי חברת נעלי נמרוד.

בפגישה בין היתר השמיעו מחאה על כך שהחברות הישראליות נדרשות לשלם מכס על יבוא בגדים (6%) ונעליים (12%), ואף נדרשות לגבות מהצרכן מע"מ של 17%. בזמן  שהלקוחות הישראלים נהנים מהזמנות מאתרי האינטרנט בחו"ל וממשלוחים לישראל במחירים זולים במיוחד הכוללים משלוח לישראל ללא כל עלות נוספת.

רשתות האופנה זועמות על כך שרובינו מעדיפות לשלם בזול באינטרנט (צילום:שטארסטוק)

רשתות האופנה זועמות על כך שרובינו מעדיפות לשלם בזול באינטרנט (צילום:שטארסטוק)

היוזמה לפנות לשר האוצר הגיע לאחר פרסום הישג מרשים למכירות באינטרנט בשנה האחרונה. לפי מחקר שערכה TASC ושנשען בין היתר על סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה, האתרים מחו"ל אחראים ל-63% מהמכירות המקוונות, בזמן שהרשתות המקומיות שנמצאות בישראל אחראיות ל-37% בלבד.

הרכישות בעיקר מנקסט ומאסוס

לפי הסקר, כ-22% מהישראלים הרוכשים מוצרי אופנה באינטרנט מעידים כי הם רוכשים מוצרי אופנה מאתרים מחו"ל בלבד, ו-30% נוספים מבצעים למעלה מ-40% מקניות האופנה המקוונות שלהם באתרים בחו"ל. הרכישות מחו"ל הן בעיקר מנקסט ומאסוס, שני האתרים הפופולריים ביותר בתחום האופנה בקרב הישראלים, ולצדם אתרי מסחר כלליים בעלי מחלקת אופנה מפותחות כמו עליאקספרס ו-eBay.

עוד פורסם בסקר כי הלקוחות בישראל הוציאו בשנה החולפת 1.7 מיליארד שקל על קניות מקוונות של אופנה. בתוך 3 שנים בלבד מכירות האופנה המקוונות הוכפלו, ולפי הערכות TASC, שוק האופנה המקוון צפוי להגיע ב-2020 ל-3.2 מיליארד שקל. מדובר בהיקף פעילות הגבוה יותר ממחזור המכירות של שתי קבוצות האופנה הגדולות בישראל: גוטקס מותגים (זארה ישראל) וקבוצת פוקס.

רשתות האופנה לא מוותרות

קבוצת פוקס כבר הכריזה על כוונתה להשיק בקרוב אתר רחב היקף למכירות מקוונות, שיכלול את כל מותגי הקבוצה ומותגים מחוץ לקבוצה. בקבוצה מתכננים לבנות את האתר כמעין קניון וירטואלי, אך הסבירות לכך תהיה נמוכה שכן הלקוחות יעזבו את חנויות הרשת בארץ ורק יזמינו מחו"ל.

שר האוצר, משה כחלון, סירב לתת תגובה בנושא אך לשמחתנו ההערכות הן שכחלון לא יסכים שיוטל מע"מ על חבילות מחו"ל, כי המשמעות הישירה של צעד כזה היא העלאת מחירי המוצרים לצרכן. ובתור מפלגה הדוגלת בהוזלה לצרכן זה עלול להיות צעד מאוד לא פופולרי.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות