"הסירו ידכם מצה״ל והרמטכ״ל" - סרוגים

"הסירו ידכם מצה״ל והרמטכ״ל"

מפגש נדיר נערך אמש במהלכו נפגשו 5 רמטכ"לים לשעבר בכדי לחזק את ידיו של גדי איזנקוט הנתון למתקפה בימים האחרונים: "איך הגענו למצב שאיזנקוט או השופטים נזקקים לאבטחה מפני יהודים?"

"הסירו ידכם מצה״ל והרמטכ״ל"
  לצד איזנקוט: אשכנזי, מופז, גנץ, חלוץ ויעלון(צילום: תומריקו, ynet)

ביוזמת העיתון 'ידיעות אחרונות', אמש (מוצ"ש) נערכה פגישה נדירה בין הרמטכ"לים לשעבר שביקשו להביע תמיכה ברמטכ"ל הנוכחי, רב אלוף גדי אייזנקוט.

הרמטכ"לים לשעבר הגיעו לבית 'ידיעות אחרונות' בראשון לציון, וגינו את ההסתה של הימים האחרונים נגד אייזנקוט.

הרמטכ"לים לשעבר שנפגשו הם: רב־אלוף במיל' בני גנץ, רב־אלוף במיל' גבי אשכנזי, רב־אלוף במיל' דן חלוץ, רב־אלוף במיל' משה (בוגי) יעלון ורב־אלוף במיל' שאול מופז. רב־אלוף במיל' אהוד ברק, שנמצא בחו"ל בימים אלה, לא יכול היה להגיע למפגש, אבל שלח גם הוא את תמיכתו.

"אנחנו נותנים למיעוט קטן להשתלט ולצעוק", אמר רב אלוף (מיל') בני גנץ. "צריך להפסיק לצעוק ולהתחיל לחשוב. איך הגענו למצב שאיזנקוט או השופטים נזקקים לאבטחה מפני יהודים? יש לנו רמטכ"ל חזק, רציני, ויציב. אני לא דואג לו אלא למדינה. החברה צריכה לדעת לאיזה קולות היא בוחרת להקשיב. המציאות מורכבת וצריך להתמודד איתה והמנהיגים צריכים ליצוק תוכן, ולא לרוץ אחריו".

קודמו של גנץ בתפקיד, רב־אלוף במיל' גבי אשכנזי, מגדיר את המצב כ"חציה מסוכנת של קו אדום": "אני תומך בחופש הביטוי והדעה, ויכול להבין את המחלוקת בעניין משפט אזריה וההזדהות עם כאב המשפחה. אינני יכול להבין ולקבל את ההתקפות על מערכת המשפט, על מפקדי צה"ל ואת האיומים על חיי הרמטכ״ל. אני קורא לכולם: הסירו ידכם מצה״ל והרמטכ״ל".

רב־אלוף (מיל') דן חלוץ מותח ביקורת על ההנהגה שלא ממלאת את תפקידה: "המדינה צריכה להיות מוטרדת מן המצב בו הצבא הוא הנושא באחריות לשמירת פניה הערכיות. זהו תפקידה של ההנהגה. אך כאשר יש ריק — הוא מתמלא, למזלנו הטוב, במפקדים כדוגמת הרמטכ״ל גדי איזנקוט. לכל הקוראים לפגוע בו, ראוי שיקראו את קורות חייו ויראו את מה שעשה לטובת עם ישראל, כולל כל המתלהמים האלימים".

רב־אלוף (מיל') משה (בוגי) יעלון, מי שהיה גם שר הביטחון במהלך פרשת אזריה: ״צה״ל הוא חומת המגן של מדינת ישראל וגם הגורם המאחד והמחבר את היסודות החשובים ביותר של קיומנו כאן. אסור לנו לפגוע במו ידינו בכוח המגן שלנו ואל לנו לאפשר למי ששמים את טובתם האישית לפני טובת המדינה, לפגוע בו".

יעלון מבקר בחריפות את אנשי הציבור שתוקפים את הצבא ואומר כי: "צה״ל, ובראשו איזנקוט, הוא צבא מוסרי ונחוש, לכן הייתי הראשון שהתייצב להגן עליו, להגן עלינו. זו היתה חובתי כשר הביטחון וזו היתה דרכי כלוחם ומפקד כל חיי. בימים בהם פוליטיקאים ציניים פוגעים ברמטכ״ל ובצה״ל, באופן שמביא לגל העכור שאנו רואים בימים האחרונים – ראוי רב־אלוף איזנקוט לכל שבח ולחיזוק".

 רב־אלוף (מיל') שאול מופז מבהיר את חשיבות המפגש בעיניו: "התייצבנו כאן לתמוך ברמטכ"ל, בצבא ובערכיו. מעבר להוראות הפתיחה באש, באירוע עולה השאלה מי אנחנו, מהם הערכים שלנו וכיצד שומרים עליהם. יש לכבד את החלטת בית הדין. כל מי שמבקש חנינה מיידית מנסה לגזור הון פוליטי. הפוליטיקאים זיהמו את התהליך וחבל שנוצר קרקס סביב האירוע". באשר למסיתים נגד איזנקוט אומר מופז: "צריך למצות את הדין עם כל מי שאיים על הרמטכ"ל והשופטים. זהו מצב בלתי נסבל".

ואילו רב־אלוף (מיל') אהוד ברק, שנמצא בחו"ל בימים אלה, ביקש להזדהות עם המפגש ולהעביר מסר: "עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואיתכם, עם כל הלב, מקצה העולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בג״ץ
| 08-01-2017 9:10
איך הגענו למצב שהרמטכ״ל והשופטים ורודפים יהודים
2
איזה הפתעה. כל אלו שזלגו שמאלה מגבים את אייזנקוט. ומי
אבנר | 08-01-2017 9:57
החבר שנותן גיבוי? ברק. הכישלון החרוץ. שברח מכל אחריות. אמור לי מי הם חבריך ....
3
כל הרמטכ"לים הכי לא יוצלחים שלנו
| 08-01-2017 10:11
בע"ה בקרוב אייזנקוט יצרף לתואר שלהם - "לשעבר". אמן!
4
אלאור =שומר
יוסי | 08-01-2017 13:15
ישראל שומר מפקד חטיבת בנימין ב-3 ביולי 2015 הותקף רכבו באבנים על ידי מחבלים פלסטינים סמוך לא-ראם. הוא יצא מרכבו וירה למוות באחד התוקפים הנמלטים באפריל 2016 החליט הפרקליט הצבאי הראשי לסגור את תיק החקירה בעניין. שומר סיים את תפקידו ב-22 באוגוסט 2016. ב-2016 מונה לראש מחלקת תכנון וארגון בזרוע היבשה ב-12 בספטמבר 2016 הוחלט על מינויו לקצין אג"ם של פיקוד הדרום. דין אלאור כדין שומר