ישיבת ההסדר שקיבלה ייעוץ משפטי מיעקב נאמן ז"ל - סרוגים

ישיבת ההסדר שקיבלה ייעוץ משפטי מיעקב נאמן ז"ל

גורמים שביקשו למנוע את הקמתה בעיר משום שרצו שתהיה עיר חילונית מובהקת הערימו מכשולים שונים. בין היתר גם בכלים משפטיים רבי עוצמה. המליצו לנו לפנות אליו לעצה דווקא אליו משום שהעריכו שאל מול הסוגיות הסבוכות והמורכבות צריך כפיים מקצועיות רחבות ויידע מספיק כדי לתת את העצה הנכונה

author-image
ישיבת ההסדר שקיבלה ייעוץ משפטי מיעקב נאמן ז"ל
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

פטירתו של עו"ד יעקב נאמן ז"ל היא אבידה גדולה למדינת ישראל בכלל ולציונות הדתית בפרט.

יעקב נאמן ז"ל שילב באישיותו תורה ומשפט, עצה ותושייה, חסד ועשייה ציבורית מן השורה הראשונה, ואיש שידע לגשר בין עולמות ערכיים שונים ולהתחבר אל אנשים בעלי השקפות עולם שונות משלו. הוא היה מוסד של אדם אחד, בנועם הליכות וללא גבהות הלב.

חכמים הצביעו על מפעל החסד והנדיבות של אברהם אבינו, של נתינה לאחרים, במסירות,  בתחומים מגוונים, שחרג מהמשמעות המקובלת של 'חסד' כלכלי לנזקקים: "ויש שלושה מיני נדיבות: האחד, נדיבות בממון. השני, נדיבות בגוף. השלישי, נדיבות בחכמה. ואלו השלושה היו באברהם אבינו. היה נדיב בממונו, דכתיב : 'ויטע אשל'. נדיב בגופו, שהציל לוט בן אחיו ונלחם עבורו. נדיב בחכמתו, כי למד כל העם דרך הישר עד שנתגיירו וכו'" (ארחות צדיקים – עפ"י חז"ל).

המעלה הגבוהה של החסד שהוא לא נתן למקבלים את התחושה שהם מקבלים.

יעקב ז"ל היה איש של חסד ונדיבות במובן הרחב של המילה.

הקשר שלנו עם עו"ד יעקב נאמן ז"ל נוצר לפני כ-13 שנים במהלך הקמת הישיבה שלנו במודיעין. יעקב נאמן ז"ל היה בין האנשים הטובים הרבים שנרתמו לסייע בהקמתה.

גורמים שביקשו למנוע את הקמתה בעיר משום שרצו שתהיה עיר חילונית מובהקת הערימו מכשולים שונים. בין היתר גם בכלים משפטיים רבי עוצמה. המליצו לנו לפנות אליו לעצה דווקא אליו משום שהעריכו שאל מול הסוגיות הסבוכות והמורכבות צריך כפיים מקצועיות רחבות ויידע מספיק כדי לתת את העצה הנכונה.

למרות עיסוקיו הרבים הוא התפנה תוך זמן קצר לתאם פגישה כדי לבחון ולהתעמק בסוגיות ולייעץ לנו כיצד להתנהל. העצות המחכימות היו מועילות מאד וסייעו להדוף ולהבקיע את המכשולים, ולעדות – המצב כיום – הישיבה קיימת ומתפתחת ב"ה, ואף חלק מהמתנגדים אליה שמחים בקיומה. יעקב לא ביקש כל תמורה על עזרתו וראה בכך זכות לסייע לישיבה בהקמתה, מעבר לכך הוא אף הרים תרומה מכיסו לפיתוח הישיבה.

הפגישה עם יעקב במשרדו בתל אביב הייתה מרשימה מאד, והאמת היא שלא ידענו כל כך למה לצפות. אדם עסוק כמוהו שזמנו קצוב, שעומד בראש משרד כה גדול שמתעסק בסוגיות משפטיות כל כך כבדות משקל. יעקב ז"ל קיבל אותנו במאור פנים והקדים שזוהי זכות עבורו לסייע בהקמת הישיבה. בפגישה הוא בחן את הסוגיות לעומק בנינוחות ובמתינות, ושאל שאלות כאילו עמד לו כל הזמן שבעולם, לא הרגשנו לחץ, ובעיקר הרגשנו את המבט שבגובה העיניים ובגובה הלב, ללא שמץ של התנשאות, לא גבה ליבו ולא רמו עיניו, לא אישית, כפי שלעיתים הדבר קורה באישים במעמדו, וגם לא זיהינו כל שמץ של יוהרה מקצועית, כלפי הדיוטות בעולם המשפט הבג"צים שכמותנו. ובעיקר לא הרגשנו לרגע שהוא עושה לנו 'טובה' בכך שהוא יושב אתנו.

אין לי ספק שבשל תכונותיו אלה היה יעקב ז"ל גשר בין עולמות ורבבים ביקשו את עצתו ועזרתו, גם כאלה שבאו מעולמות רוחניים שונים משלו.

חבל על דאבדין

יהי זכרו ברוך.

=======

הרב (אל"מ מיל') אליעזר שנוולד הינו ראש ישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין ובאופקים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא קידם אף חוק ואפילו שמץ של החלטה ציונית-דתית
קשקשת | 06-01-2017 11:39
היה אחד "עם כיפה"