זהבה שאול לרב רפי פרץ: "מקווה שאתה ישן טוב" - סרוגים

זהבה שאול לרב רפי פרץ: "מקווה שאתה ישן טוב"

אמו של אורון שאול נשאה דברים בטקס לציון יום הולדתו ה-23 של בנה ומתחה בקורת על התנהלותו של הרבצ"ר לשעבר, הרב רפי פרץ: "מקווה שאתה ישן טוב בלילה"

זהבה שאול לרב רפי פרץ: "מקווה שאתה ישן טוב"
  (צילום: אביהו שפירא ynet)

אמו של החייל אורון שאול, זהבה שאול, נשאה היום (חמישי) דברים בטקס שנערך בבית הספר התיכון 'בית ירח' בעמק הירדן, לציון יום הולדתו ה-23 של בנה.

כל יום הוא יום ארוך שלא נגמר

"זו השנה השלישית שאנו חוגגים את יום הולדתו של אורון בלעדיו", אמרה זהבה שאול. "כל יום שעובר בלי בני יקירי הוא יום ארוך שלא נגמר. הלילות הם לילות ללא שינה, החגים וערבי שבת בקידוש מלווים בכיסא ריק. דמותך אורון תמיד לנגד עיניי והמחשבות, מחשבות קשות. האם חם לך, קר לך, האם אתה אוכל, שותה, האם יש לך תנאים נוחים לשינה? כל זה מעסיק אותי, כל יום וכל היום".

"כבר 898 ימים מאז שאורון נחטף. יום ארור שבו הודיעו לנו שאורון נהרג בתוך נגמ"ש יחד עם חבריו. כמה שעות לאחר מכן החמאס הודיע שהוא מחזיק בחייל אורון שאול. מאז, אנו בסיוט של אי וודאות, חרדות, תקוות ואכזבות.

ממתינים לתשובות מהרב רפי פרץ

בדבריה שהובאו באתר ynet, מתחה שאול על הרבצ"ר לשעבר, הרב רפי פרץ, שלטענתה מיהר לקבוע את מותו של בנה: "חשוב לי לספר לכולכם שחמישה ימים לאחר אירוע החטיפה, בשישי בצהריים, שעה לפני כניסת שבת, מגיע אלינו הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ, ומודיע שהוא יחד עם בית הדין הרבני קבעו כי אורון הוכרז כחלל שמקום קבורתו אינו נודע ויש לשבת עליו שבעה. ביקשנו הסברים, אבל התשובה הייתה שהרב חייב לחזור לביתו לפני שהשבת נכנסת. מאז אנו ממתינים לתשובות".

האם הוסיפה: "מדוע פרץ נחפז לקבוע את מותו של אורון בניגוד לכל הנהלים וההלכה היהודית? האם היהדות מתירה לקבוע את מותו של חייל כשידוע שהוא נחטף בעודו בחיים?".

מקווה שאתה ישן טוב בלילה

שאול התייחסה גם למותו של רס"ן חגי בן ארי שנפטר שלשום, שנתיים וחצי אחרי פציעתו הקשה במבצע 'צוק איתן': "שלשום, לצער כולנו, נקבע מותו של רב סרן חגי בן ארי ז"ל שנורה בראשו ונפצע קשה. מכאן אני רוצה להביע את תנחומיי הכנים למשפחתו היקרה שהייתה לצדו למעלה משנתיים, דיברה אליו, חיבקה אותו ועטפה אותו. הרב פרץ, אתה בטח יודע שפציעתו של אורון לא הייתה שונה מפציעתו של חגי ז"ל או של מאות חיילים אחרים שנפצעו בפציעה דומה. אני מקווה שאתה ישן טוב בלילה. כי אני לא".

מתכוונת ליישם את צוואתו

שאול התייחסה גם לפטירתו של אביה, הרצל, שנפטר לפני מספר חודשים ולא הספיק לעמוד בהבטחתו להשיב את אורון הביתה: "גם הוא רצה לראות את אורון חוזר הביתה, אך כוחותיו לא עמדו לו והוא נפרד מאתנו לפני מספר חודשים", אמרה האם. "הוא מלווה אותי בחלומותיי, מעניק לי כוח, תקווה ואמונה. מילותיו האחרונות אליי היו 'בבקשה לא להרפות, תעשו הכול על מנת להחזיר את אורון הביתה'. מילים אלו לא מרפות ממני, חרוטות בלבי ואני מתכוונת ליישם את צוואתו".

תודה על הכל

את דבריה סיימה זהבה שאול בפניה לבנה: "אורון אהובי, תדע שאין יום שאני לא נלחמת על חזרתך לזרועותיי. שתדע שעם ישראל מחבק אותנו ומחזק אותנו מדי יום ולא נותן לנו להתייאש. מדי יום אני קוראת את ה-SMS ששלחת לי ליום ההולדת שלי, חמישה חודשים לפני שיצאת למלחמה בעזה, ובו כתבת: 'לאמא הכי טובה בעולם. אני מאחל לך המון המון אושר, עושר, שמחה, אהבה, הצלחה, כיף, שקט, שלווה, נחת והכי חשוב בריאות. תודה על הכל, על החינוך שנתת לי, על האהבה שעד היום אני מקבל ממך. תודה על איפה שאני נמצא היום בזכותך'".

"אורון אהובי, אני מצטערת על איפה שאתה נמצא היום. אעשה כמיטב יכולתי להוציא אותך משם. יום הולדת שמח בני האהוב. אני אוהבת אותך ומצפה לשובך בהקדם האפשרי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו