חשבתם שאתם בוחרים לבד? הכירו את האנשים שגורמים לכם להוריד אפליקציות

חשבתם שאתם בוחרים לבד? הכירו את האנשים שגורמים לכם להוריד אפליקציות

מה שנחשב כביכול כ'דירוג הגולשים' בחנות האפ סטור באייפון או באנדרואיד מתברר כמתן שירות של אנשים בודדים עם עשרות אייפדים ומכשירים ניידים שבעלי האפליקציה רוכשים כדי לקדם את האפליקציה שלהם

היה קליק ביניהם: הכירו את העבודה המוזרה בעולם
  (צילום:שטארסטוק)

אלפי אפליקציות מתחרות ביום על תשומת הלב של מיליוני בעלי סמארטפונים, אבל רק האפליקציה שתזכה לכמות נאה של הורדות ודירוג גבוה של הגולשים ככל הנראה תקבל אישור כניסה לסמארטפון שלכם.

אומרים שרוב האנשים מחליטים להוריד או לא להוריד אפליקציה על פי דירוג וכמות ההורדות, אך התמונה הבאה שרצה ברשת מעלה חוסר אמון מוחלט בעניין הדרוג הזה. מה שנחשב כביכול כ'דירוג הגולשים' מתברר כאנשים בודדים עם עשרות אייפדים ומכשירים ניידים שבעלי האפליקציה רוכשים כדי לקדם את האפליקציה שלהם.

כך חשף בטוויטר סיימון פאנג, שצייץ תמונה בה נראית אישה סינית עם עשרות אייפונים יחד עם הכיתוב, "זוהי עבודת דירוגים בApp Store, ברוכים הבאים למציאות". הציוץ של פאנג אומר שהיא נשכרה לתת דירוג גבוה משלל מכשירים עבור אפליקציה ספציפית, שוב ושוב כדי שזה ייראה כאילו מספר משתמשים נהנים האפליקציה ולתת לו דחיפה מלאכותית. נראה שישנם חדרים שלמים המוקדשים לדירוגים וקליקים כי גם משמאל ניתן לראות את החלק האחורי של קיר דומה של אייפדים ואייפונים לדירוג נוסף.

אישה

אחרי שתבינו מה היא עושה עם כל כמות האייפדים האלה, כבר פחות תתלהבו (צילום מסך מתוך טוויטר)

לפי אתרים סינים, לכל מפתח שרוצה להביא את האפליקציות שלו לעשירייה הראשונה של האפליקציות המורדות ביותר- מחיר השירות הוא 70,000 יואן (כ-39,000 שקל)  ו-405,000 יואן (כ-224,600 שקל) לשבוע על 'תחזוקה בסיסית' – כלומר השארת האפליקציה בצמרת.

בחלק מהאתרים הסינים צוין רשמית, שהשירות מפורסם באתרי מסחר במחיר של יואן אחד (כחצי שקל)לקליק, אך לאחר התשלום מתנהל מו"מ על המחיר המלא.

חשוב לציין כי מקור התמונה אינו אושר באופן רשמי כתיעוד חוות הדירוג והקליקים, כך שיש סיכוי שמדובר בתמונה שהוצאה מהקשרה על ידי ציוץ לא זהיר בטוויטר, למרות שמה שרואים בתמונה לא משאיר שום מקום לספק. כי מה יכול להסביר את העובדה שאישה סינית יושבת מול עשרות אם לא מאות אייפדים ואייפונים? ניסיון התאבדות על ידי קרינה?..

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו