הרב דרוקמן על 'ארבעה אבות': "יש מה ללמוד מההצגה הזו"

הרב דרוקמן על 'ארבעה אבות': "יש מה ללמוד מההצגה הזו"

במסיבת חנוכה לתלמידי ובוגרי ישיבת אור עציון, הציג תיאטרון אספקלריא את ההצגה "ארבעה אבות" על התמודדות הורים עם מתבגרים. הרב חיים דרוקמן שהחליט להישאר ולצפות בהצגה סיכם "בהחלט יש דברים רבים שאפשר ללמוד מההצגה"

הרב דרוקמן על 'ארבעה אבות': יש מה ללמוד מההצגה

ישיבת 'אור עציון' חגגה בשבוע שעבר את מסיבת החנוכה, כאשר השנה שולבה המסיבה גם במפגש בוגרים. מוסדות 'אור עציון' הינם ישיבת הסדר וישיבה גבוהה וישיבה תיכונית שלצדה פנימייה צבאית, כולן בראשות הרב חיים דרוקמן. המוסדות כולם נמצאים במרכז שפירא, בין אשקלון לקריית מלאכי, ומשתייכים לרשת ישיבות בני עקיבא.

בחלק האמנותי, בחרו מנהלי הישיבה להזמין למסיבה את שחקני "תיאטרון אספקלריא", כדי שיציגו את ההצגה "ארבעה אבות", העוסקת באופן משעשע בסוגיות הקשורות לחינוך בני נוער, בדגש על גיל ההתבגרות, כאשר מאחורי ההחלטה עומדת העובדה כי רוב המשתתפים במסיבה הם מחנכים או קשורים לתחום החינוך.

ההצגה "ארבעה אבות" הינה דרמה קומית, אודות שלושה אבות המגיעים לסדנה קבוצתית להורים, בה הם מתמודדים עם אתגרים מורכבים: לאלעד יש שישה ילדים והוא מתקשה בחלוקת תשומת הלב בין כולם; גדעון מתמודד עם בתו המתבגרת; יואב ואשתו אימצו ילד; יועד, המטפל, מתמודד עם בנו המתמרד אשר מערער לו את כל התיאוריות החינוכיות שהוא מאמין בהן. ארבעתם מגלים כי אין נוסחה להורות, אין עולם מושלם, אין הורים מושלמים ואין ילדים מושלמים. בימוי: אילן פופקו. משחק: אסף ברזניצקי, חגי לובר, יאיר להמן ונדב סדקה. מוזיקה ותפאורה: יגאל פילר.

image1

במהלך המסיבה ברך הרב דרוקמן את המשתתפים, והפתיע כאשר לאחר דברי הברכה החליט להישאר ולראות את ההצגה, במהלכה נראו על פניו חיוכים וצחוק. בסיומה סיכם הרב כי "בהחלט יש דברים רבים שאפשר ללמוד מההצגה".

מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר: "בצעדי ענק הולך תיאטרון "אספקלריא" בכלל ועולם התיאטרון בפרט ופוגש את עולם הישיבות התורני והקלסי, בהם צורת הלימוד מאז ומעולם הייתה על ידי ספרים ושיעורים, ולאט לאט נחשף לצורות תרבות שונות, כאשר הם מבינים שהצפייה בתרבות באמצעות משחק מסייעת להם להבין, להעמיק ובעיקר לחוות את המסרים שאותם הם נוהגים לדבר בדרך כלל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו