האיום הישראלי-אמריקני עבד: מצרים התקפלה - סרוגים

האיום הישראלי-אמריקני עבד: מצרים התקפלה

בישראל חששו מההצעה המצרית למועצת הבטחון לאסור על בניה מעבר לקו הירוק, דונאלד טראמפ נחלץ ודרש מאובמה להטיל וטו על ההחלטה, והלחץ עבד - המצרים התקפלו

author-image
האיום הישראלי-אמריקני עבד: מצרים התקפלה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מצרים חוזרת בה מההצעה נגד ישראל במועצת הבטחון של האו"ם.

היום הייתה אמורה לעלות הצעה מצרית נגד הבנייה מעבר לקו הירוק להצבעה במועצת הבטחון של האו"ם. הצעות מעין אלה עוברות ברוב, אך ארה"ב מטילה עליהן וטו, ובכך מונעות פגיעה בישראל.

אלא שכעת היה חשש כי הממשל היוצא של ארה"ב בראשות ברק אובמה יימנע מהטלת וטו מה שיביך את ישראל ואף יפגע בה בסקנציות כלכליות ואפילו בטחוניות.

לעבור להתקפה

בישראל חששו מהדברים, ובקואליציה החלו שרים לתקוף את ההצעה: לקראת ישיבת הקבינט המדיני- בטחוני הערב שהתכנס כדי לדון בהצעה המצרית, פנה השר אורי אריאל לחברים בקבינט והודיע כי במידה וארצות הברית לא תטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון להקפאת הבנייה בהתחלויות, יש לעבור ממגננה להתקפה.

"לא יתכן שהמזרח התיכון מסביבנו ממשיך לבעור ומועצת הביטחון של האו"ם מפעילה סנקציות כלפי מדינת ישראל. אם מועצת הביטחון תקבל החלטה כנגד מדינת ישראל עלינו לעבור ממצב של הגנה למצב תקיפה. אמרתי לחברי הקבינט שבמידה ותתקבל החלטה באו"ם כנגד מדינת ישראל, עליהם לפעול במהירות להחלת ריבונות על שטחי C".

נתניהו פרסם הצהרה לפיה: "אזרחי ישראל מעריכים מאוד את אחד מעמודי התווך של הברית בין ארה"ב לישראל: הנכונות רבת השנים של ארה"ב לעמוד באו"ם ולהטיל וטו על החלטות אנטי-ישראליות.

אני מקווה שארה"ב לא תנטוש מדיניות זו. אני מקווה שהיא תפעל על פי העקרונות שהנשיא אובמה עצמו קבע בנאום שלו בפני האו"ם בשנת 2011: שהשלום לא יגיע דרך החלטות או"ם, אלא רק במשא ומתן ישיר בין הצדדים. לכן הצעת ההחלטה הזאת רעה. רעה לישראל, רעה לארצות הברית ורעה לשלום".

במקביל, דרשו במשרד החוץ וטו אמריקני, עד שנשיא ארה"ב הנבחר דונאלד טראמפ קרא לממשל האמריקני הנוכחי להטיל וטו על ההחלטה. הלחץ כנראה עשה את שלו, ונשיא מצרים הורה לשגרירו באו"ם להקפיא את ההצעה במועצת הבטחון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה לא הסיפור. פשוט סיסי רצה לדבר עם טראמפ, לכן הוא עשה
אבי | 22-12-2016 23:27
תרגיל, ודיבר אוהוו איך הוא דיבר. וקיבל מי יודע מה...