'יוצאת אל האור': ראיון מרגש ומלא בתודה עם הסטיילסטית אסנת חדאד

'יוצאת אל האור': ראיון מרגש ומלא בתודה עם הסטיילסטית אסנת חדאד

על רגל אחת וחיוך ענק, הסטיילסטית אסנת חדאד שניצלה מהתאונה הקשה בכביש ירושלים- תל אביב בה איבדה את אחותה הצעירה ובן דודה- מספרת בראיון ראשון מאז התאונה לסרוגות על 'נס חנוכה' הפרטי שלה ולא שוכחת להודות להלל ולשבח. "אני אסירת תודה, אחותי הצעירה ובן דוד שלי נהרגו ואני בחיים- אז אין לי רגל אני אתמודד עם זה"

author-image
אסנת חדאד מודה על 'נס חנוכה' האישי שלה

על רגל אחת וחיוך ענק- הסטיילסטית אסנת חדאד שניצלה מהתאונה הקשה בכביש ירושלים- תל אביב, בה איבדה את אחותה הצעירה ובן דודה- מספרת בראיון ראשון מאז התאונה לסרוגות על 'נס חנוכה' הפרטי שלה ולא שוכחת להודות להלל ולשבח.

אני זוכרת באופן אישי את הבוקר הצפוף בו קבלתי את הידיעה על התאונה הקשה בכביש ירושלים תל אביב, שבה נהרגו- אביעד אלמלם ז"ל ואלישבע חדאד ז"ל, שהיו בדרכם למעמד סליחות בכותל יחד עם אסנת שנפצעה באורח קשה מאוד. בדיוק באותו הבוקר הייתי צריכה לעלות לאוויר כתבת מגזין שערכתי לקראת חג סוכות האחרון עם אסנת ובלוגריות אופנה נוספות, כשבוע לפני התאונה. כמובן שהייתי בהלם מוחלט ודחיתי את העלאת הכתבה למועד מאוחר יותר והתפללתי לטוב ולא רק אני- אלא הרשת כולה התגייסה לקריאת תהילים ובקשת רחמי שמיים להחלמתה של אסנת.

"אני לא זוכרת את התאונה הייתי מורדמת יומיים בכוונה, בגלל הכריתה של הרגל-זה טראומה גדולה לגוף. רק אחרי שהתעוררתי לאט לאט סיפרו לי מה קרה, ספרו לי על ההרוגים ובהתחלה כן דיברתי דברים על הרגל ואיך הם לקחו אותה". משחזרת אסנת  "מאז שחזרתי להכרה מלאה (לאחר שחומרי ההרדמה פגו) לא היה שום שלב שהצטערתי על הרגל שאיננה עוד איתי".

בעוד שרוב האנשים היו שוקעים לדיכאון עמוק לאחר תאונה קשה כזו, הפוסט הראשון שהעלתה אסנת לחשבון הפייסבוק והאינסטגרם שלה לראשונה אחרי התאונה, היה מלא בתודה ובהערכה רבה לבורא עולם על החיים במתנה.

הפוסט שהעלתה לראשונה לאחר התאונה (צילום מסך מתוך פייסבוק)

הפוסט שהעלתה לראשונה לאחר התאונה (צילום מסך מתוך פייסבוק)

איך את הצלחת על אף כל הכאב והאובדן האישי להודות?

"אני מסתכלת על התמונה הכוללת היו הרוגים בתאונה- אחותי הצעירה ובן דוד שלי נהרגו ואני בחיים- אז אין לי רגל אני אתמודד עם זה.  היום גם ב"ה הטכנולוגיה מאוד מתקדמת ובקרוב תהיה לי פרוטזה טובה ואתקדם משם".

השגרה מאז התאונה היא כמובן לא אותו הדבר, המעצבת והסטייליסטית אסנת (25) שהיתה רגילה לצאת לימי צילום וסטיילינג ולטוס למילאנו שבאטליה, כדי לבחור קולקציות עבור אתר האופנה 'סטריט סטייל'. נאלצה לחזור לשגרה במתכונת שונה – אסנת עשתה לאחרונה סטיילינג ליום צילומים, אבל לא הייתה בשטח. אלא רק סדרה מהבית את הלוקים. והיא ממש לא מתלוננת על זה ומודה על כל דקה.

"כל הזמן אני מרגישה אסירת תודה על כך שלא היתה חלילה פגיעה באף מקום אחר בגוף, כמו- בראש או בעמוד שידרה שיכל להשאיר אותי משותקת לכל החיים".  מספרת אסנת "אין לי מקום להצטער על זה. באמת הרגשתי אסירת תודה, על כך שקבלתי את החיים שלי במתנה- זה לא מובן מאליו".

על רגל אחת וחיוך גדול (צילום מתוך אינסטגרם)

על רגל אחת וחיוך גדול (צילום מתוך אינסטגרם)

"אני לא יהיה נכה"

סיפור ההחלמה של אסנת הוא ללא ספק נס חנוכה בפני עצמו. אסנת התעקשה כבר מהרגע הראשון לשוב להיות עצמאית ולא להיות תלויה בכסא הגלגלים על אף הקושי. "אמרו לי שרוב האנשים רק אחרי שלושה חודשים מסכימים בכלל לקום מהמיטה מהדיכאון. אז אני ממש לא הסכמתי להיכנס אליו. אפילו ב'הדסה' ששם הייתי מאושפזת לא הסכמתי שישימו לי טיטול והתעקשתי לקום לשירותים לבד עם ההליכון".  מספרת אסנת.

"לפני שהסכימו שאקום לבד עם ההליכון, הביאו לי משהי מפיזיותרפיה שתבדוק את שיווי המשקל שלי והיא פשוט היתה בשוק- היא השאירה לי את ההליכון ואמרה לי זהו פשוט תתמודדי את ילדה גדולה ויכולה לקום לבד לשירותים ולאמבטיה". האמונה הרבה של אסנת לא פסקה לרגע גם כאשר המצב היה פחות זוהר.

"המשפחה שלי סיפרה לי שהייתי עדין במצב התאוששות תמיד אמרתי 'אני לא יהיה נכה', 'אני לא יהיה נכה'. ואני באמת מרגישה ככה אני לא נותנת לעצמי להיות במקום הזה. התחלתי ללכת ישר עם הליכון ולא נתתי לעצמי להיות כלל בכיסא גלגלים. פשוט החלמה מתחילה בראש וזה התחיל משם".

הכול מתחיל בראש ובחיוך (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

הכול מתחיל בראש ובחיוך (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

בכל זאת מה גרם לך להיות כל כך חזקה?

"האמת דברנו על זה במשפחה- שאם זה היה רק הרגל שלי וכולם היו בסדר, בטוח שהיה לי יותר קשה והייתי יותר בשוק. אבל פה זה לגמרי אחרת אני בחיים ויכולתי לא להיות".

גם תהליך השיקום בבית לוינשטיין הוא חוויה לא פשוטה שאסנת גם אותה עברה בהצלחה רבה וכרגע היא מצפה כבר לטיסה מיד לאחר חג החנוכה לתקופת שיקום בארה"ב ממנה תחזור עם שתי רגלים.

"אם חשבתי לרדת אל מתחת לרדאר לתקופה קצרה – עד שהלוק המוכר שלי יחזור לעצמו, הרי שהחיים חזקים מכולנו, ואחרי הכול אני חייבת לכולכן לא מעט, התפילות, הקבלות, האיחולים – מעבר לכמה שהם חיממו את ליבי ותמכו בי, הם גם אלו שהחזירו אותי במהירות מופלאה לתפקוד מלא. כן, מלא". הודתה אסנת לכל המתפללות הרבות. 

חלומות, אופנה ורצון להשפיע

אני כמובן לא מצליחה להיתאפק מלדבר עם אסנת המקסימה והאופנתית להפליא, גם על עולם האופנה והתיכנונים שלה להמשך הדרך. על התכנון הקרוב מיד לאחר החזרה לשגרה היא מספרת שהתכנון להתעסק בלעצב קולקצייה חדשה ולהמשיך להתעסק בסטיילינג. ומגלה שיש עוד כמה דברים וכיוונים חדשים שהיא עדין לא התחילה לגעת בהם, אבל ברגע שזה יקרה היא מבטיחה לעדכן.

לא מפחדת להעיז, לבושה בבגדים של סטרייט סטייל (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

'לא מפחדת להעיז', בבגדים של סטרייט סטייל (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

מה החלום הגדול שלך?

"תמיד חלמתי להקים מותג משלי ואני עוד יעשה את זה. מותג שהוא יהיה הסטייל שלי עם הטרנדים הכי חמים שימכרו פה בלייב. אני באמת הייתי רוצה שילכו פה כמו שהיו הולכים ברחובות במילאנו ובפריז". בנוסף היא מוסיפה: "אני רוצה לעשות משהו שישפיע בציבור, אני מרגישה שאני חייבת. זה יהיה אולי משהו שיגרום לבנות להעיז יותר ולהתלבש צנוע בלי צורך להתנצל כי אין שום סיבה".

בשיחה הארוכה והאופנתית שלנו סכמנו שעולם האופנה הישראלי קצת מפחד מה'דוסי שיק' אפילו שבעולם האופנה הבינלאומי לובשים כך וזה הכי סטייל שיכול להיות. למשל מקרה חולצות הבסיס מספרת אסנת שכבר מזמן אימצה למלתחה שלה שלל טופים ומתחתם שמה שלל חולצות בסיס "זה כבר לא חולצת בסיס אנחנו לא בעידן הזה, היום כבר הולכים שכבות כי זה טרנדי ויפה. תראי את ויקטוריה בקאם ונשות האופנה הגדולות הם הולכות צנוע וזה פשוט מהממם וקלאסי".

מה את מאחלת לעולם האופנה הישראלי?

"מאחלת לו שהוא יהיה עדכני ונכון ושבנות באמת ידעו לשלב את הטרנדים הנכונים. ושגם המותגים הגדולים יביאו גם את הפריטים הצנועים לארץ ולא רק שנראה אותם בחו"ל. ולמעצבות בישראל אני מאחלת להעיז יותר וליצור דברים שהם חדשים וטרנדים"

לסיכום אסנת נותנת לכן המלצות לחשבונות אינסטגרם מעוררי השראה- תודו לה אחר כך על זה.

1.kristinabazan@

2. chiaraferragni@

3.color_blocker@

4. yoyokulala@

5. maffashion_official@

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רפואה שלמה. את פשוט יפה! גם חיצונית וגם פנימית. שיהיה
| 03-01-2017 10:27
לך תמיד רק טוב.
2
כל הכבוד!
חני כהן | 10-04-2017 12:43
עברת דרך קשה אבל התגברת עליה .כל הכבוד. איפה אפשר להשיג את הבגדים שלך?