הרב נבון: "מדינת ישראל סובלת מהקצנה חילונית" - סרוגים

הרב נבון: "מדינת ישראל סובלת מהקצנה חילונית"

הרב חיים נבון סבור כי בניגוד לזעקות לפיהן מדינת ישראל עוברת הקצנה דתית, המדינה דווקא נמצאת במגמה הפוכה של הקצנה מסוכנת, הקצנה חילונית.

author-image
הרב נבון: "מדינת ישראל סובלת מהקצנה חילונית"

רב קהילת השמשוני במודיעין, הרב חיים נבון, סבור כי בניגוד לזעקות לפיהן מדינת ישראל עוברת הקצנה דתית, המדינה דווקא נמצאת במגמה הפוכה של הקצנה מסוכנת, הקצנה חילונית.

"רוב היהודים בישראל הם חרדים, דתיים או מסורתיים", אומר הרב נבון. "האגף הקיצוני של המיעוט החילוני האדוק מתרחק מהם יותר ויות". הרב נבון מזכיר כי "לפני עשרים או שלושים שנה, לא היו בישראל כמעט חנויות שמכרו בשר חזיר. איש לא העלה אז על דעתו להגדיר קשר של שני גברים כנישואין. ואף אחד לא דמיין שאוניברסיטאות בישראל יקושטו באביזרים נוצריים לרגל חג הולדתו של ישו. אתם מדמיינים עצי אשוח מקשטים מוסדות ציבור בישראל בימי בן גוריון או בגין?".

לא מתנגד לחגים הנוצרים

הרב נבון מבקש להדגיש שדבריו אינם באים להביע התנגדות לחגים הנוצרים: "אין לי כמובן שום התנגדות לכך שהנוצרים עצמם יחגגו את חגיהם. אדרבה; כאדם דתי, אני מעריך חגים דתיים. אבל כל אדם צריך לחגוג את חגיו שלו. האנשים שאומרים שחשוב להיות פתוחים לתרבויות של אחרים, ולחגוג את חגיהם הדתיים של אחרים, הם אנשים שבעצם לא אכפת להם מכל העסק".

סטודנטים, איפה אתם?

"כל ענייני הדת נראים להם כפולקלור חסר חשיבות. בדברים שחשובים להם – הם לעולם לא יחגגו את חגיהם של אחרים. לא ראינו אותם חוגגים בנדיבות עם שכניהם הליכודניקים את ניצחונם בבחירות. כשהם מציבים אשוח לחג המולד, הם לא חושבים על יום ההולדת של משיח הנוצרים, כפי שרואים זאת הנוצרים המאמינים עצמם. הם בסך הכול חוגגים עוד איזה קיטש חסר ערך, כמו שראו בטלוויזיה. עד כאן מגיעה הפתיחות שלהם: הם מוכנים לחגוג חגים שלא חשובים להם, גם על חשבון ערכים וזיכרונות וסמלים לאומיים, שגם הם לא חשובים להם".

בסוף דבריו מתייחס הרב נבון לסערה שהתעוררה בעקבות השו"ת ב'סרוגים' אודות עץ אשוח שהוצב בכניסה לטכניות בחיפה ואמר: "עץ אשוח הוצב באוניברסיטה העברית. קול זעקה לא נשמע. אשוח הוצב גם בטכניון. שם לפחות הרב זועק. סטודנטים, איפה אתם?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אשרי הרב!
יהודי | 21-12-2016 9:46
אומר דברי טעם!
2
חשוך אומלל
דגצ | 21-12-2016 11:34
חילונים לא יזרקו עליך אבנים. חילונים לא יירקו לך על הילדה. חילונים לא ייגנבו כסף בשביל המגזר שלהם. איך הם מעזים אה? ימי הביניים עברו חביבי.
חחח..בזמן ממשלות שמאל השחיתות חגגה..
ירדן | 30-01-2018 12:10
לא כל החילוניים ,מיעוטם, לא מבדילים בין טוב לרע, ללא עמוד שדרה ,נעים כמו עלים ברוח. אז תעשה טובה..
3
הרבי
נועם | 08-10-2021 14:01
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף