ראש חזיר ודם: זוועה בציונו של רבי נחמן מברסלב - סרוגים

ראש חזיר ודם: זוועה בציונו של רבי נחמן מברסלב

אנטישמים פרצו הלילה לציונו של רבי נחמן מברסלב, הכו מתפללים, התיזו דם והשליכו איברים של חזיר. לפיד: "לחקור מיד. מזכיר ימים אפלים"

ראש חזיר ודם: זוועה בציונו של רבי נחמן מברסלב
  (צילום: חסידי ברסלב - אומן, מתוך 'כיכר השבת')

אנטישמים פרצו הלילה (בין שלישי לרביעי) לציונו של רבי נחמן מברסלב באוקראינה והתיזו צבע אדום על הרצפה ועל הרהיטים שבמקום והשליכו איברים של חזיר כאשר על ראש החזיר נחרט צלב קרס.

על פי הדיווח באתר החרדי 'כיכר השבת', החילול המרכזי נעשה בסמוך לשער יצחק, שבעזרת גברים. האנטישמיים התיזו גז מדמיע על המתפללים הבודדים שהיו במקום, הכו אותם, השליכו את אברי החזיר ונמלטו.

עד ראיה סיפר ל"כיכר השבת": "הם ניצלו את השעה המאוחרת כי ידעו שרק מספר אנשים מבוגרים נמצאים בציון, ביצעו את זממם ונמלטו".

"זה מחריד" אומר חסיד ברסלב נוסף שנכח במקום: "לראות את המקום הקדוש שלנו ככה מחולל על ידי אנטישמיים, עם כתמי דם, אברים של חזיר, הכל בכדי לפגוע ברגשות של העם היהודי, מקווים שהמשטרה המקומית תתפוס אותם במהרה".

לדבריו: "יש לנו חשש מאירועים אנטישמיים שילכו ויתגברו, מי שעשו את זה היה להם עניין להעביר לנו מסר".

לפיד דורש לחקור

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, פנה הבוקר לשגריר אוקראינה בישראל, נדולונקו וקרא לו לחקור במהירות את האירוע האנטישמי ודרש ממנו כי ממשלת אוקראינה תפעל במהרה לשמירה על המבקרים הישראלים במקום: "הזדעזעתי הבוקר לשמוע על האירוע האנטישמי, המבחיל והאלים שארע במתחם קבר הרבי נחמן מברסלב באומן באוקראינה. האירוע שהתרחש הלילה הוא בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה. אני מצפה ממשלתך לגנות את האירוע ולפעול בנחישות על מנת לתפוס את המבצעים ולהעמידם לדין במהירות".

לפיד הוסיף:"יהודים רבים מבקרים בקבר הרבי נחמן מברסלב באוקראינה במהלך השנה כפי שאתה יודע. על הממשלה האוקראינית לדאוג לאבטחת המקום ואבטחת המבקרים ולדאוג כי אירועים כאלו לא יחזרו".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל מתריע על עלייה באירועי האנטישמיות בעשור האחרון. ״האירוע באומן הוא חמור בתעוזה של האנטישמים״. מדובר בעליית מדרגה נוספת בגל האנטישמיות בעשור האחרון וראוי שכל ממשלה וממשלה תגנה ותפעל לעצור את השנאה כלפי יהודים בתפוצות לפני שיהיה מאוחר ונצטער עליו"

עוד הוסיף חגואל:"אני קורא בלי קשר לכל מי שיכול להרשות לעצמו, לעלות לארץ ישראל, למדינת היהודים המקום הבטוח ביותר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו